Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 803 ggr
abdulla_
0

hejsan :)

tänkte höra om någon av er visste om man måste ta om ponnytrav licensen om man inte har tävlat på 2 år?

tacksam för svar

DubbelE
0

nej, du ska ha kört 10 lopp inom en 5 års period tror jag..? det är väll de enda

Jagz
0

I år är det nya regler vad jag vet. Kör man inte två lopp den här sesongen måste man ta om licensen.

DubbelE
0

#2.. så bara för att jag inte har haft nån häst att köra iår en så länge o kanske inte kör något lopp iår så måste jag ta om licensen trotts att jag kört 55-60 lopp på 3 år?… känns bra.. lr inte.. mysko regel

amandahandersson
0

Det är väll ändå typ 2 lopp på de senaste 5 kalender åren? Om jag inte minns fel? Eller de va någe sånt iaf.. Inte så man måste köra lopp varje år!

Lorelei_91
0

Minst 3 lopp per år.

Emmma
0

Men vadå. Jag körde 3 lopp förra året och endast 1 i år, (blir nog inge mer heller…) lär jag ta om licensen nästa år då :S

casandra
0

Så kan det ju inte vara? :O

Var det nytt från iår eller? För jag körde endast ett lopp förra året, man blir ju lite orolig? ..

sofia-
0

Jag tror man måste köra 2 lopp per år eller fyra lopp uppdelat på två år

Mollberg
0

I stortravet så är det 2 aktiviteter per år. Då räknas även kval och provlopp. Samma i ponnytravet?

jessssica
0

Men vadå?? I år har ja bara gjort 1 start och kanske inte kan göra nån mer heller med mitt russ i år och jag har ej nån mer som ja tävlar själv..:/ Fast förhoppningsvis så ska han vara redo för start i sensommar höst igen, förhoppningsvis men det kanske inte är säkert..då måste ja ta om licensen nästa år??:O

#8 vad menar du:) :P:P Kan man köra ett lopp i år och 3 lr fler lopp nästa år??

jessssica
0

och då behålla licensen alltså :P (#10):P

Kratern
0

Alla säger olika. Finns det någon som kan länka till de bestämmelser som gäller för ponnytrav?

sofia-
0

#10 Jag tror det men är inte säker

sofia-
0

Så här står det på sptf´s hemsida om man går in på dokumentarkiv och sen licensbestämmelser. Hade för mig att man skulle göra 2 lopp per år men men.

"För att bibehålla licensen skall Du ha kört/ridit minst 10 lopp de senaste fem kalenderåren. Komplettering för att bibehålla licensenkompetensen för körlicens (tio lopp) får göras med högst fem utbildningslopp och skall i första hand ske på hemmabanan. Komplettering får endast ske om körsven/ryttare inte har kört/ridit tio lopp de senaste fem kalenderåren"

amandahandersson
0

Så är det ju…

Det betyder inte att man måste köra/rida 2 lopp per år, utan man kan nog lika gärna köra/rida 4 lopp ett år och inte köra någonting alls ett annat år.

[sbergmark]
0

man måste köra 4 lopp på 2 år sa dom till mig . om du int har har kört något förra året så måste du typ köra 4 lopp iår eller va de nu va :S

[sbergmark]
0

men min mamma ringde till Ylva eller vad hon nu heter som sitter i sthm o hon sa det samma med min kompis pappa som också sitter i styrelsen där