Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 5505 ggr
LindaMO
21

Russ i Schweiz

Melvin och Rabarber blev idag historiska som de första Gotlandsrussen som kommit till Schweiz. Ytterliggare fyra stycken var med på lastbilen denna gången. I Januari kommer ytterliggare sex stycken att åka ner för att promota rasen OCH ponnytravet =)

VeronicaP
2

Vilka fler 4 var det som var med i bussen då till Schweis ? Hade varit kul att veta vilka som är sålda dit

Reko
3

#1 Kommer säkert en artikel i Gotlandsrusset ifrån åtminstone en säljare!

Carpedium
3

Dom andra  var :  Endre , Vaiper , Jakom , och Carmas Aloe Vera !

VeronicaP
2

#3 Tack :D

Tänkte bara att de vore kul att få veta alla som åkte först dit och inte bara 2 :D

Mille
5

Kommer bli intressant att se vad som händer i framtiden, kul att ponnytravet sprids. Kommer de köra med liknande regler som Sverige?

LindaMO
8

Precis som #3 skriver så var det Endre, Vaiper, Carmas Aloe Vera och Jakom som med var med. Och precis som #2 skriver så har den ena säljaren skrivit ihop en liten artikel till tidningen Gotlandsrusset.

Birgitta Kallings
6

Vad kul att höra! Vi ser gärna fler rapporter vad Melvin och hans kompisar åstadkommer i sitt nya hemland!

Reko
4

http://www.ponyrennen-schweiz.ch/#Ponyschule Mycket kul med nya exportmarknader, tycker jag!

Birgitta Kallings
5

Tack för länken! Kul att se de verkar ta väl hand om våra små hästar!

LindaMO
7

De är mycket nöjda med sina hästar och ska köpa sex stycken till. Just nu har jag fyra av dem klara som kommer att åka i januari. De har enorma träningsmöjligheter och står i boxar med fullstor storlek. Alla stallar har 8 boxar för att det ska vara lugnt. Till varje box hör hage så de går ute hela dagarna =)

Stallmima
6

Vilket paradis ponnyerna verkar ha kommit till  Skrattande

Reko
0
LindaMO
6

#12 Ja det stämmer. Det är snälla trevliga hästar de söker gärna mellan 4-10år. Ston o valacker som kan köras o tävlas av alla. Undantag kan göras om rekordet är sämre än 2.15 om ponnyn inte har hunnit att göra så många starter t.ex.

lussepusse
0

Några fler russ som ska iväg nu??

LindaMO
3

#14 Ja 6st kommer att åka om ca 2veckor. Snälla, trevliga ponnyer även dessa så de blir nog lika nöjda nu som de är med första gänget därnere =)

Stallmima
0

#15 Vilka ponnyer är på export till Schweiz denna tur??

LindaMO
4

#16 Så fort veterinärpapperna är klara så vi ser att alla är ok kommer jag att gå ut med namnen =)

LindaMO
6

Idag lastades nästa sex ponnyer till Schweiz. De kommer att övernatta i Tyskland innan de är framme. Spännande att se om det blir fler leveranser efter detta =)

Stallmima
2

#18 Vilka fick äran att flytta till Schweiz denna gång?

lussepusse
4

Hoppas dom får det jätte bra! Min älskade ponny, kommer alltid finnas i hjärtat

Stallmima
0

#20 Vem har du sålt dit??

lussepusse
2

Trollslända

diesel92
1

Vilka åkte denna omgången då?

LindaMO
4

Denna gången fick Trollslända, Jussi, Quinett Mo, Hedwig, Metallica och Troja åka ner till de andra sex russen i Avenches.

rebeccajansson
0

Kul att det blev ston denna gång.

johanna9
0

De va ston i förra oxå. Så vitt jag vet så är Carmas Aloevera ett sto..

Reko
0

#26 Endre är också ett sto! Men jag antar att Rebecca menar att nu var det endast ston.

rebeccajansson
0

Jaha det visste jag inte. Måste ha läst fel. Men kul att dom tar in fler ston oxå och inte bara hingstar o valacker.

LindaMO
0

#27 Jussi är valack