Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettmont
Läst 1041 ggr
Elsastubin
0

Frågor om montesaker :)

Hejsan! :) Jag har några frågor om några montesaker :) Hur långa stigläder har ni till era montesadlar? För jag undrar hur långa ni har när ni använder dom i monte? Om jag använder en Zilco montesadel, hur långa tror ni stigläderna ska vara då? På Zilcos stigläder finns längderna M=91,5 cm och L=107 cm. Vilka av dessa två tror ni blir bra (benen i typ 90 graders vinkel (eller liiiite kortare). Jag vill alltså kunna ha benen så som monteryttaren har när de rider storhäst (och de ska även kunna längas lite också) Tänkte att om jag kommer på fler frågor så frågar jag i kommentarsfältet, annars blir det så himla många trådar :) VERKLIGEN jättetacksam för svar! :) //Elsa

ginher
0

om du ska ha benen så vinklade tycker jag storleken M låter långt, men jag vet itne ja, beror ju även på hur lång du är :)

jag har barnläder storlek när jag rider för att kunna korta så mkt å jag är 21 år å 163 lång :)

Elsastubin
0

#1 Okej, men hur långa är dom? :) Och vart köpte du dom? :) Jag brukar rida i en Zilco montesadel, passar de stigläderna till Zilco montesadel ändå tror du? :)

ginher
0

oj, de är massor av år sen jag köpte dem :/ så minns tyvärr inte då jag inte rider längre, men ja de borde väll passa med vilka som helst, de är väll inget speciellt bara för att de är en monte sadel, nä jag har ingen aning :)

Elsastubin
0

#2 Okej, tack så mycket för hjälpen! :) Har du någon aning på hur en lagom läng är? :)

ginher
0

oj, de är nog helt beroende på hur lång du själv är, men jag rekomenderar barn läder när man ska ha så korta :)

Elsastubin
0

#5 Barn läder, heter stiglädren så? :) Eller menade du stigläder som är till barn? :)

ginher
0

stigläder som är för barn :) finns i de flesta butiker, börjes har billiga om du bara vill prova

Elsastubin
0

#7 Okej, där ska jag kolla! :) Vet du om de har stigläder för monte till barn? :)

Elsastubin
0

Jag hittade dessa http://www.feednrace.se/produkt.php?art=688730 Den längden lät ju bra :)