Info och bild på sjöängens enya???
Jag har ett shettis sto efter sjöängens enya och skulle gärna vilja ha nån bild på henne och kanske lite info om hur hon är/var?! Tack i förhand;D + jag har Ellsie! Efter sjöängens enya och Dollman! Och en efter störtbäkens bianca! Skulle gärna vilja veta lite om henne också;)
Min syster Felicia lånade Enya 2004 av hennes ägare Monica när hennes tävlings shettis shettis dog i en transportolycka.
Enya hade då ett gammalt rekord runt 3.50 som hon satte som 3-4åring & hon gjorde då lite som hon själv ville (har jag fått höra av kuskar och annat travfolk) stannade och bajsade under loppen, började beta av banan osv, var knappats någon stjärna…
Jag var med och tränade upp Enya för start på travet igen och hon tog många segrar samt sänkte sitt rekord ordentligt…vi fick till slut träna henne mot russen för våra andra shettisar kunde inte matcha henne hemma. Enya var en riktig fighter med vinnarskalle. Enya startade en gång mot sin son Endel (som vi ägde) rek 2.40,3 men hon blåste för bi honom trots 200 meters tillägg & vann. Endel kom 3a elr 2a i det loppet.
Enya avslutade sin travkarriär på tiden 2.28,2 med 7 segrar 8 andra & 4 tredjeplac samt 7.825kr insp.
Ellsies bror Endel står i Danmark och där har han vunnit DM i monté flera år i rad. Ellsies andra bror Efraim står i Finland och har ett rekord straxt över 3min. Enyas mor heter Sjöängens Elegance & tävlades oxå på travet, hon sprang 2.44,9 och tillhörde kulltoppen.
Du kan höra av dig till min syster om du vill shetlandpower92@hotmail.com
när togs bilden?
2007
har du nån ny bild?
det var sista året hon tävlade har jag för mig har bara äldre du kan söka på Sjöängens Enya på google
jag gjorde det men vet inte vilka som är nya…
inga är nya alla travbilder är från hennes tävlingskarrär som varade 2005-2007 ungefär