Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1413 ggr
Teja-Bea
3

Kvallopp 2013

Har ni sett att det på ST's Ponnytravsida finns en sammanställning över säsongens extrainsatta kvallopp?

http://ponnytrav.se/ponnykval_2013.pdf

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Kajsaflorre
0

Brukar man ha kval lopp i februari? jag tycker att det värkar tidigt på året.

Tusen
1

#1 Påsk är tidigt i år och därmed alla påsktävlingar. Redan i slutet av mars och då är kval i februari inte så konstigt.

Kajsaflorre
0

okej då förstår jag!

VeronicaP
0

Saknar kval i mars jag eg . men de kommer kanske ..

Teja-Bea
0

#4 Prata med din bana så de vet att efterfrågan finns!

VeronicaP
0

Vi håller på med det , men var ändå dåligt här i den södra delen tyckte jag

jessssica
0

När det är kval på ex. en tisdag och fredag antar jag att det är i samband med tävlingar för stortravet? Har planer på att kvala på eskilstuna eller rättvik som är relativt nära för mig. Men om det är i samband med andra tävlingar undrar jag när ponnykvalet planeras gå? Tänker om man får värma på banan osv. särskilt då jag har en helt ostartat, som nog kan bli ganska rädd o uppe i varv av de stora hästarna som ev. vistas där samtidigt? Någon som vet om det är så?:)

giffan
0

#7 Jag antar att det kommer gå före tävlingarna, och att man kommer få värma på banan, då alla hästar ska visas på banan före start.

Men jag är inte 100 på det så för att vara säker så skulle jag ringa den bana det gäller och fråga. Kan säkert vara olika på olika banor.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ChristinaH
0

Då vi ska ha veterinär även vid ponnykval så kommer nog de flesta kval läggas i samband med när man kör andra tävlingar, stortrav eller ponnytrav.

Skulle tro att det är få som tar den kostnaden det innebär att ta ut funktionärer samt veterinär för ett ponnykval.

Så hör med er bana och planera in i god tid lämpliga tillfällen för kval. Så ni är redo för start när ni kör era tävlingar :)

Teja-Bea
1

#7 Presic som Giffan skriver så ska alla hästar visas på banan innan start (nya regler) så värmning på banan kommer med största sannorlighet att tillåtas.

Eskilstunas kval kommer att gå:

10/3 ca 14.30 och 26/4 ca 18.00. Det står i kalendern på EPS hemsida. Prova att kolla hemsidorna för de andra banorna du är intresserad av att åka till!

http://eskilstunaponnytrav.com/Kalender.htm

savrarpstuteri
0

JVP kör kval den 6/4 i samband med sin inbjudnings/klubbtävling !

Välkomna  😃!