Russ i Schweiz
Melvin och Rabarber blev idag historiska som de första Gotlandsrussen som kommit till Schweiz. Ytterliggare fyra stycken var med på lastbilen denna gången. I Januari kommer ytterliggare sex stycken att åka ner för att promota rasen OCH ponnytravet =)

Vilka fler 4 var det som var med i bussen då till Schweis ? Hade varit kul att veta vilka som är sålda dit
#1 Kommer säkert en artikel i Gotlandsrusset ifrån åtminstone en säljare!
Dom andra var : Endre , Vaiper , Jakom , och Carmas Aloe Vera !

#3 Tack :D
Tänkte bara att de vore kul att få veta alla som åkte först dit och inte bara 2 :D

Kommer bli intressant att se vad som händer i framtiden, kul att ponnytravet sprids. Kommer de köra med liknande regler som Sverige?
Precis som #3 skriver så var det Endre, Vaiper, Carmas Aloe Vera och Jakom som med var med. Och precis som #2 skriver så har den ena säljaren skrivit ihop en liten artikel till tidningen Gotlandsrusset.
Vad kul att höra! Vi ser gärna fler rapporter vad Melvin och hans kompisar åstadkommer i sitt nya hemland!
http://www.ponyrennen-schweiz.ch/#Ponyschule Mycket kul med nya exportmarknader, tycker jag!
Tack för länken! Kul att se de verkar ta väl hand om våra små hästar!
De är mycket nöjda med sina hästar och ska köpa sex stycken till. Just nu har jag fyra av dem klara som kommer att åka i januari. De har enorma träningsmöjligheter och står i boxar med fullstor storlek. Alla stallar har 8 boxar för att det ska vara lugnt. Till varje box hör hage så de går ute hela dagarna =)
Vilket paradis ponnyerna verkar ha kommit till 
#10 Är det typp det här som eftersöks? http://ponnytrav.ifokus.se/discussions/4f6a6cc188f47227b4000995-ponnytravare-kopes
#12 Ja det stämmer. Det är snälla trevliga hästar de söker gärna mellan 4-10år. Ston o valacker som kan köras o tävlas av alla. Undantag kan göras om rekordet är sämre än 2.15 om ponnyn inte har hunnit att göra så många starter t.ex.
Några fler russ som ska iväg nu??
#14 Ja 6st kommer att åka om ca 2veckor. Snälla, trevliga ponnyer även dessa så de blir nog lika nöjda nu som de är med första gänget därnere =)
#15 Vilka ponnyer är på export till Schweiz denna tur??
#16 Så fort veterinärpapperna är klara så vi ser att alla är ok kommer jag att gå ut med namnen =)
Idag lastades nästa sex ponnyer till Schweiz. De kommer att övernatta i Tyskland innan de är framme. Spännande att se om det blir fler leveranser efter detta =)
#18 Vilka fick äran att flytta till Schweiz denna gång?
Hoppas dom får det jätte bra! Min älskade ponny, kommer alltid finnas i hjärtat
#20 Vem har du sålt dit??
Trollslända
Vilka åkte denna omgången då?
Denna gången fick Trollslända, Jussi, Quinett Mo, Hedwig, Metallica och Troja åka ner till de andra sex russen i Avenches.
Kul att det blev ston denna gång.

De va ston i förra oxå. Så vitt jag vet så är Carmas Aloevera ett sto..
#26 Endre är också ett sto! Men jag antar att Rebecca menar att nu var det endast ston.
Jaha det visste jag inte. Måste ha läst fel. Men kul att dom tar in fler ston oxå och inte bara hingstar o valacker.
#27 Jussi är valack