Ponnytravet i framtiden
Dokument från mötet på Arlanda..
Nån som "tycker" någonting om framtidens ponnytrav?
Jag själv börjar ärligt undra vart attans ponnytravet är på väg!
SPTF/STC tar beslut om att ta bort rekordhandicapet fr.o.m. 2008 ! Men tack vare att drygt 80% av de aktiva var emot det så får vi behålla vårat rekordhandicap..
STC tar beslut om att fr.o.m. 2007 får inga insprängda lopp vara rekordhandicap. Och ja.. Som sagt - vi är fler som vill ha rekordhandicap än vad det är som vill ha penninghandicap!
STC vill göra ponnytravet till deras grej, ponnytravet ska bli "stortrav fast med liten häst". MEN inte f*n blir vi accepterade av strotravet! På vissa banor funkar det bra, men på allt för många är det inte kul att köra inspränga lopp.. Vi får inte stallplatser, vi får inte värma på banan osv. Vad är det för fasoner!?
Tävlingsdagar ställs in, för få anmälda… Bakom alltihopa tror jag dålga lopp ligger, men även att folk blivit medvetna om att det inte är nån ide att anmäla ut till vissa lopp - ponnyn har ändå ingenc hans när den startar på tillägg på 10 sekunder snabbare häst!
Vi får inte köra våra egna hästar i lopp längre - pga. att man msåte vara 16 rå för att köra toto-lopp med russ! Det finns hur många som helst som inte får köra sin egen häst då, utan måste sätta upp kuskar. Hur kul är det!?
Det finns säkert mer jag tycker är kasst, men jag kommer inte på det just nu.

#1 håller med, det är kasst och förjävla dålig stil om man får säga så.

Håller med helt och hållet! VRF ska man hålla på och ändra så att det blir likadnat som stortravet.. kan inte ponnytrav få vara ponnytrav!?
Exakt… Jag fatta int va dom syssla me!?

låt stc leka lite, dom märker snart att deras sandlåde fasoner inte funkar.. det var ett misstag att gå med i stcs regi.. ponnytrav ska vara ponnytrav! inte sjutton tror jag att storhästkuskarna tog någon skada av det! Självaste Stig H har ju också kört ponny.. på sin tid.