Romme 6 juli

#5 ja jag vet det är min lillasyster som kör, hoppas det går bra med Tuffi 

Ingen som ska vara me i 2.07 och sämre här inne?? :P

#10, kanske.
#4 Dottern pratar om att anmäla till 3.21 och sämre, Så det lutar åt att vi åker dit..

#8 Ja jag håller på er för du har väl kvalat några gånger och jag vet hur jag tyckte när jag kvalade och jag kvalade 5 gånger.
#12 Vad är det för ponny?Och vad har den för rek.?

ska anmäla i 2.00 och sämre plus 2.07 och sämre

#16 Vad har hästen gåt i kvalen då?

#15 vilken i 2.07 och sämre?

Haha Emma dåe ska vi heja på Bampe Busen :):) Haha han vinner allt ;);) *or not*

Men du My för det första han ska vara med i 2.50 och sämre + att det inte är jag som kör.

Vi kommer troligen med Troll Twix och Tejas Monljus, får se om twixan kan lämna galoppskorna hemma och om monljus får lite fart under hovarna trots arbetet som "häradsbetäckare" under veckan….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
O´Fritz 2.35 och sämre

de går kval där va? såg att de va en tråd om det, men hittar inte..

Japp det är kvallopp också…tror att kvalen börjar 17.30 och att loppen börjar 18.00. Det står även om det på www.dalaponnytravklubb.se
;D :)

okej, tack :)

Hiprex ska ut i 2.15 o sämre och har ju gått 2.16 så helt borta är hon nog inte…..Det ska ju inte vara nå kval den dagen?

#27 Jopp, det ska det visste ;)
När autokvällen skulle köras först den 4:e maj så skulle de ej kunna köra någe kval..,men nu så ska de det den 6:e juli kl. 17.30(?)..kolla in på hemsidan :D :D
jag ska anmäla min till 3,21 och sämre han kvalade på 3,29 sedan hade jag tänkt anmäla russet till 2,00 och sämre och 1,47 och sämre=P

Är det inga fler som ska kvala russ??

Jag kaanske ska, skulle få pröva honnom på bann en gång först.. tveksamt
när går anmälningen ut?
Sista anmälningsdagen är 29/6 kl 12,00 mer info på www.dalaponnytravklubb.se
#34 okej tack.

jag ska ev dit..i supersprinten för russ:D

Kom igen och anmäl på fredag nu..
ska ut i 2.15 o sämre… blev ju inget i gävle:(

#40 ja, för vi ska åka dit tillsammans:D som på gamla goda tiden;)

KOM IHÅG ATT ANMÄLA NU DÅ!!!! XDXD fredag..autokväll..Det blir väl kul!!! :P:P :):D Mena så att inte denna dag blir inställd å!!
Nån som anmält här till 2.50 sämre proppen?? (prop 4:a)
#42 Jag har anmält Felicia III till 2,50 och sämre proppen

#42 Vi har anmält en till 2.50 och sämre.
Ingen som har anmält till 2.35.0 och sämre (prop 7) ?

Vi har anmält till prop 8. 2.22 och sämre (b-ponny)

Snabbloppet för russ inställt:( F**N kommer aldrig ut o starta juh!!

#47 De skulle ju ringa mej om det vart kris så skulle jag ta med en till. de har inte ringt! :O

någon som vet när startlistorna kommer?
Inga listor än???

är det nån som anmält till 2.07 proppen? snälla sääg att det inte blir inställt nu bara!

Jag sa dit iaf xDxDxDxDxD Mä Harry! xDxDxDxD GUU va sköönt!

Hallå!! Jag vill oxå veta om jag får starta

Jag har häst anmäld till 2.35 och sämre.

startlistorna kommer ut på månddag tror jag----> www.dalaponnytravklubb.se

jag har anmält till prop 3 och 7

#48 faan va surt! prova o ringa till dem vet jag och hör om det går att fixa;P
De e ju så himmla trevliga att prata med på romme!

#58 gu va uselt att de inte gjorde det! :P.. dåligt..
nån som anmält till porpp 10? :) iaåfall är ni i samma lopp som mej… :)

#60 ok.. snygg.. hur fort går han tror du?

#60 vilken goding! :D
Rebecca hur många var anmälda? Jag anmälde aldrig men man kan ju ställa upp om dem vill ha lopp :) eller vad säger du? Kanske något sent men.
#61 han har rek. 2.07,2v.
#62 tack ;)

Startlistorna kommer ut på MÅNDAG!! :) :D
synd att BÅDA snabbloppen var inställdea :/
Kolla på www.dalaponnytravklubb.se :)

#64 okej.. :) Vilken bra propp år han ;)
#67 ooja :)

#66 Men vadå båda snabbloppen?? blev 00 loppet också inställt el va det för shettisarna du mena??
Men ni som verkar kunnat ofra er att vara med kan ni inte prova att ringa till romme då??
#69 Be rebecca ringa, hon har bättre koll än mig :) Så kan hon anmäla oss båda om det går.

jo men jag har vell inge nummer till rebecka tror jag, så då kanske du kan höra med henne att ringa?

Hade visst hennes nummerXD
Jessica är anmäld till 3.00 och sämre

#69 Snabbloppet för kat A och snabbloppet för Kat B blev inställda, sog på hemsidan :/

alltså prop 6 samt prop 12 :P

hmm… men det va ju en ganska konstig propp ändå iaf åt russen… de kunde vell typ ha lagt ett lopp för de allra snbbaste och typ ett 1.55 o sämre….

#76 Ja det tyckte jag också, de stänger ju ute så pass många snabba som finns häromkring med en 1.47,5 OCH SÄMRE..kunde väl vart OCH BÄTTRE, ;););)

putt

#77 inte tänkt på att proppen var "gjord" åt Super Busen! Brikar vara så ibland…. och samtidigt som dem stänger ute snabbisarna så blir det även jätte dåligt lopp åt sånna som gått typ 57-59 vilket det e väldigt många som gjort!

mm
# 77 Jag håller verkigen med! Varför stänga ute de snabbaste?

är de nån som kan säga vilket spår ja har sen?.. när listorna kommer.. ??

Tanken med det snabbaste russloppet var god tycker jag. Det är inte så kul för 1.50 hästarna att anmäla ut till "snabbaste äger företräde". Jag tycker det var bra av Romme att göra ett "Silverdivisionslopp".
Att det inte vart av var ju en annan sak. Synd..
#82 Ingen av de snabbaste hade riskerat att anmäla till Romme och få en halvrad inför SM, som går sex dagar senare, så jag tycker Romme gjorde helt rätt som skrev ut ett lopp för hästar precis under eliten.
För att kunna se startlistorna, prova "save as" eller "spara som"

Vad mycket häst anmält, kul!

det funkar inte för mej :S

Vi lär då kunna ta en placering=)knäppt på startlistorna stog det att vi kvala på 3,46 men på kval resultatslistan stog det 3,29!

Är dalsgårds Boheme med..2.50 o sämre??

#83 du har 10

kan du/nån kolla om Dalsgårds Boheme är med i lopp 2.50 och sämre??
#92 Lopp 10, spår 2

#93 Okej taack!!! :D hehe, perfekt spår ju! :)

Okej, nu är listorna ute på http://www.sptf.nu/startlistor/070706_RO.pdf ….
Men lopp 10 som min ponny är med i, är 2.50 och sämre, ändå är en ponny nr 7 SIMBA med som har REKORD 2.49!!!! Hur kan DET komma sig?? Mena det är väl den snabbaste tiden som gäller f.o.m. i år, oavsett volt eller auto??? :O:/
Den hästen gick sitt rekord på Solvalla 29/6 alltså på kvällen efter anmälningarna. Tittar du på övriga lopp så ser det ut så på flera ställen.

såg flera ponnyer med likande som #95
Är det inte så LÄNGRE?? eller är det inte så när det gäller auto??
Mena om man anmäler till ett VOLT lopp så brukar vi iaf jämt få stå på den snabbaste tiden (i mitt fall autotiden) ??
Tkr att det är konstigt då, när de ändrade reglerna så att det skulle bli rättvisare, så kan man fortfarande ha en häst på ett volt rek 2.00 och anmäla till ett auto 2.25 :O:O så kan det ju vara om ponnyn startade i auto i början av karriären t.ex och inte fått en snabbare tid där…suck

jaha……………
Det är det snabbaste rekordet som gäller oavsett startmetod. Dessa hästar hade sämre rekord än propositionen sa när anmälningarna gjordes. Sänkte sedan efter anmälningstidens slut.

Jo jag såg det nu..men tänkte inte på det först eftersom tiderna stog utskrivet.

det är typ liknande i mittlopp=)

#91 tack… de va bra för min del :) hörde att de bölev vå sånna lopp.. :P kom säkert i det med bäst hästar.. som vanligt..

äre någon som vågar tippa te romme?en sak vill jag då eta vem vinner lopp 6?har nr 3 bra chans?
#103 ja du, Mira kommer nog inte vinna iaf :( Måste nog tyvärr stryka henne. Stackarn har haft lite feber och svullna lymfkörtlar, kanske ngn tandinfektion? 
Annars tror jag nog att hiprex och mr after eight kommer slåss om första platsen =D

Någon som kommer att ha med sig kameran.? *blink blink*

Självklart kommer kameran att vara med. Pappsen får vara fotograf, mamma är upptagen med annat.

#106 Dom får mer än gärna lov att hålla ett extra öga på Zeleno i kvalet! =D

#105 min kommer också att åka med…
Wiieee Glada nyheter , Mira var helt frisk igår
Kanske bara var tvådagars feber som brukar vara ganska vanligt hos de flesta tävlingshästarna.
Så nu är hon med i matchen igen i lopp 6 
Är det värmning mellan loppen eller är det bara ngn gång under dagen??

#110 det bruka vara mellan loppen.. 10min tror ja vel?.. lr?

ÄR DET BARA JAG SOM INTE FÅTT PROGRAM ÄN?? 
nä då, Vi har nte heller fått program än!

okej.. shou.. :P trodde ja va den enda..
jag har inte heller fått program

men alltså.. får man inget program då?.. så ska man typ, hämta i inskrivningen om man vill ha lr va tror/vet ni?

Jag har inte heller fått program. Det fick man ju förrut…

- Lite info: Provstart bakom bilen kl. 17:00
- Första kvalet går kl. 17:30
- Första start kl. 18:00
- Det är värmning mellan varje lopp. 10-15 min.
- En ytterligare provstart bakom bilden kommer att hållas mellan lopp 6-7 (tror jag)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

jag har inte heller fått nå program =/

Då får vi nog inga program..:/ om de inte kmr i morrn, fast det är lite sent, men på inskrivningen finns det nog alldeles säkert program iaf för det brukar det då jämt finnas :D:D
Men det är tur att de hela tiden uppdateras info på deras hemsida www.dalaponnytravklubb.se så om ni vill veta något mer än det som står där och det som Bea #118 skrev så får ni väl ringa dit då! :) :P
Står även på hemsidan att om man ska stryka så ringer man via telefon: 070-421 52 87 Inger Svensson.

Hemsidan är nyligen uppdaterad.
Enligt information så ska programmen ha skickats i tisdags kväll så om Posten gör sitt jobb så ska Ni ha Era program imorgon.
Annars kommer det att finnas en del program på inskrivningen.
Håller tummarna för alla startande ekipage!

Våran post kommer nog inte förrän efter det att vi har åkt imorgon……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Fick mitt program idag
Vill verkligen berömma Dalatravet för att programmen var så himla bra gjorda. Har inte sett ett bättre program hittills…. Bra jobbat

Fck också mitt idag.. :) aa, har inte heller sett nå finare ponnytravprogram hitills.. :)
till och med färg på fram och baksida ;O inte illa!

Ja, de har finast program :P :D:D

klart.. ;)

Jag har en fundering, häst nr 1 i lopp 1 startade på Boden 29/6 + 1/7, och så även Romme 6/7. Måste det inte vara 5 tävlingsfria dagar efter Bodens starter?

#128 precis, den borde inte fått starta! Konstigt att romme missat detta!