Mätdag Karlstad?
Undrar om någon vet ifall det är planerad någon mätdag på Färjestad?
Eller det kanske redan har varit en?
Det har redan varit mätdag på Färjestad och även på Årjäng.

trist, men tack för informationen.

#1 Information om det har både funnits här, på VPTS hemsida samt VPTS FB sida……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jo men nu är jag helt grön på detta med ponnytrav och mätning och trodde inte att alla mätningar skedde i februari. Det bestämdes att min ponny ska tävla i trav för en vecka sedan och nu får vi se hur det blir…. Inte lätt att komma ny i denna värld när det börjar med problem…

#4 Ring till Arne Florqvist så kan han säkert lösa mätning nere på hästsjukhuset på färjestad….. Tror att dom anordnar mätning där för ridfolk med jämna mellanrum och Arne har koll på om/när dom även kan mäta travponnier….
Det är mycket att sätta sig in i när man börjar med ponnytrav men det finns alltid hjälpsamma människor att fråga, det mesta brukar lösa sig, iaf i värmland :)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#4 Kolla på ridsportsidan om de ska mätning på ATg kliniken eller var de brukar ha mätning och kontakta klubben om de kan ordna mätintyg till dig eller om deras mätman/kvinna har något mätintyg som du ev kan få och ta med dig när du mäter på ATG kliniken. Du får ju två mätintyg för priset för ett , din ponny kan både tävla i trav och inom rid/körsporten

Man kan ju mäta sin ponnytravare hemma, skillnaden är ju att mäter man bara en häst så får man själv betala veterinär och mätmän, är men fler vid samma tillfälle delar man ju på kostnaderna.
Förra året mätte jag mina hemma, för det blir litet knöligt att åka nio mil enkel väg när man har fyra som ska mätas.
Är din ponny så gammal att den ska slutmätas rekommenderar jag att du mäter även för ridsporten på deras mätplats, då är alla problem med mätning lösta för evig framtid.