Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 487 ggr
hiprex
0

Tippning Romme 6/7

Tänkte ni kunde tippa loppen te romme den 6 juli…..Ni behöver inte ta alla lopp men ta och skriv namnen på hästarna och inte numren tack!  ta gärna 3-4 hästar i varje lopp!!

Geminii
0

Lopp 1: Solos Unika Primula, A.C.´s Julia, MålleII

Lopp2: Ängman, Åkres reidar, Svedens Lobelia

Lopp 3: Kung Dar Indiana Dar/Rama, Rebecka ernst

Lopp 4: O´Fritz, Tejas Monljus, KålmansPrimavara/Frodo bagger

Lopp 5:Nemo Neen, Rågs.Toomai,Johannesb.Lovejoy/Toziba

Lopp 6: Jolly Jojo, Mr AfteEight/Hiprex, Tejas Pirmin

Lopp 7: Fantazia, Lojsta Candle Light, Hogan

Lopp 8: Fakir II, Praodo, Mossapysen

Lopp 9: Solos Harry Boy, Farmens Hyper, Kotick

Lopp 10: Simba, Linett II, Johannesbergs Lexus.

Lopp 11: Troll Twix, Lottie, Blexter

Lopp 12: CeasarII, Luffa Ess, Minnea

Lopp 13: Stella, Ljungens Rappe, Tackla

Lopp 14: Ivanhoe av Friheten, Trollminn, Askö Toraxa

Lycka till allihopa!!

divansson
0

lika som #1 bara att;

lopp 3: Rebecka Ernst före nån av de andra två.

och Lopp 13: Tackla vinner före stella

så de va jämnt.. ;)

ryttarn
0

#1 Kan bli tufft för TT i lopp 11, Första gången med auto för både kusk och häst och enda hästen med bakspår…. Men kul att du tror på henne :-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

sofia-
0

Här är mina tippningar till fredagens tävlingar. Dom är ganska lika som #1 men det skiljer sig lite.

Lopp 1: A.C.´s Julia, Solos Unika Primula, målle II men hoppas på Zorken

Lopp 2: Ängman, Åkres Reidar, Neith

Lopp 3: Rama, Cocos, Kung Dar

Lopp 4: O´Fritz, Tejas Monljus, Frodo Bagger

Lopp 5: Nemo Neen, Rågsvedens Toomai, Toziba

Lopp 6: Mr After Eight, Kålmans Pomira, Hiprex

Lopp 8: Pyret II, Praodo, Fakir II, men hoppas att våran Jessica kan göra en bra come back

Lopp 9: Kotick, Farmens Hyper, Solos Harry Boy

Lopp 10: Simba, Linett II, Johannesbergs Lexus, men hoppas på våran Felicia III

Lopp 11: Troll Twix, Blexter, Lottie

Lopp 12: Ceasar II, Luffa Ess, Soltrippa

Lopp 13: Stella, Ljungens Rappe, Naia

Lopp 14: Ivanhoe av Friheten, Trollminn, Lucinda

Hoppas det blir en lyckad autokväll ;)

juliapettersson
0

Heja Candle Light!

hiprex
0

Lopp 1: Solos Unika Primula, A.C.´s Julia, MålleII

Lopp2: Ängman, Åkres reidar, Svedens Lobelia

Lopp 3: Kung Dar Indiana Dar/Rama, Rebecka ernst

Lopp 4: O´Fritz, Tejas Monljus, KålmansPrimavara/Frodo bagger

Lopp 5:Nemo Neen, Rågs.Toomai,Johannesb.Lovejoy/Toziba

Lopp 6: Mr after eight, kålmans pomira, jolly jojo/ hiprex*

Lopp 8: Pyret II, Praodo, Fakir II, men hoppas att våran Jessica kan göra en bra come back

Lopp 9: Kotick, Farmens Hyper, Solos Harry Boy

Lopp 10: Simba, Linett II, Johannesbergs Lexus, men hoppas på våran Felicia III

Lopp 11: Troll Twix, Blexter, Lottie

Lopp 12: Ceasar II, Luffa Ess, Soltrippa

Lopp 13: Stella, Ljungens Rappe, Naia

Lopp 14: Ivanhoe av Friheten, Trollminn, Lucinda

Hoppas det blir en lyckad autokväll ;)

divansson
0

hmf.. :P solos harry boy har ett välldigt bra spår för honnom.. :P men han är nyomskodd, hopaps det går, körde lite idag, gick rugigt bra.. hoppas han får ett bra lopp..:P

StallBakhet
0

Jag kommer att hålla tummarna för samtliga startande ekipage - att det blir en bra tävlingskväll för ALLA oavsett placering.

Valkyria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack ni som tror på Joje och mig :D hihi

Foto: Johansson

Malin6
0

#8 Trevligt, jag håller med dig. Alla är lika värda oavsett placering, glöm inte alla dem som kämpar i motvind i bland. De ska hyllas minst lika mycket de tycker jag. Glad

Så lycka till allihopa!

divansson
0

ANG. Stallplatser.. Brukar man få stå i samma stall från de som kommer från sin hemmabana?? de skulle va roligare.. nån man känner igen.. haha

NatthaBlom
0

camilla.. det brukar vara så… men förra gången ja va på romme hamna jag med alla hästar som hette rosenhälls;P haha

Jag vet en sak som inte ni vet! ORVER kommer vinna och han kommer gö det överlägset!

divansson
0

#12 okej.. hm..

dådå?.. :P hur fort går han i jobb då? :p

ozzkan
0

#12 Vikket lopp, viken kusk?

divansson
0

varför hamna ja i e loppet.. :P äh.. fick spåret ja ville iaf.. :) gäller att 3 lr 4 är snabba ut :)   ja säger en sak som ja är 99,9 på.. travar harry riktigt och vill springa, då är de under 2.00.. :P senaste jobbet gick på 1.57 1640.. tada

NatthaBlom
0

Haha.. Sofie Strömberg typ nått av de sista russloppen skulle jag tro.. 2.07 o sämre el va det nu va… haha hemligt! men han hänger på mawerik;P

[sbergmark]
0

Jag håller på Solos harry boy :D

divansson
0

#16 haha okej… heheh 

äh, ärligt talat.. ja skiter i va ja kommer.. han har endå inget lopp annnanstanns.. tar deta som ett jobb.. :P Funderar på att sluta med travet.. :'P   penga har förstört skiten.. nästa månad finns inte nått lopp alls.. inte mer denna heller.. livet Suger verkligen..

Jagz
0

# 18 Om man slutar blir det inga lopp alls, nu blir det i alla fall ganska många!

divansson
0

#19 ganska många.. haha! Ja sitter å tränar, sliter hårt och gör allt för att han ska gå så bra som möjligt, jag står och masserar i Timmar verenda dag han tränas, jag går promenader i Timmar.. sen har han inga lopp! Har tävlat Tvåå gånger i år! :/ han har inte ett skit att va med i i Augusti, inte resten av månaden heller… Nu ska jag se hur det går, håller på att ringa runt till olika sågar och kolla priset på bräder, ska bygga en till box så ja kan köpa en till.. som har en chans iaf.. :P

Trav_
0

Det finns ju lopp om man bara letar, ! Man kan inte titta inom ett 10 mils radie endast! Nu kommer ju östersunds dubbelhelg som har flera proppar som passar många. Man får ju va beredd o åka 20-30 mil om man vill träna. Man kan inte vänta på att hemmabanan ska ha passande proppar!

divansson
0

jo.. men ja såg en på va vare.. :P Jägers elelr liknande.. dit är de 73mil.. så näääpp.. kollat på allihop

Miii4
0

73 mil e väl inget xD SKOJAR

amandahandersson
0

#23, 73 mil är bara 8 mill längre än vad jag burkar åka när jag tävlar ^^

Håller även med Cissi om att man måste  kolla runt lite om man nu vill tävla. Jag själv har 16 mil till närmaste  grannbana, å min shettis har inga lopp inom de närmsta 40 milen under augusti. Om han nu går bra i Östersund kanske ajg gör tredje långresan för året och åker till Bergsåker den 10e augusti.

Och "Divansson", din häst har väll rekord runt 2.09? Lopp i den klassen på ponnyer brukar finnas på i stort sett varenda tävlingsdag.
Fast sen är det ju de där jäkla penninghandicapet ;p

Trav_
0

#24 jo men precis, vill man tävla så ser man till att hitta lopp! Även fast vi ska till östersunds dubbeltrav och har ca 40 mil dit! Så valde vi att åka till mantorp även dit 40 mil för o tävla, Och då fanns det hemma tävlingar men propparna passade bättre på mantorp! Tur var väl det då gävle blev inställt! Och just i den tiden harry ligger finns det lopp annars skulle inte jag heller ha nå lopp till Delta som har 2.11 i rekord!!! Så lopp finns det!!!

Trav_
0

Och divansson harry har ju runt 4000 på sig så han står fortfarande bra till i penning om du anmäler han till bra penninglopp och inte idiotproppar!!! Man måste tänka lite till vad för proppar man anmäler!

Trav_
0

Nu kommer min tippning precis innan jag ska åka till romme och vara lite fotograf idag;D

Lopp 1: Här tror jag att vi har en stenklar vinnare A.C.´s Julia tror jag får defilera hem en lekande lätt seger om hon är lika bra som hon har var på klubbdagen!
Lopp 2. Neith går framåt för varje start hon får göra tror att hon har bra chans i detta lopp värsta konkurrenten emot är nr 9 Ängman!
Lopp 3: Detta ser ut att bli ett jämnt lopp på förhand dock så har Rama en fördel håller hon benen i rätt gångart tar hon hem detta, tror hon får hårt motstånd ifrån Signe Håkansson och hennes kung dar!
Lopp 4: Tejas Monljus går framåt för varje start dock så är det mycket orutinerade hästar och allt kan hända i detta autolopp. Kålmans Primavara tror jag är hårdast emot
Lopp 5:  Nemo neen ser stenklar ut i detta lopp, Amiral och Toziba hårdast emot.
Lopp 6: Detta lopp ser vidöppet ut allt kan hända.
Lopp 7: Lojsta Candle Light är alltidf bra om allt stämmer, men med hårt motstånd och ett 8 spår så tror jag att nr 6 Fantazia som har gjort det bra efter uppehåll kan va värst emot.
Lopp 8: Jämnt lopp!
Lopp 9: Även här har vi ett jämnt lopp, tror att farmens Hyper har bra chans men första gången bakom bil? Solos harry boy är en bra häst som utvecklas hela tiden, plats chans.
Lopp 10: Simba vinstchans med hårt motstånd av Johannesbergs Lexus
Lopp 11: Jämnt lopp med lite ortuinerade hästar
Lopp 12: Jämnt lopp med många riktigt bra hästar, Twist ifrån ledningen är alltid svår att ta, värst emot är Cearsar II skogsdala Tiburius och Minnea
Lopp 13: Tallebo herkules har visat sig att vara på uppgång men tror att det blir hårt i detta lopp och även Stella gick ruskit bra senast, Tror hon vinner detta om benen går i trav!
Lopp 14: Detta tror jag trollminn tar hem!

divansson
0

#26 vet.. :P men endera står han längst fram och har hästar som går 1.50 bakom sig, eller står han 40m och har 2.00 hästar framför.. :P Så har det alltig varit hitills i pengalopp ja vart med i..

amandahandersson
0

Jag tvivlar på att 1.50 hästar är med i tex. högst 6.000?
Men jag förstår att du inte vill anmäla ut i penning, jag är lite sparsam med mitt russ just nu.. Inte bara för epnning, utan för att han e knäpp x) Men passa på å tävla, ibland måste man göra nån "dumanmälan", men jag lovar - man bli skitglad när det faktiskt går bra! :DD

divansson
0

#26 mmh, de har du rätt i då.. :P men ja är då feg för sånna lopp..  åker knappast till valla bara för att köra mot Ramona Ernst tex. så va de ju förut.. :p gick uselt

amandahandersson
0

#30, haha, nu har iaf Ramona Ernst sina pengar ;) Hon är uppe i en bra bit över 15.000, skulle jag tro ^^
Östersunds dubbeltrav har för övrigt högst 6.000, och högst 12.000!
Å sen grundlag 2.15 och 2.09..

juliapettersson
0

#30, men varför anmäler du ut i dåliga proppar (ursäkta)? Om din häst har 4000 står han bra i penning, anmäl INTE till lopp ex. max 8000, utan till lopp stängda vid 5-6000. Jag gick ut i ett lopp max 5000 förra helgen på Mantorp med min Dar's Golf som också har rekord 2.09 och ca. 4000, och vann enkelt.

Geminii
0

ppenning hadikapp är svårt för antingen får man ett jättebra lopp eller så får man ett uruselt..

divansson
0

#32 för att jag inte hittar några som är stängda vid 5-6000..

#12 Haha, så säker vad du ;) Han på defileringsvolten (den ene) sa till den andra att han tyckte 5an trava så dåligt att de inte visste hur de egentligen skulle göra.. hörde för då gick ja förbi dem.. den andra sa ju att han skulle få vara med endå.. så Sofie hade tur där.. :)

zorken-
0

hahha tack soia!för att du visar förtroende för min lilla PIRUETT GUBBE!=p fasst det gick ju inge bra med han=Pdgv!

jessssica
0

#35 Va dum han va mot dej då..han bara gav f¨n i o springa då.:P:P:P…hrmmm ja tror inte ens de märkte först uppe i tornet att ni volta runt ett par varv, men de såg det sen, hehe Räcka ut tungan

zorken-
0

#35hahha ja! såg du i defileringen när traktornkom å han skulle lägga sig=P?ne dom märkte nog inte för dom ropa inte att han va diskad=P!