Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: babbel
Läst 1292 ggr
Nitro
7

uppförandet inom travet.

skrev nyss ett inlägg på min blogg som jag tror även ponnytravet har nytta av.
Läs och lär :)

www.rebeccadahlen.blogspot.com

Kajsaflorre
2

Jag holler verkligen med dig!!! Jag har en häst som inte är en sjärna men jag blir jätte glad när det funkar för andra! och har man väl blivigt  gald för deras skull så kan jag nästan låva att dom blir glada när det går bra för dig!!!🙂

Ammiii
0

Vad bra du skriver! :) Så rätt på alla sätt! 😃

Tessan08
5

Håller med, finns avundsjuka och missunsamhet även inom ponnytravet. Vårt russin är ingen större stjärna ännu :) och det har tagit tid för honom att förstå att han måste slappna av och trava på inne på banan, detta gjorde att han blev godkänd och klarade tiden först i sitt 6:e kval. Vi var ju superglada att äntligen gick det och vad händer då jo han blir i frågasatt av "någon" i ett mail skickat till frågesidan hos SPTF om "han" verkligen inte måste göra minst 2 godkända kval….. Personen kunde ha läst kvalreglerna i programmet, där stod klart och tydligt vad som gäller men i stället väljer personen att " hänga" ut vårt russin i sin fråga. Dottern och jag blev såklart ledsna så jag bad Rickard skriva om frågan i en mer neutral form! Ursäkta men man kan ju undra om hur det är ställt med vissa? Vad ville personen uppnå med detta? Varför inte bara gratulera oss istället för att vi inte gav upp utan kämpade på?! Jag saknar verkligen ponnytravet från förr där alla hade skoj tillsammans och hejade på stöttade och hjälpte varandra!!

MagganS-B
2

Jättebra skrivet!

Precis så var det inom ponnytravet förr, ingen avundsjuka och inga glåpord kastade till varandra efter loppet…..Skärpning! Under loppet är man konkurrenter på ett sjysst sätt, efteråt är man goda vänner och gratulerar varandra! Glädjen med att tävla är ju att man kan glädjas åt varandras framgångar! Ponnytravet blir mycket roligare för alla då!

# 3 Ni har gjort ett "hästjobb" Tessan! Att folk kan vara så nedriga! Jag skäms!

Tessan08
3

Tack Maggan :) Jag hade ju hoppats på att jag introducerade min dotter i de ponnytravet jag kommer i håg från tiden vi var aktiva. Ett ponnytrav där ALLA var välkomna oavsett förmåga eller utrustning. Där man stöttade OCH hjälpte varandra, där gemenskap OCH glädje delades tillsammans med både tävlande och funktionärer men detta är numera nästan bara( finns några undantag tack och lov) ett minne blott! Vi fortsätter kämpa och vi får se om vi kommer ut till start i år, de sista som överger en är ju hoppet ;)

Kajsaflorre
3

Man behandlar andra som man vill bli behandlad själv! det får man många kompisar på! men det är klart att man kan  bli ireterad men det kan man hålla inom sig!!!😉