Namn på hästtäcket? :)
Hej! :) Jag vet inte riktigt vad dom här täckena heter för något. Men jag ska försöka att förklara ;) :) Täckena är raka hela vägen. Det ser ut som en filt som man vikt på mitten. Som ett rakt täcke helt enkelt :) Hoppas någon vet vad jag menar, för det skulle vara jättesnällt om ni kunde säga namnet på vad täckena heter :D Tack! :D //Elsa
Träckfilt är ett annat namn på just det täcket. 
#1 Ja, precis ett sådant täcke jag menade
Jag tror även att jag sett att endel inte har fäst i grimman, fungerar det lika bra ändå? :) Tack så mycket för ditt svar! 
#2 Tack så mycket för ditt svar, precis ett sådant täcke som jag menade 
Jag har även en fråga till
:
När använder man dessa täcken? Använder man dem efter tävlingarna för att täcket ska täcka över halsen? Eller fungerar det som ett vanligt täcke? Tacksam för svar! :D
Jag har dessa täcken till mina hästar o jag använder täcken efter att jag duschat hästarna efter tävling men även innan tävling fast då brukar jag bara vika den över ryggen o bakdelen på hästen för att den ska hålla sig varm:)
tror man kan använda det lite som man själv vill:)
#3 Ja, du kan väl använda dessa täcken när du vill. Beroende av vilket material det är gjort av, så kan man använda det efter att hästen duschat (fleece) eller om den ska hållas varm (bomull/ylle) eller enbart som skrittäcke inför lopp t.ex.
Nog tycker jag att det fungerar som ett vanligt täcke då det gäller värme och upptorkning. Men som vinter- eller regntäcke är det nog inte tänkt att användas som.
Har man en extra, lös gjord på dessutom så fungerar den även som stall och transporttäcke.
#4 Okej, tack så mycket för din hjälp Alexandra! :)
#5 Okej, för det var mest så jag hade tänkt, att man kunde ha dem efter man duschat hästen :) Tack så mycket! :)
Jo, undrar om man inte behöver spänna fast repen i grimman eller sitter dom på sin plats ändå? För jag har även sett att endel har ett "vanligt" täcke över? :)
#6 Du kan göra som du vill där för det finns ofta spännen både att fästa i grimman men även runt bogen. Inga jättebra spännen kanske men det går.
Och visst kan man ha ett vanligt täcke över också. Det är jättevanligt.
#7 Okej, tack så jätttemycket för all din hjälp! :D Nu har jag en hel del koll :D
Någon som vet vilken affär man kan köpa träcktäcken på, ponny storlek 105 :)
9# asså tror inte det finns någon speciell storlek så för jag har ett täcke till oliver som är lika stort som min systers russ och det sitter ju mer fastare på russe men det funkar ju jätte bra till shetland också så det gör inget om man tar 115 för det är bara bättre! :) jag fick mitt från finn tack ett blårutigt.. :)
Det går att beställa i olika storlekar och ett täcke utan tryck borde du kunna köpa i en vanlig hästsportbutik.
Bidermans har och jag undrar om inte Färjestads travshop också har.
#10 Okej, jag får kolla om 115 kansk passar. Tack för din hjälp! :D #11 Okej, hoppas Färjestad rid&trav har, för jag bor ju bara några mil här ifrån :) Tack för all din hjälp tusen! :D