Russhingsten BOND 438
Hingsten Bond 438 betar nu på de evigt gröna ängarna meddelar i kväll Lena Martell! Han började bli dålig för en vecka sen, och det konstaterades att hans njurar inte fungerade som de skulle. I mitten av veckan blev han lite piggare och gick med sin tjej Deli Ess i hagen, men i går morse (torsdag) var han sämre igen, och Lena tog då beslutet att avliva honom. Bond hade en mycket gedigen stam med Bessi som mamma. Bessi lämnade bl.a. Mr. Hannibal, Justina, Bellami, Frida Fri och Felicia Fri, alla med bra travstam och exteriör. Jag känner verkligen med Lena och Hanna i dag, det är alltid tråkigt att skiljas från en familjemedlem som Bond varit. En riktig liten buse ibland, men en häst som alltid gav allt på banan!
Lite kuriosa om Bond: 061103 hade 35 startande avkommor tjänat 205.770,- startat 989 gånger med resultat: 93 - 107 - 86. Bland hans bästa avkommor kan nämnas H Calvero (1.53,7, 3:a i Agrias Lilla Elitlopp -07)), Extra (1.58,1), Equuleus (1.59,0), Silvio och Bonzon har gått under 2.00 -07. Evita (2.00,1). Av 28 startande avkommor har 11 gått under 2.10.
Bond har också en avkomma, f.d. ponnytravaren Magnum S.A.K. som startade för första gången i komplett körtävling (dressyr,maraton o precision) d. 28-29 april 2007, han blev totalvinnare i sin klass o 1:a i maraton.
Blåklintens Blomma har exporterats till Spanien, kom 7:a i Spanska Mästerskapen och 5:a i Katalanska Mästerskapen. Lucifer Ess tävlar i hoppning, Lätt B på regional nivå.
Foto: Erja Mattila

Va tråkigt! Har alltid velat ha en häst efter honom. :D

trist! :/
Fy va trist. Han var jätte-fin. Vi hade funderingar på att betäcka med honom nästa år. Beklagar verkligen sorgen.

Stackarn! R.I.P Synd på en sån otroligt fin häst.
Vad tråkigt! :( Han var riktigt fin!!

Huu vad trist!

Verkligen jättetråkigt ! Otroligt fin häst ..
Naw vad synd….Tur att vi har en liten fölis hemma som har han som morfar så lite bond blod finns ju kvar…
RIP Bond!
Vad tråkigt för Lena och Hanna, Bond var verkligen en trevlig häst.

Nää så trist =(

Nej vad hemskt!
usch vad tråkigt!

Nä vad hemskt! Har alltid tyckt han var jättefin… Gå nu och beta på de eviga gröna ängarna Bond:)

Maggan!! Skicka en hälsning till Lena nästa gång du pratar med henne!
Jag är jätteglad att jag fick se honom i somras på generalmönstringen så pigg, välbehållen och så full av liv…..eller så full ibus kanske man kan säja!
Vi har ju två undertbara avkommor till honom i stallet som berikar vårt liv…
Vet en till som saknar honom - en av hans gamla kuskar Maria Funk, hon älskade att köra den hästen!
R.I.P Bond, han var himla fin!

vad tråkigt :(

nej hu vad tråkigt, beklagar! hälsa hanna och lena

#11 Shit vad fin! Vilken färg, någon av hans avkommor som har den färgen?

Vi har han sista (?) fäl Jane Bond 007 en gulbrun med vit fläck uner magen, vitt på bakbenen ända upp till hasen o lite till, rätt stor bläs o små strumpor fram. u. Jullette
vad fin han var.

om ni kollar på fölgalleri-Jane på gotlandsruss så ser nin bild på henne :P

fotot har jag tagit där då:P

#20 Jane är inte Bonds sista avkomma, han har betäckt ston i år också……Hälsa Jullette och Julia från mig…..

# 24 Vad har Silvio för rekord?
#24 Under 2.00!

nej:( han som var så fin.

#26 Silvio har ett rekord på 1.58,5.
Beklagar sorgen Lena o Hanna! Jag har fått erbjudandet att köpa en avkomma efter Bond, ett stoföl f. 2007 u: Rosa (Saphira).
När jag nu fick veta att Bond avlivats så bestämde jag mig för att låta köpet gå i land!
Jag har något kort från Bonds första start på travet (1987)i mitt album och ska leta efter det o scanna in det o visa er! Jag själv körde mitt russ i samma lopp då!

Beklagar verkligen!
Kan bara tala om att DELI ESS fortfarande har kvar sitt lilla föl i magen e. Bond!

#32 Grattis!!
Gud vad tråkigt R.I.P.
Jag har en Russhingst född 05 e. Bond som jag leasat.
Verkligen synd att en sån vacker hingst inte finns längre :(

R-I-P
#32 Åhh, vad härligt! Hoppas Dellan behåller det här nu!

#20 ett tillägg, för säsongen då:P

Beklagar --vilken förlust för er och alla oss ponnytravintresserade!!!!!
Erika kommer ut med en 3-åring, nästa säsong, efter honom hon är riktigt fin.
# 32 Vad kul! =) Hon har väl haft lite svårt att bli dräktig? Hoppas dräktigheten håller i sig!

Beklagar verkligen sorgen! Hade tänkt till nästa år att jag skulle fixa mejj en till Lilleman:( får va glad för den jag har istället!
#42 får väl se vad Deli får…….

Väldigt trist att höra. Bond var ju en superfin hingst.

Åh, jag har en avkomma från denna hingst!
Emil heter han och är en korsning russ/shettis.
Vet dock inte så mycket om denna hingst, någon som kan berätta lite? Har bara hört liten om honom, då det är intressant att släktforska.
# 46 Det mesta om honom står överst i tråden, dessutom har han numera många fler avkommor som tävlar……bl.a. en i Frankrike! Visste inte att han betäckt shettissto…..förrän jag kollade på SH, kan det vara Napoleon?
Vila i frid. Vad tråkigt, en riktigt fin kille.
#46 o 47 Emil "gjordes" här i Sävrarp när vi hade äran att få ha fina Bond på station
!
Det blev en liten, nätt, mycket vacker hingstunge ! Hade varit kul om du #46 ville sätta in en bild på honom.
Bond har som i #0 skriver en mycket fin stamtavla. Ni som är intresserade av att bevara den linjen, kanske tävla ett antal år har vi för kunds räkning Sävrarp´s Bonanza (Bond´s enda diplomsto) här till salu.
# 49 Han står av någon anledning inte med bland hans avkommor på SH:s sida…..
#50 Kolla Blå Basen så hittar du honom
!
Hans mamma hette Pandora och Emil är reg som svensk ridponny.