Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettmont
Läst 1748 ggr
Elsastubin
0

Bra stigbyglar?

Hej! :)

Jag har hittat ett par superlätta syigbyglar gjorda av aliminium (tror de väger ca 200g).

Här är en länk till sidan där dom säljs: www.charlies.nu Klicka sedan på "häst", "stigbyglar" och så är det stigbyglarna på tredje bilden över texten " Lättvikts stigbygel dan rider".

Är det någon som har ett par sådana eller har provat? Är det bra? För jag tänkte använda dom när jag tävlar monte isf (om dom är bra), så det kanske tillochmed är någon här på iFokus som använder dessa i monte? :)

Skulle vara jättesnällt om ni svarade vad ni tycker om dessa! :) Jättetacksam för era svar! :)

Har ni tips på mer bra lätta stigbyglar ( dom ska användas i monte) så får ni mer än gärna komma med tips! :D Jättetacksam för tips! :)

//Elsa

Elsastubin
0

Dessa stigbyglar från http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H (börjes) (Klicka på "monte" under "travutrustning" så är det tredjebilden över texten "stigbygel monte") är ju gjorda för monte, men tror ni dessa som jag nämnde först är det? Jag menar, passar de förstnämnda lika bra, eller är de mer för hoppning? :)

Elsastubin
0

Puttar upp! :) Ingen som har ett par stigbyglar som jag länkade i mitt inlägg? :) Skulle ju som sagt gärna vilja veta vad ni tyckte om dom? :D

JonnaJ
0

Jag har ett par aliminium stigbyglar som jag andvänder i montén. Jag tycker att dom är bra och känns precis som vanliga stigbyglar.Glad

AlexandraGustavsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag började rida monté använde jag Australiensiska stigbyglar (dom med böjen)

Men sen bytte jag till aluminium stigbyglar (dom du menar som finns på börjes) förövrigt så är dessa även till salu! :)

och förra året bytte jag till ett mindre par aluuminium stigbyglar, något lättare än de andra som är gjorda i aluminium. Och jag älskar dom!!!
Dom finns i röd, blå och silver färg vad jag vet.

Bilden är på dom jag använder nu och jag rekomenderar dom! :D

Elsastubin
0

#3 Vet du vart man kan köpa de aluminium stigbyglar som du har? :) Tack så mycket för ditt svar Jonna! :) #4 Vart har du köpt de stigbyglarna som du har nu? :) Men på bilden är det något svart runt om stigbyglarna, får man med det som skydd till stigbyglarna när man köper dom? :) För man rider väl inte med dom på? :) Tack så mycket för ditt svar Alexandra! :) //Elsa

JonnaJ
0

Jag har köpt mina aluminium stigbyglar på börjesGlad