Tippning Boden 1/7
Är det nån som vågar sig på en tippning av söndagens lopp

Mina tippningar ;D
Lopp 1: Lite svårtippat kanske men jag tror ändå att trots sina 320m(!)(?)tillägg så hinner AMETIST ikapp, eftersom det är 1640. Om andra platsen blir det betydligt hårdare, BÄCKDAL.SHALIMAR blir det nog iaf, endast 5 starter och han kan säkert sänka en bit till. 3:a tror ja blir NÄSVALLENS MARINA
Lopp 2: Ossy tar hand om ledningen men behåller den inte allt för länge då Björksta TrollTrix kommer ikapp, tror att Karl-Oskar också kommer jagandes från sina 100m. Frågan är om Edgar hinner ikapp? i mål tror jag det blir KARL-OSKAR, TROLLTRIX och EDGAR hinner nog ikapp, om han har fin form och kan sänka en liten bit! :)
Lopp 3: Monélopp som jag tror kan sluta nästan hur som helst! Miltano har gått riktigt snabbt, hur fort går han i monté?? Jag har ingen aning..Hinner han ikapp sina 240m så är han där framme då han ser ut att haft fin form i senaste starter! RISARVENS MELKER tar jag som 2:a. 3:a IDEFIXEN ?
Lopp 4: VIGGO vinner antagligen här, och som tvåa tror jag på LUCKY LUKE. 340 meter tillägg är ganska mycket i ett 1140 lopp, men å andra sidan har MÅNSTORPS EVITA gått nästan 1 min snabbare än vissa av ponnyerna. Hon är definitivt med där framme!
Lopp 5: Det är Busebo Trolla, Ametist och Bäckdalens Atlas som gör upp om segern i detta snabba shettislopp. Segrare tror jag blir BÄCKDALENS ATLAS 2:a AMETIST, 3:a BUSEBO Trolla.
Lopp 6: Björksta Rutin har kvalat på en ganska bra kvaltid och tar hand om ledningen från början. Sedan kommer jagandes Pilgrim, Zolero och Yre. Om Zolero går klockrent utan galopp så tror jag att han hinner ikapp och passerar mållinjen först! YRE jagar nog hela vägen och lyckas komma 2:a. om 3:e platsen kan det bli riktigt Tufft!! Hur snabbt kan BJÖRKSTA RUTIN gå? och övriga ostartade ponnyer??
Lopp 7: Här tror jag att BJÖRKSTA TROLLTRIX får passera mållinjen först. tvåa LARS och trea PEGASUS
Lopp 8: Ett relativt jämt startfält där jag tror att MÅNSTORPS EVITA vinner! nå annat vill jag inte chansa på.
Lopp 9: Hoppas verkligen på Smedens Stämma men det blir ett tufft lopp för honom att vinna. Återigen har Sundberg en häst på mkt tillägg, jag tror att hon vinner igen! MÅNSTORPS HARMONI sedan Bäckdalens Ninjo och trea Jikas Sunniva star
Lopp 10: Här tror och hoppas jag att WINST vinner. som tvåa en jagandes GUTEN och som trea tror jag på TOKER
Lopp 11: Detta lopp är svårtippat!!! Här kan alla VINNA!! :) (fast så äre väl jämt:P:P)
Lopp 12: Zac håller jag på men tror att JIKAS SUE FIA kommer att ta sin andra seger! Tvåa NÄSVALLENS PRILEX och 3:a SINDY O
LOpp 13 : Tror att BÄCKDALENS NINJO kommer vinna före BÄCKDALENS HERO och MÅNSTORPS HARMONI! OBS OUTSIDER NORRSKENETS JUPITER!
Mina tippningar innan fredagens tävlingar. Orkar inte ändra efter resultatet nu:P
**Boden 1 juli
**
Lopp 1: 8 BÄCKDALENS SHALIMAR är på G har endast 40 meters tillägg. 12 NÄSVALLENS MARINA och 13 TELIA har gått bra måste dock gå rekord för att vinna. 14 NÄSVALLENS PRILEX står långt bak men kan hamna topp 5 samma med 15 AMETIST. Vinner gör 8 BÄCKDALENS SHALIMAR.
Lopp 2: Tror mest på 5 KARL-OSKAR och 6 FRITZ. För kort distans för 7 EDGAR att ta igen sina tillägg. Även 2 OSSY kommer att göra ett bra lopp frågan är då hur länge han hänger med de andra?
Lopp 3: Ja, vet inte riktigt hur dessa hästar går i monté. 7 TOKER springer bra under sadeln men för långt tillägg. Tror på 2 DAGOBERT och 4 IDEFIXEN.
Lopp 4: 12 MÅNSTORPS EVITA har grymma tillägg men konkurrenterna har inte sprungt under 3.00.0 så hon har chans. 8 VIGGO har bäst rekord där framme så han har chans.
Lopp 5: 4 BUSEBO TROLLA har bra chans även 6 BÄCKDALENS ATLAS. Först i mål…4 BUSEBO TROLLA.
Lopp 6: 5 BJÖRKSTA RUTIN kan nog springa fortare är rekordet. 10 ZOLERO är bästa hotet. 8 PILGRIM kan också gå bra om han håller sig i trav. Vinner gör 10 ZOLERO.
Lopp 7: 8 IVRIG Z har bra chans även 5 ORKAN Z. 9 LARS och 12 PEGASUS kan också ha något med topp 5 att göra.
Lopp 8: 5 NORRSKENETS JUPITER har bra chans i detta lopp och även 4 KÅLKULLA ADVOCAT som måste upp i rekordtid kan göra ett bra lopp. 8 NÄSVALLENS PORS är närmaste hot och även 9 MÅNSTORPS EVITA. Vinner gör 5 NORRSKENETS JUPITER.
Lopp 9: 6 BÄCKDALENS NINJO vinner.
Lopp 10: 1 WINST har superläge men får akta för nummer 6 GUTEN.
Lopp 11: 4 YRE kan gå under 2.20-tider så tror på han. 6 VINKA kan också gå bra.
Lopp 12: 4 SINDY O har jättechans även 8 TELIA kan bli intressant om hon sänker rekordet ytterligare. 10 NÄSVALLENS PRILEX går snabbt men ganska långt bak för ett kortlopp.
Lopp 13: 6 MÅNSTORPS HARMONI har ett superlopp men 9 NORRSKENETS JUPITER kan blanda sig in i leken på upploppet.

nån måste hålla koll på orkan z till míh!:D

Jag tror att Solos Xtra som vann igår har mycket bra chans i lopp 11 . Igår vann hon på nya rekordet 2.17,2 och gick andra varvet på 2.11 så hon kan gå riktigt fort……

På mina tippningar så har jag inte kollat efter just nånting alls nästan hur de gick på fredagen :/
Solos Xtra har nog bra chans i lopp 11..:P:D
Synd att luddan vart diskad på söndagen.. Hon gick någolunda fort… men vädret och banan var inte de bästa..
#6, på söndagen var banan SKTISNABB, men något lös, vilket främst shettisarna förlorade på. Och vädret? Inte sol, och inte reng. Inte för varmt, inte för kallt. PERFEKT.
#7.. den va inte bra för luddan :) hon vill ha torrbana.. och varmt och soligt väder.. :) inte lerig o äcklig som den va på fredagen
#8, men på fredagen hade det regnat hela dagen, så banan var mycket bättr än vad den unde ha vart.. Så som det regnade!
På söndagen var banan skitsnabb.. Något lös kanske, men det var shettisarna som tog den smällen.
#9 jo :) och söndagen va väl banan någorlunda.. men vädret var imot oss då istället :P (mulet)
nästa gång ja kommer till boden och det är sån där lös bana som det var på fredagen. Då stryker jag på en gång

Jag mä ^^ Oskar hade problem med traven :o pga banan å sitt knä

#8 hellre mulet än stekhetsol ^^
#11 svaan hon gick ju bah en sekund från rekordet?