Lopp under påskhelgen
Någon mer än jag som reagerar när ni läser mars propositionerna? Jag regerar på att banonrna Färjestad, Gävle och Eskilstuna har nästan exakt samma proposition och samma upptagningsområde. Samtliga tre banor har skrivi rekordhandikapp med grundlag 2.10-2.00 min. Tråkigt att inget av loppen skrevs för de lite långsammare och heller inget för de lite snabbare. En intervallpropp eller specialarn hade varit bra då fler har möjlighet att starta. Risken finns att nått av loppen kommer bli inställda då det är samma hästar med samma upptagningsområde som kan starta. Någon annan som har annan åsikt?

var inte poskbomben för dom snabbare förut ?
#0 Håller med helt!!!! Behöver inte vara för ostartade, men dom runt 2.10- 2.20 (där finns det många hästar) Kunde ju få vara med.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Håller också med. Lite konstigt att det är så eftersom det är Rikard som skriver alla proppar numera.
Jo påskbomben var för de snabbaste förr men det va ca 5-6 anmälda.. När de gjorde om proppen förra året blev det 15 hästar som startade och några som inte kom med.. Så att det loppet ska bli inställt det tror jag inte :)
Gävle var väl ett snabblopp först?.. tråkigt!

Gävle blev inställt förra året vilket nog är anledningen att de ville ändra proppen till en gruppering där det finns fler hästar. Man kan ju inte beskylla Färjestad o Gävle att vara i samma upptagningsområde. Däremot ligger ju Eskilstuna i kanten på både Färjestads och Gävles upptagningsområden.
Påskbomben på Färjestad har ju en väldigt lång tradition så den lär säkert bli full i år oxå, precis som förra året.
Om det blir någon som blir sittande på svarte petter är det ju stor risk att det blir Eskilstuna, vilket är hemskt tråkigt.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#6 Ja, och proppen är dessutom skriven för hästar som kan starta antingen på Gävle eller på Färjestad. Så det hade varit bra om den proppen hade varit lite annorlunda.