Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2338 ggr
juliapettersson
0

Resultat Romme 6/7

Hur har det gått ikväll?

[Josefine-Appollo]
0

Vet att Rebecka Ernst kom 4:a..Ända jag vet..

juliapettersson
0

putt

CarinaA
0

putt

[Ponny]
0

Lopp 1, 1:aAC`S JUlia 3,07,2

Lopp 2, 1:a Åkres Reidar, 3:a Neith

amandahandersson
0

Åkres Reidar, Raider avkomma! Härligt! :)

TorpetsGynna
0

Grattis Marie till segern med AC'S Julia :) härlig start med en seger :D lycka till framöver på tävlingsbanorna ;)

elieenlarsson
0

fanny å twist blev 2.a å Neith 3.a å hon sänkte sej me 6 sek!:)

elieenlarsson
0

grattis fanny-gullet:)

sensationen
0

grattis till alla placerade

juliapettersson
0

Nu har jag fått lite info, några vinnare: Lojstas Candle Light, Kung Dar, Kålmans Primavara

MonteMira
0

Resultat lopp 6

1. kålmans pomira 2.13.4*

2. kålmans pyret 2.16.6*

3. Hiprex  2.16.8

4. Monté Mira  2.19.3

5. Kaa  2.19.8

d  Tejas Primin

d  Mr After Eight

d  Jolly Jojo

u  Joas Pontus

_murre_
0

Lopp 1.

1. A.C´s Julia    3.07.2*
  2. Solos Unika Primula   3.07.5*
  3. Maxelima                3.09.3*
  4. Rågsvedens Jacala    3.13.2*
  5. Målle II                     3.17.9*

opl. Rågsvedens Sahi, Tuffi,

Diskad.   Fruitbait,   Rovalds Zorkan

MarleneGustafsson
0

Calippo II 5a i lopp 3 =) 2.09,1

Luffa Ess 4a i lopp 12, 2.02,8 =)

Praodo vann och Ivanhoe av Friheten vet jag också med lilla Cilla.

Mixie
0

Ebba och Blexter kom 2a =) Grattis ;)

//Mickan

ryttarn
0

Tejas Monljus kom 3a på nya rekordet 2.18,4

Troll Twix vann lopp 11 på 2.20,9 efter en osanolik rundning av hela fältet i typ 7e spår…..

Intressant att Monis tredjeplatstid i 2.35 och sämre hade räckt till vinst i 2.25 och sämre….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

divansson
0

lopp nio vann Backham Den Röde före Orver  gick 2.04 båda två

divansson
0

I provstarten, f**n va ja vart störd! det stod 00 på tiden där, endå stog bilden stilla i typ.. 5sek eller nått.. :P

Å ni som var med i andra provstarten för russ kl 17.15, FÖRLÅT för min stökiga häst.. hoppas han inte gjorde någon illa! Det var nääära nog därpå! uhaa :S Försökte hålla han lugn.. men inte dåh.. :/ lä nog skaffa stegringsgjord.. :P

Sarali
0

har inte listorna med mig men i lopp 4:a vann kolmans primavara på 2:16,? tvåa var o`fritz på 2:18,? trea var tejas monljus på 2:18,? å fyra var jag å ville på nya tiden 2:34,8

Sarali
0

i lopp 8 vann prado på 2:47,8 å tvåa var jag å gloria på nya 2:47,9

fan_idole
0

Kvällens prestation var vi eniga om i bilen hem: Lopp 3, Kung Dar, 4 år, vann obrukad på 2.00,0 (sänkte 11 sekunder) och är på det tvåa i årgången just nu. Kungens tredje start! Det kommer att bli fight om lagerkransen på Jägers första söndagen i september….

Själva var vi rätt nöjda med Kålmans Primavara (3 år, andra starten), som vann lopp 4 på 2.16,8, före O'Fritz 2.17 (3 år, första starten) och Tejas Monljus 2.18.

Ytterligare en 3-åring gick 2.16 (Ängman, som tvåa i lopp 2). 

För övrigt var rätt trevligt att tillhöra stockholmsklubben i går kväll, det blev vinst i var och varannat lopp!

Miii4
0

Grattis Signe till Kungs FINA tid önskar storasyster Ina :)

juliapettersson
0

Kung Dar, vilken häst! Grattis Signe!

#20, grattis till Primavaras seger! Snygg tid!

Och grattis Cissi & Candle Light till segern!

Förresten, vem vann lopp 9?

fan_idole
0

Lopp 9 vann Rackham den Röde efter en hård slutstrid med Orver!

jessssica
0

Jag vet inte så mkt annat än..

lopp 2: 1:a Åkres Reidar och 4:a Rovalds Zoyerino (tror han blev 4:a)

Lopp 3: Kung Dar 1:a och Tejas Monique 3:a

Lopp 4: läs #18

lopp 5: Vem vann?? var det Nemo Neen? (osäker) TVÅA VAR IAF Nordanåkers Sputnic på 3.13 tror ja

Lopp 6: Läs #11

Lopp 7: Haha, enda ja vet är att Iorsson blev oplc. på 2.20

Lopp 8: ??

Lopp 9: Rackham den röde vann efter att ha ledit hela vägen tror jag, men det blev lite hårt på slutet tror att Orver var 2:A och Solos Harry Boy 4:a…

Lopp 10: Tror att Helium blev trea…NÅN SOM HAR HELA RESULT: FRÅN DETTA LOPP???

Lopp 11: Troll twix Vann!!:D

Lopp 12: ?

Lopp 13: Ljungens Rappe vann tror jag och tvåa vet jag inte men trea tror jag Naia var och 4:a Stella tror jag..Notarie tror ja var 5:a

Lopp 14 vet ja int heller..

juliapettersson
0

Vinnare från lopp 12?

sofia-
0

#24 Lopp 13 Naia kom tvåa

SofiaLindh
0

I lopp 12 vann Ceasar II

fan_idole
0

Lopp 12 vanns av Ceasar II och Lopp 13 av Ljungens Rappe, SPTS-are båda två! Camilla Ingerstad och Rappe avvaktade tills 400 kvar och avslutade sedan runt 2.07, ingen kunde följa.

Fanny.H
0

Resultat från kvalen

Shettis kvalet

1. Nordanåkers Titan- Fanny Halvarsson- 2.47,9. gdk

2. Rovöns Ariel- Isabell Svensson- 3.03,6. gdk

3. Mimas Disney- Emelie Lagerström- 3.05,8. gdk

4. Zeb Macahan- Johan Lindqvist- 3.20,1. gdk

5. Sörbys Tuva- Olle Nordgren- 3.36,6. gdk

6. Mad Max- Felicia Jansson- 3.46,3. gdk

7. Nordanåkers Fogg- Linn Karlefeldt- 4.04,0- ejg

8. Digimon- Jenny Björk- 4.07,5. ejg

Fanny.H
0

Russ kvalet

1. Katrineb.Pepsp.- Camilla Svahn- 2.38,7. ejg

2. Lojstasblondie- Elin Mattson- 2.43,2. gdk

3. Bejla- Fanny Halvarsson- 2.49,4. gdk

4. Zeleno- Linnea Björk- 2.50,9. gdk

5. Atena- Sofia Axelsson- 2.52,0. gdk

6. Wisak- Emma Lindqvist- 2.53,2. gdk

7. Fröken Julia- Maria Arvidsson- 2.56,2. ejg

d. Guldnougat- Rebecca Dahlen

Kristina-
0

I  Lopp 13 som Rappe vann, var Naija tvåa och Stella trea.

jessssica
0

#31 Det var så det va…var lite osäker på det..hehe:/ :/ :P

INGEN som har resultatet från lopp 10 eller orka ni inte vänta heller på listan från det..:P:/

LiizS2007
0

Är det någon som har ett fullständigt resultat med tider på lopp 11???? Skulle bli jätteglad om någon kunde lägga in det

divansson
0

ang listorna.. :P stackars de i sista loppet då! ja va me di lopp 9, fick vänta i säkert två och en halv timme.. :S

jessssica
0

Ja trist att det krånga me listorna..:/

divansson
0

mm, men det vart så förra sommaren på dagtrav en gång också.. synd att det är så.. för i övrigt är rommes dagar riktigt bra enligt mig..

jessssica
0

Ja, det är faxen eller skrivaren eller nå som brukar lägga av jämt tydligen..:P:P. Förövrigt så brukar rommes tävlingar flyta på väldigt bra och de brukar hålla tiderna..:)

fan_idole
0

Då förstår jag varför Dalatravet tar ut 5.000:- i hyra av ponnytravklubben. Stortravet måste ha en ny fax…

SofiaLindh
0

Dom tar bort grejjorna som dom använder på stortravet när det är ponnydagar..

fan_idole
0

#39 Och denna klubb har mage att ta ut 5.000:- i hyra….Dax att kontakta STC och fråga hur det går med ungdomssatsningen i Dalarna!

Sarali
0

#39fy faan va dålig stil av dalatravet romme !!

divansson
0

#39 shiit va dåligt!

Malin6
0

1.Troll Twix 2.20,9

2.Blexter 2.21,6

3.Ripadals Friggadör 2.22,3

4.Hults Pikatcho 2.22,8

5.Hulst Diva 2.22,9

6.Tittiyo 2.26,0

7.Rosi 2.26,5

8.Lottie 2.27,7

9.Zenitha 2.29.3

Trav_
0

Riktigt fina lopp på romme denna kväll, den som mest glänste var ändå Kung Dar och Signe håkansson!

hiprex
0

Hörde ett citat igår enligt signes körning och det lät"" ja de har huvudet under armen och kör sen har de ingen chans i rekord handicapp….

ryttarn
0

#45 Bara att ta ut och plocka segrar i pengalopp då….. Fördelen när det finns både ock….

Jerker Klang,

www.isil.se

[mamma]
0

Ja visst är det kul att titta på lopp nu när kuskarna "vågar" köra lite farter utan att förstöra framtida starter och segerchanser. Perfekt med blandade proppar. Det blir nog ännu bättre vart efter klubbarna "lär" sig att skriva bättre pengaproppar.

[mamma]
0

Ett stort grattis till alla fina prestationer under kvällen på Romme. Extra stort till Signe/Kung Dar och Marie/AC´s Julia Jättesnygga segrar. Fina tider.

ryttarn
0

#47 Ja, tyvärr saknas kunskapen både hos proppskrivare och anmälare. Men man får väll ta det som lärpengar ibland….

Jerker Klang,

www.isil.se

fan_idole
0

#46 Men visst är det väl skönare (och ärligare) när dom kör för seger, eller som för er del tredjeplats, och noterar 2.16 (3 år, andra starten) respektive 2.18 (fantastisk förbättring)?

ryttarn
0

Ja men vist är det så. Mickis hade kunnat vara taktisk när hon inte lyckades betvinga O´Fritz och backat av på upploppet. Istället körde hon för allt vad Monis kunde enligt devisen "allt kan hända på ett upplopp". Det var ett ganska stort glapp från de första 3 till fyran…..

Jag gillar det upplägg som är i år med blandade proppar. Det gör att kuskarna vågar köra för fullt samtidigt som äldre hästar med "för mycket pengar" ändå kan starta i rimliga proppar.

Däremot måst klubbarna bli väldigt mycket bättre på att skriva pengahcpproppar, aldeles för mycket knäppproppar ute….

Jerker Klang,

www.isil.se

FridaSimonsson
0

Jag tänkte köpa Rappe där ett tag =')

ryttarn
0

En sak som slog mig igår var att lopp 4, 2.35 och sämre, var det som var tuffast att vinna. De tre första hästarna hade blivit topp tre även i lopp 2 och 11 (2.22 och sämre) Detta innebär att Monljus för sin tredjeplats fick springa 2.5 sekund snabbare än träningskompisen Troll Twix fick göra för sin vinst….

Jerker Klang,

www.isil.se

fan_idole
0

#51 Skönt att höra. Vi hade en gång i tiden Lasius och han stred i sina två första starter mot två jämbördiga motståndare upploppet ned (vann båda) och båda kuskarna satte sina hästar i galopp när de insåg att de inte kunde vinna, den ena över mållinjen, den andra 100m kvar. Rekordhcp, jajamensan! Helt sjukt…

Det verkar som om att bli tvåa, eller för den del trea, fyra eller femma, eller göra en bra prestation inte finns för vissa.

jessssica
0

RESULTAT LOPP 10!!?? :) :P VET INGEN ?? :P:P

_murre_
0

#6 och#48 Tack så mycket, var jättenöjd med Julia igår. Första starten bara tre år hon tog inte ens i och gick 3.07.2Glad

StuteriDar
0

#45 2.00.0 i rek och nej det gick inte för fullt idet. Men jag ska vara ärlig och säga att jag kommer INTE att plocka ut honom i rek handicap, han har bara 1800 på sig så det kommer finnas gott om fina löp för honom där. Dessutom går det inte att hålla in honom, då blir han bara het och felar. Men alla får tycka och tro vad de vill! Tack DPK för en jätte fin tävlingsdag!

fan_idole
0

#57 Läs nr 20, så enkelt är det!

ryttarn
0

#57 Hoppas TT eller Monljus slipper möta dig då….Skrattande

Jerker Klang,

www.isil.se

divansson
0

Fränt ju, min ponny sänkte rekordet med 19sek ;) haha, autorekordet ;) Inte illa va :) närå.. men  han gillar ,0-tider tror jag voltrekordet ligget på 2.09,0 och auto på 2.06,0  ;) kul lätt å minnas

fan_idole
0

#59 Man anmäler till de lopp man anser att ens egna hästar har hyfsad chans i. Eller sitter du och räknar ut var motståndarna kan tänkas starta. Det känns halvsjukt, om jag skall vara riktigt ärlig.

StuteriDar
0

TACK!! Grattis själva!

ryttarn
0

#61 Det var givetvis ett skämt, därav smilisen.

Givetvis går det inte att spekulera i var olika hästar kommer att starta. Idag reser de flesta kors och tvärs över landet. Dessutom finns det riktigt bra hästar i samtliga klasser i samtliga regioner, så den typen av spekulation skulle ändå aldrig hålla. Givetvis tittar man på proppen och funderar utifrån sin erfarenhet vilken eller vilka proppar som skulle passa bäst.

Som exempel funderade vi faktist på att ta ut Monljus i 2.22 och sämre, trots att vid anmälningstillfället hade Monljus ett rekord på 2.35. Detta för att erfarenheten vi har är att risken för det jag beskrev i #53. Men jag var för feg och vågade inte lita på magkänslan….

Jerker Klang,

www.isil.se

fan_idole
0

#63 Det låter sunt! Men då förstår jag varför han gnäggade i starten, Primavara var snabbare ut….

PS. Smilisen? DS 

Den syns inte i Viby

ryttarn
0

#64 Den glada lilla gula gubben med ett väldigt stort leende…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Mixie
0

GRATTIS SIGNE :)

//Mickan

amandahandersson
0

Haha, kul det skulle vara för Zolle å möta på Kung dar i penning x) Han har 1.800, å 2.00, å zolle har 1.675 å 2.25 x)
Heja penninghandicap…! Hmprf…

Men annars tycker jag Kung Dar är en superfin pålle, GRATTIS TILL SEGERN OCH KANONFINA TIDEN!
Tror det kan bli jämt derby, trots allt!

MagganS-B
0

Grattis Marlene och Luffa till bra plavering och tid! Grattis Signe till din nya KUNG!

fan_idole
0

#67 Vad har den som du kallar Zolle och Kung Dar att göra i samma lopp.? Tänker du anmäla till Hagmyren den 4 augusti, eller?

amandahandersson
0

#69, absolut inte omöjligt att jag gör det!
Men endå, så jämt är det med penning??

Mixie
0

#69 hon menade väl att dom som är så jämna i pengar skulle mycket väl kunna hamna på samma volt.. och då blir det rätt ojämt :) Kanske en grund till att många väljer att inte anmäla i penning?

//Mickan

fan_idole
0

#71 Självklart fattar jag väl det, men det är ju lätt att jämföra sin egen häst med hästar runt om i landet och få det till att min egen står illa till i ett penninghandikapp, även om man aldrig är i närheten av att möta de hästar man tar upp som exempel.

Som exempel kan jag nämna att samtliga snabblopp som skrivits ut i Boden i år har varit perfekta för vårt sto, så naturligtvis tycker vi att propparna, med den smala referensen, varit perfekta. Att vi har 110 mil till banan och därför inte valt att starta är ju en helt annan sak.

AK47Kalashnikov
0

Ingen som vet hur det gick för Lojstas Sork? (Lopp 7)

Nitro
0

#73 Tror den hoppade över mål som etta.. inte säker.

AK47Kalashnikov
0

#74 Oh no! Förvånad

Jennie_A
0

#73 & #74 Jo det gjorde han! Synd, han hade gått så fint hela loppet (trots att speakern kallade honom för seg?!) i ledningen, men så galopperade han i mål…

Nitro
0

#76 Han var nog lite seg, kusken jobbade som sjutton vad jag kunde se Flört

Jennie_A
0

#77 Aha, kanske var därför han galopperade i mål då… Pga trötthet alltså. Men kusken verkade glad ändå när hon kom av banan Glad

AK47Kalashnikov
0

#76 Rackarns, han var verkligen värd en seger! Stackars Caroline!

Är annars en väldigt kunnig ponny! Men han har sina idéer! =D

jessssica
0

Alla resultat är iaf ute på www.sptf.nu nu!! =)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.