Ponnyputa?
Vad har man en ponnyputa till? :) Rider man i den hemma, eller vad använder man den till? :) Tacksam för svar, hittade inget på nätet :)
När jag lånade en häst från Wången så hade jag en ponnyputa när jag red hemma, men jag tyckte att den var lite obekväm! Men jag tror nog att man kan använda den till lite vad som hellst!🙂
Min dotter rider alltid med sin ponnyputa, både hemma och i montéloppen. Polly verkar gilla den bättre. Vi har provat montésadel också.
#2 Så jag kan använda den på min ponny hemma, både när jag rider lätt och står i montesits? :)
Ja det borde du kunna göra jag vet i alla fall att det går att rida lett i den men kan man ha den i monte så kan du nog båda två!😉
#5 Om man rider i den hemma, är det bra för hästens rygg? :)
Eftersom det inte finns någon upphöjning för manke och rygg är det inget man rekommenderar att rida mycket med. Så jag skulle säga att nej, det är inte bra för hästens rygg att gå med en sån sadel.
Har själv haft en sån sadel när vi tävlade galopp och den använde vi BARA i loppen…
#7 Okej, ja jag misstänkte det. Tack för hjälpen! :D TACK FÖR ALL HJÄLP ALLIHOPA! :D
Jag har en sån, Hubertus, med inlägg för manken, funkar (har funkat)jättebra både till russ- och varmblodsmonté. Den andra jag har är helt platt men väldigt "formbar", har också funkat perfekt till all ridning på både russ och shettisar! Många sadlar är väldigt klumpiga till mindre ponnyer…..
#9 Okej, ja för det jag ville var att kunna stå upp som i monte även hemma. Men den är väl inte så skonsam mot hästens rygg? :) Den är ju väldigt platt :)