Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2007 ggr
Cherriese
0

Halmstad 3 juli

Halmstads första toto-lopp, går som sista lopp tilsammans med lunchtravet.. Spela nu ordetligt! Skrattande

Liiiiiiinn
0

Haha självklart! ja vet iaf vem ja ska spela på =)

Miii4
0

Klart man ska dit, o sätta en slant :D :D

varette
0

Fan vad skoj att ronaldo kom nu när mareld inte kunnde ställa upp :(

Cherriese
0

de blidde många hemma hästar.. fyra från samma stall plus en kusk därifrån.. haha..

Frickan_mary
0

synd det med Mareld tkr jag:(

PromiseMinanMorfeus
0

Tips, 1:a Hults Chikita 2:a Ernst Ronaldo 3:a Bom Bom

Sombatic
0

Hoppas på bra odds!!!!!

Liiiiiiinn
0

det känns roligt att få spela på ponnylopp =)särskillt för sånna som jag som inte har nån koll på stora hästar ^^

VeronicaP
0

Instämmer , får nog se till att spela här hemifrån datan då vi ska till Jägers själva och tävla.

Ronaldoo
0

När startar loppet?

Ronaldoo
0

putt

Cherriese
0

programmet kom idag. första start 12.20, lopp 7 ca 14.00 det är värmningspaus på 20min efter lopp 4 som är berkänat att starta 13.05 så pausen startar väl ca 13.09 eller nåt.. :)

har du inte fått program therese? stannar ni kvar här eller ni åker hem o hämtar fler hästar till stefan?

Ronaldoo
0

#12 Inget program i min brevlåda :(

En del Måste ju jobba, semester v.28 :)

Cherriese
0

#13 okej, jag får ju iofs alltid program så det e nog för min tränarlicens jag fått det redan.. de brukar ju komma kanske kommer imon? jo de e klart jag har min sista lediga vecka 28.. alla lediga sm veckan.. :P

Miii4
0

Varför körs det så långt efter egnetligen ;( haha.
Therese, vill ni ha boxplats eller ni fixar själva?

Millaaann
0

#15 Galningen kan nog behöva en boxplats x)

Miii4
0

#16 Joo så långt tänkte jag med!
Men fixar ni själva eller så? Ponnystallet är ledigt under hela juli till förfogande för hästarna i de insprängda loppen.

Cherriese
0

vadå långt efter de går ju som sista lopp.. :P

Miii4
0

Läste det igen nu, men d mailet jag fick såg inte ut så med hålltider xD Haha

Absolut_Luks
0

Wow..typ andra toto loppet på fastlandet…tycker ändå att det är tragiskt. Tack vare det som jag inte får köra på stortravet längre.

Hannna
0

ska ni blåsa också? det är ju alltid alkotest i samtliga lopp på halmstad. :P

Absolut_Luks
0

ponnykuskar blåser inte..iaf inte på visby!

Miii4
0

#22 nee man får inte det heller har ja hört, iaf inte om man e under 18 :P

Hannna
0

#23 jag är under 18, har blåst många gånger.

Absolut_Luks
0

#24 Men det är väl ändå när du kört stor häst?

Miii4
0

#24 - stor häst eller hur. Men ponny, man kan tydligen inte tvinga nån under 18 att blåsa deras föräldrar kan stoppa det tydligen och man får köra ändå. Iallafall avd jag hört.
Sen hör det väl till vanligt vett att inte dricka sprit innan man ska köra häst. Eller hur :)

Hannna
0

#26 jaja, storhäst:). Det vet man aldrig, senast i måndags på Halmstad var det en proffs tränare/kusk som inte fick köra när han inte klarade alkotestet. Illa…

Nej jag tänkte bara, står ju samtliga lopp i programmet och ponnyloppet går ju som lopp 7 :P

Miii4
0

tror inte i ärlightetens namn att vi är såå inkuderade än att vi ingår i de "samtliga loppen" men man skulle ju alltid kunna påpeka det :P

Jag ser fram emot loppet på tisdag o ja hoppas att ni inte hinkar alkohol dagen innan eller samma dag ;)

Hannna
0

haha:P nej man kanske ska ner och se loppet. man har väl inget bättre för sig.

Cherriese
0

alla kuskar på färjestad (påskbomben) fick blåsa! så de är väl möjligt att vi ockå kommer att få göra det..

Absolut_Luks
0

#30 Ännu en grejj som folk har kommit på till det här året?! vi har då aldrig fått gjort det på Visby. Eller iaf under de 2 åren som jag fick köra!

Hannna
0

#31 men det är väl bara bra, knappast något negativt :P

Liiiiiiinn
0

#32 håller med, inget negativt alls!

Absolut_Luks
0

#32 aa,det kanske. tror nog itne det finns så många ponnykuskar som super ner sig… eller det kanske är så att 16 och över gör det?! Jag är jäääkligt bitter över den där 16 års regeln så det är nog därför jag är lite lätt irriterad ^^

Liiiiiiinn
0

#34 så länge man vet att man inte behöver blåsa kan de nog finnas några! :P man behöver inte *supa ner sig* för att grejjen man blåser i ska reagera!

Absolut_Luks
0

#35 jaså?vad är det den reagerar på då? trodde folk blåste i den för att kolla om de är påverkade av alkohol.

Miii4
0

vad hon menade var at man behöver ju inte supa sig full, det räcker med en cider för att den ska reagera

Liiiiiiinn
0

#37 ja precis!

Absolut_Luks
0

#37 Okej,fattade inte riktigt det ^^

Millaaann
0

#37 ska hålla alkohinken borta från syrran på måndag kväll x)..

heheh..joo men vi tar gärna en box så du kan la paxa en på tisdag?! :)

fan_idole
0

#31 Det här är ingenting nytt för i år. Att ponnytravkuskar fått genomgå alkotest har funnits länge.

Absolut_Luks
0

#41 Då INTE på Visby!

maiijjha
0

Jag har fått blåsa på Solänget och Dannero bl.a. och det var innan jag fyllt 18 så det är några år sen.

maiijjha
0

Jag har fått blåsa på Solänget och Dannero bl.a. och det var innan jag fyllt 18 så det är några år sen.

Shabalov
0

om Hults Chikita vinner är väl det stor överraskning tror den är stenklar

Millaaann
0

Jag tror att Ernst Ronaldo vinner, fast det blir nog en strid mellan honom o Chikkan :)

Sombatic
0

Ni ser väl till att spela på loppet!!! Går som lopp 7 på Halmstadtravet bankod 18 .

Tyfon
0

#17 Mia varför e ponnystallet ledigt var är ponnyerna?

PippiL
0

Hörde att det varit blåskontroll för alla, båda dagarna, i Boden under deras dubbeltrav. Så nog blåser ponnykuskar också.

Liiiiiiinn
0

#48 Ponnysarna går ute^^

fan_idole
0

#47 Har lirat en liten slant vinnare på Hults Chikita. Räknar med fyra gånger pengarna…

fan_idole
0

Loppet kommer att sändas direkt i ATG-live, c:a kl. 13.30. Har du inte ATG-live hemma, snabba dig till närmaste ATG-ombud, så kan du se loppet där.

amandahandersson
0

Ang. alkotest…
Jag + ALLA ANDRA kuskar gjorde de på Boden, nu i helgen :) Båda dagarna x) Det kanske var för att det var Boden Alive, typ en festival.

Hade tänkt fråga när loppet gick, men ser det här ovanför ^^

Jag skulle ha spelat på både Hults Chikita och Ernst Ronaldo, om jag varit 18 då.. Men det är ju bara 3 år dit.

Hannna
0

regn, regn..Meetinget blir som vanligt alltså! Regn utlovas större delen av veckan i Halmstad, speciellt torsdag. Ett stort grått regnmoln stod det i tidningen…Härligt!

Hannna
0

Hults Chikita vann med 80-talet meter ner till närmast sörjande Ernst Ronaldo. Vinnartiden fina 1.45.2 i ett mycket regnigt Halmstad.

PromiseMinanMorfeus
0

Grattis Erika och Chikita:D Riktigt bra gjort!!

skott
0

Chikan är verkligen på topp Grattis Erika.

Kristina-
0

Trist med regn i Halmstad ! Där ska ju solen skina så att man kan svalka sig i härliga Tylösand.  Stort Grattis till Erika och Chikita !

Jennie_A
0

Grattis Erika och Chikita!

Mina slantar placerade jag i vinnare på HC och plats på ER = båda gav utdelning :o)

Hannna
0

Ja det var värsta platsoddset på Ernst Ronaldo, över 2ggr pengarna! Och det var ju solklart att han slutar 1:a eller 2:a :p

deweycheatumnhowe
0

För Er som vill se loppet i efterhand länkar jag till ;

http://www.ponnytravet.com/ " nyheter "

Lite dålig kvalité men ändå roligt att se.

fan_idole
0

Utklassning! Snyggt genrep inför SM nästa torsdag.

amandahandersson
0

GRATTIS :D Chikita tror jag bli riktigt farlig i Sm! 

Vad gick Ronaldo?

Trav_
0

Grattis till segern!

Jag tycker det är perfekt med blåsning borde införas mera.. Har varit med nu i några år på östersunds dubbeltrav och ser flera kuskar allt ifrån 14 år upp till 20 som festar både fredag pch lördag kväll. Sedan är det tävling på söndag och med alkohol lördag kväll. Undra hur många som har alkohol kvar i kroppen till söndagen? Där har kuskarna aldrig fått blåsa, borde införas..

Nitro
0

Grattis Erika! :)

Odena
0

Grattis =)

sensationen
0

grattis:-)

amandahandersson
0

#64, har också vart med om festandet på Östersunds dubbeltrav. Tycker också dom borde införa alkotest där, i alla fall på söndagen.
Festa kan man göra på fredagen!

Kima
0

fan va snyggt, grattis erika!

Cherriese
0

Tackar!! :D:D:D

Cherriese
0

Listan har kommit ut på sptf nu..

#63 Ronaldo gick 50,5..

Miii4
0

Mina bilder kommer senare idag, blev ett par stycken :D
Grattis igen erika

Boode
0

Grattis :D

Ronaldoo
0

Jag är riktigt NÖJD med Ronaldos prestation idag,1.50.5 med tanke på att han inte startat på 2 månader och knappt något snabbjobb alls….. Grattis Erika!

Miii4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vinnaren

TorpetsGynna
0

#75 jättefin biild:D

Miii4
0

Ernst ronaldo

Miii4
0

Bom Bom var 3a

Miii4
0

Cds Mascot 4a

Miii4
0

Ila Roll

Miii4
0

Chikita igen

Miii4
0

Chikita och BomBom

deweycheatumnhowe
0

Härligt väder ( *not* ), som vanligt på Sveriges baksida. *_*

Miii4
0

BomBom, vääldigt kass kvalitet på detta

Miii4
0

#83 nu ska vi inte vara sådanna, men det är halländsk tradition med regn denna veckan! xD

en till på chikita

Nitro
0

Vad blev omsättningen i loppet? :)

Miii4
0

Chikita och Ronaldo, vid omstarten

Miii4
0

Zolola

Miii4
0

Till sist en BLÖT ronaldo och hans kusk Therese

Cherriese
0

#86 totalt: 8826kr ganska bra för att vara en lunch tycker jag!

fan_idole
0

#90 Mycket bra med tanke på att atg (som har monopol på spel på hästar i landet inte ens lade ut en startlista på lopp 7 på Hd den 3 juli - uselt)  och stc fullständigt ignorerat loppet. De enda som tog det på allvar var kanal 75, som sände direkt.

Vikasstuteri
0

Vi väntade i 2 timmar på resultatlistan men gav upp då kansliet meddelade att det kunde ta en eller två dagar innan den kom. Fick den dock senare på kvällen via mail av Thomas Ljungman.

Cherriese
0

listan kom ut ganska snabbt på sptf faktiskt.. men jag håller med riktigt dåligt att vi inte kunde få den på banan..

Millaaann
0

Hur kunde man ge Ronaldo den omstarten? han va ju inte ens över linjen…

Hannna
0

#94 illa ledd volt då?:p

Millaaann
0

men d får man inte om man inte e över, men om alla eller e över i samma volt, samt den som ledde så får den som leder volten bestraffningen, annars får man ju inte..

PippiL
0

#96 klart man kan få för illa ledd volt, även om man inte är över. Det betyder ju att man har lett volten så illa att övriga i samma volt förlorar/störs av det.

Millaaann
0

men har du kollat på filmen? det va ingen som stördes av hennes voltning, o hon stod i sista volten så d va ingen som kunde följa hennes voltning förutom ckikkan då.

Vikasstuteri
0

Det var inte Ronaldo som var orsaken till omstarten och de skulle ändra det men när listan kom så stod det ändå att det var han som orsakat den, men listan kom ut sent på kvällen och då fanns det ju ingen chans att ändra den.

VeronicaP
0

GRattis Erika till en fin seger och en bra tid.

Frickan_mary
0

Grattis ERIKA, ass bra:) Shiit vad duktig chikan ee:)

Frickan_mary
0

Grattis ERIKA, ass bra:) Shiit vad duktig chikan ee:)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.