Agrialoppen!
Nu är startlistan till första Agriaförsöken ute.
Hur bra är det egentligen att de första går så här i början av juli, och de sista i slutet av augusti, kanske till och med början av september? Det är ju jätte ojämt för de som går nu, dom hinner ju dra på sig betydligt mer pengar än de som kvalar senare till finalen?
Vad tycker ni om detta?

Kommer ihåg att Chikita vann det 2005 var det väl(?), finalen gick samma dag som kriteriet. När försöken var hade hon väl gått runt 2.00-1.55. När finalen gick hade hon hunnit med att komma 2:a i baggen 1:a i 5-årsmästerskapet och gått 1.47. Behöver jag säga att hon vann finalen överlägset?:p
Jag vet inte vad jag tycker, men risken är att det blir någon/några som utvecklas starkt under sommaren och är "bättre" än proppen när finalen går.

Det är pengar per 2 juli som gäller för alla försöken så det har ingen betydelse när man ska gå försöket.

#2 Ja precis, och då drar ju de hästar nytta som gått bra under sommaren och egentligen är "för bra" för proppen när de ska vara med i försöket, om det går i ex augusti.
Ja nog borde man tagit lärdom av 2005.
Förra året var det i alla fall att man stod på de pengarna man hade när finalen gick!
Och penninghandicap i lopp där det är kval så här i hela Sverige brukar inte vara särskilt jämt…

#3 Det är svårt… Samtidigt ska man ju inte "straffas" för att banan fått ett sent uttagningslopp. Vi kör tex 30 augusti och jag vet då två shettisar iaf som kommer (om inget händer) att ha mer pengar på sig då.. Om vi hade fått det första försöket istället så hade de ju kunnat starta så varför inte när vi fått ett av de sista… Fast mig gynnar det iofs om de inte får vara med.. 
#6, haha, det gynnar definitivt Zolle att ni har försöket den 30e! Då kanske jag hinner få ordning på den clownen!

Står det verkligen så att det är pengarna man har från den 2 juli som gäller? Förra året var det inte så i allfall utan då var det de pengar man hade tjänat in tills anmälningsdatumet gick ut till finalen.
För i såfall är det ju bra , jag menar , men hur ska de kunna hålla koll på vad jag hade för pengar på våran häst den 2 juli om jag anmäler ut i sista försöket . Blir i såfall en massa kollande.

hur många i försöken kommer med i finalen?

En
förra årets vinnare av agrialoppet final kom trea i försöket på axevalla om jag inte har helt fel? De måste väl berot på att många tacka nej eller något sånt…

#11 Där var det de snabbaste tvåorna okså, sen kom tyfon med för d va inställda försök osv.