Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1524 ggr
Jagz
0

Dagsöversikt

Hej!

Jag tänkte göra en tråd där alla kan berätta om sin dag. Vad man har gjort, om man har kört/ridit hästarna, hur det gick osv. och kanske en bild till det! :) Den här tråden gäller för varje dag, och inte bara för idag :)

Jagz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag kan börja då med att berätta det viktiga som hänt idag. Idag, eller "igår" blir det då, eftersom klockan är ganska mycket över 00:00, (jag borde sova). Det har regnat nästan hela dagen här, men jag tog en kvällstur med min fyraåriga hingst Jaguar Dar (e. Darius Roll u. Rosenhälls Beata). Det var bara att ta på regnkläderna! Hehe! Han var i alla fall verkligen jättefin idag. Han var som ett litet krutpaket, jättepigg och näst intill hispig, hehe! Han sprang i alla fall jättefint, och snabbt! Han gick underbart bra! :)

Jagz
0

En bild till på "Jagge" som var pigg även efter träningspasset och inte alls ville stå stilla och bli fotograferad.

Jagz
0

"Jagge" får syn på katten och blir lite smårädd.

Jagz
0

:) Jaguar Dar

Jagz
0

"Jagge" är lite irriterad över att behöva stå still efter dagens träningspass.

Jagz
0

Jaguar Dar - sötnos :)

Jagz
0

Jaguar Dar - ståtlig :)

MagganS-B
0

Kan han ha blivit hispig eftersom du körde i mörker???????

prima
0

.. och dessutom fotograferade med blixt?

juliapettersson
0

Så fin han är Karin!

ElinLilja
0

Vilken sköning! Min häst skulle aldrig gå med på att bli körd i mörker hon är mörkrädd… Det finns ju monster överrallt ju! Haha (Hoppas man får se dej mycket snart tjejen)

Jenniferohlson
0

jag klev uupp o släppte ut hästarna vid halv 8 sen gick jag o la mig igen;) sov till 11;o shiet, sen satt jhag här ett tag innan jah åt frukost, efter frukosten gick jag ut för att sko min storapålla, men ja fick inte till de så ja red henne barfota fram, vilket gick bra eftersom vi var i paddock! sen mocka ja o matilda innan jah skulle köra ginni o matilda rida lilla hannsipannsi bus;) och regan, det hare gjort heela dagen:( nu har jag ätit "lunch" och sen ska ja väl bara looda tills de är dax för pållarna att gå in, kanske se en film elr nåttSkrattande

amandahandersson
0

Jag har varit å lämnat tillbaka Lukii idag:(
Ååååååå vad jag kommer sakna den pållen! Socialare och gladare häst får man leta efter.. Jäkla steg hade han också, synd abra att hani nte använde sig av det på banan. hade jg haft ett år till kvar att väla shettis hade jag lätt behållt hästen.

Men hur som helst.. Lukii vad jätteglad över att få komma hem.  Han blev jätte ivrig och glad när vi lastade ur honom, och när vi släppte in honom i hagen så sprang han iväg med kompisarna och lekte :)
Det var inte förrens då jag fattade hur jäkla snygg Lukii är! Tänker själva, en shettis som tränat regelbundet sen mars och gått i jordhage, i en  flock med ston som gått på bete en månads tid ;) haha ;;)

Nog kommer jag sakna honom.. Men jag vet att han ahr det bra, så det va inte allt för jobbigt at säja hejdå. Och vi kommer ju synas igen så…

Annars då? Jo, jag har kört Juppe och fixat satllet! Juppe var väldigt pigg och glad idag, travade på som bara den!

Nu har jag dessvärre et thelt kök att städa… Gaaah.. Fest här igår, trevlig såklart, men städandet efteråt är mindre kul…  ;)

hannibal-roll
0

Gick upp kvart över fem, käkade frukost osv. Åkte till hästarna vid halv 7, släppte ut dom på betet :) Faxade iväg anmälan till jägers. Sen bar det av till Ystad där jag hoppade på bussen till Sjöbo vid halv 8. Började jobba 8, slutade halv 5. Sen var det bara till att ta bussen hem igen, käka en macka och nu är det meningen att jag ska tömköra Hannibal. Skulle bara se om startlistorna till jägers kommit än… När jag mockat och tömkört och skött om hästarna ordentligt ska jag hem och laga middag, se på burken och sen somnar jag nog runt 10 halv elva.

I morgon är det samma visa igen, fast på kvällen ska jag köra en sväng med underbara lilla Kakan!

DubbelE
0

började dagen halv 9, morsan väckte mig för jag skulle hjälpa till att ta ut hästarna (kom hem vid 3 kvart över 3 inatt så de va lite jobbigt), tog ut hästarna o sen in o äta frukost. gick ut o mockade sen gjorde jag mig i ordning o åkte till jobbet… jobbade till 7 o sen stängde jag o så ikväll så kom välla inte därifrån förens vid tjugo över 7. åkte hem i regnet.. ätit o sen nu sitter jag här.

imorrn blir re samma sak igen.. fast jag ska sova längre o jag är redan hemma så;) men ska jobba o sen åka på hoppträning för niklas jonsson me ronja :)

Hannna
0

Idag har jag STÄDAT! Mamma har semester så vi åkte till IKEA och köpte lite möbler till mitt rum. Tog några timmar att få ihop alla möbler och ställa iordning allting igen. Nu rensar jag en garderob, massa gamla kläder! Inte klar ännu, tog en paus:P Inte gjort så mycket mer i stallet än tagit hand om mitt varmblod Linda Chip, hon fastnade illa i sitt utetäcke igår så hon har brännmärken och sår efter det :/ stackare.

Imorgon ska jag förhoppningsvis bli av med gipset, ska bli såå skönt:D Nu efter det har jag 2 veckor att jobba igen för Maija, upp tidigt varje morgon släppa ut och mocka till alla hästarna.

Jagz
0

# 8 Det var inte mörkt! haha, så mörkt blir det inte på sommaren, inte här på fastlandet i alla fall. Dålig kamera, eller ja, fel inställning! Man kör väl inte mitt i natten heller, om du tror det!

Jagz
0

# 10, 11 Hehe, tack! :) Jodå, han är riktigt fin faktiskt ;D Snäll också, men han vet vad han vill eller vad man ska säga, som de flesta Darius-avkommor :)

jessssica
0

IDAG SÅ SKINER SOLEN HOS MEEJ!!!Skrattande Och den har jag inte sett på väldigt länge så ska väl passa på att kika på den idag då för den försvinner väl snart igen…:/ :P

Hannna
0

Varit på sjukhuset en 3 timmar. Kört Mareld. Lämnat bort 4 sopsäckar med kläder. Packat inför Gotlands resan. Tagit hand om Linda. Ska fortsätta packa och gymnastisera min arm, fruktansvärt stel var den!

juliapettersson
0

Har precis kört ett pass med Rosalie, tillsammans med Marika & Grann, och Karin & Jaguar Dar. Måste säga att "Jagge" såg riktigt bra ut, en oslipad diamant så att säga!

Boode
0

Idag har Pozzi fått vilat. Körde istället Tina och Ultra ( varmblod) de gick super bra.  Tina har blivit så mycket bättre från det att hon kom hem igen tills nu :D det känns verkligen kul att lyckas så bra.

Miii4
0

Idga har ja kört min Zamir, han va väldigt pigg och fin, aksnke blir honom till ponnychampionatet istället för Ina. Filur va också med, han va också duktig idag!
Vi har också kört Kontrig och Cascader som startar i helgen, dom känns glada och det är det viktigaste för dom. =)

Jennie_A
0

Gick upp kl 06.00 för att åka serva bilen, men det var tydligen i morgon jag hade tid! Åkte en sväng förbi stallet på hemvägen och fodrade och släppte ut hästarna. Väl hemma kom en persiennmontör och satte upp persienner, så nu kan vi äntligen sova! Sen åkte jag till stallet igen. Jag körde Primusa och Jonas och mamma Primavara. Eftersom jag skrittade mest så brassade Jonas iväg en sväng själv, och så körde vi tillsammans hem igen. Sedan har jag smörjt och packat inför SM…

Jagz
0

# 21 Aw, tack Julia! ;'D Din Ros var fin som vanligt! ;D

sofienordmark
0

Idag har jag kört Agazzi och Flisa, pigga och glada båda två (: 

Sen har jag dammsugit hela stallet, väggarna, taket och alltihopa.. fast pappa hjälpte mej dock med taket xD..
Sen gjorde jag en liten hage på gräsmattan, så fick hästarna beta av där.. så slipper man klippa gräset, fast blir inte lika jämnt. haha men struntsamma ;D

osså har jag sjäälvklaaart suttit vid datorn.. och ätit ballerina, mums =) ^^

nemesis
0

idag har jag kört rosetta och ribella.. var nere och busade med hingstarna på betet sen på kvällen..

iiirma
0

Har ridit Plexus med Explosive o mamma, och så fick vi en kyckling (av 6 ägg :/) exakt på dagen 3 veckor, de är så punktliga! xD Huuur söt som helst! Får förhoppningsvis 9 (!) till med lite tur om 3 veckor :D

Jagz
0

# 28 Åh, har du någon bild på den?

divansson
0

upp 7, till stallet släppt ut hästarna vid 8, hjälpt till och sko harry fram, körde harry, plockat ner en hage, seta vi datan hehe, till stallet kl 4, tog bilder på alla uppställda, In med hästarna direkt efter, hästmatning kl 5, kom hem runt halv6.. :) en ovanligt lugn dag :) aah.. ;) Men imorrn är det dags att sko om igen :( fram, han kundint trava sådär.. jädra pappa! :@ varför måste han ändra!!?? så grymt arg..

DubbelE
0

idag har jag jobbat (som vanligt), sen får jag inte ledigt på lördag eftermidag så jag kan inte åka o fota på julihoppet-Örsta, så då blev jag lite ledsen för det har jag gjort 3 år irad. sen har jag vart iväg o tränat för niklas Jonsson :) han berömde ronja o tyckte hon va ovanligt fin för att vara fjording (då blev jag stolt ;)..) sen har jag kört ventil när jag kom hem o sen nu kollar jag proppar på distriktet :)

iiirma
0

#29 Nej, inte än, ville inte störa för mkt idag! Blir nog imorron! Lägger in då :D Sötaste kycklingen vi har fått tror jag ^^

Jagz
0

# 30 Hur skoddes han om då?

[sbergmark]
0

guuh vad mörkt ni har det :P

Jagz
0

# 34 Om du menar bilderna så är det inte alls så mörkt, fel inställning bara. Så mörkt blir det väöl inte någonstans i sverige den här årstiden?

divansson
0

#33 samma jättetunga skor bak och lätta fram.. :P men han ska gå med lätta fram, med grepp och som "vikter" fastsvetsade på insidan av skon för att travet skall stämma… :P

Absolut_Luks
0

Först så gav jag Linus mat kl 6. Sen kl 10.30 så körde jag han…efter Linus körde jag Lova (som förövrigt var jättebrunstig) Efter att jag kört ponnisarna så hämtade mamma mig och skjutsade in mig till Henrik där jag red Sussi.

Mixie
0

Har inte vart i stallet sen i lördas den 7e då "min" häst såldes till norge.. vill inte åka dit och "upptäcka" att hon inte går i hagen. men ska väl ner nån gång i veckan ändå…

//Mickan

EllaMarine
0

Jag klev upp i morse klockan 7 och var på väg till stallet halv 8 för att mocka och göra klart allt till Polle. Var hemma igen vid 8, då kom pappa hem, jag gjorde mig klar och sen skjutsade pappa ut mig till Söråker (från Alnö). Där plockades jag upp av Soffe (Sofie) och sedan bar de av till Hoting :P Vi åkte ifrån Söråker vid 9 tiden ungefär var uppe vid 12.20 tydligen .. ojoj :P Sen var de en regnig men ändå trevlig dag där ! 435 bilder togs de av mig .. dock efter rensningen fanns de bara ca 220 bilder kvar .. :P Hemma igen var vi vid 9.30 (då var jag hemma på Alnö alltså). Ja det är min dag de .. :P

Imöra blir de te å köra Polle-Bus xD

Nitro
0

Idag har jag kört Pigall, Nitro och Bistro. Glada och söta alla tre :)
Pigge har typ ögoninflammation, har gjort rent det också. Pratat med hö-gubben så imorgon blir det höhämtning. Drygt, men ett måste! =)

Och idag har det inte regnat ett dugg!!! :D

divansson
0

Klev upp 6 imorse *tökigt*.. ska iväg till stallet nu.. följer med i bilen nu heh. Ska sko ponnyn nu, sen äre vel en radda saker som ska göras med varmbloden.. solen skiiner så ja hoppas kunna ta lite "grannhäst-bilder" :) heh

Geminii
0

jaha igrå var jag ute å gick med gemini, han får dock bara skritta eftersom han har box vila, i vanliga fall brukar han stå ute på lösdrift och om man tar in han över en natt så blir han skitsur å får en MASSA överskottsenergi så då kan ni tänka er hur han va efter två veckirs boxvila å lite sjukhage. Han typ takta på snedden och gjorde några försök till bocksprång, och skulle han fått bestämma så skulle vägen runt skogen gå på två sekunder när de i vanliga fall tar ca 30-40 minuter. Nicole red rossi haha söta dom är;)

iiirma
0

På bilden som bifogas ser ni en väldans söt kyckling som föddes igår ^^

linnrisedal
0

#43, nejmen va söt !

jessssica
0

#43 Skitsöt!

Idag har jag målat klart nästan ALLA stallfönster, sedan har jag vart ut och joggat lite och städat klart mitt rum typ WOOHOW!! Tog bara några dagar…:/ :):) Ska ut med Kruton och Bosse lite senare idag =)

Är förövrigt JÄTTEFINT väder hos mej nu!! =)=) =D Sola har skinit hela dagen så nu måste ja ut till den igen!! =)

pappasflicka
0

Jobbat hos pappa , ( som vanligt ) - gick upp 06.50 , mockade .vi körde på som bara den idag, först Hilda C.D. & Bestfriend . Hilda kändes superfin :D     sen var jag ute med Justin i skogen , pappa körde Linett & Tipsy på rakbanan . & sen var vi ut i skogen med Earnie & min Orver ;) Orver kändes fin , fick springa på som fn för att hinna med xD       efter det kom det nån hästägare som skulle kolla på Redskin , så jag & pappa åkte ut på banan å körde Redskin & Speedy .

sitter här hemma nu och vilar lite , ska snart ta moppen ner till stallet , fodra & fixa iordning hästarna (: .   Pappa har åkt till Sala för att hjälpa Jörgen köra några hästar , han skulle tydligen ha hästägardag :P    så jag blir själv i stallet hela eftermiddan , ska bli skönt x)

Helenas-Margit
0

idag har jag kört in min pålle till banan,. förstå gången på banan sen ungefär fem sex år tillbaka, eftersom han har för vanan att bli jävligt het och snurrig i skallen så syftade vi bara på att ta det lugnt runt banan, min lilla prins skötte allt super bra och sprang till och med om våran lite större d ponny. en härlig känsla att äntligen ha fått honom lugn efter tre års slit.

Jenniferohlson
0

Klev upp nån gång imorse(minns inte tid), släppte ut hästarna och åt frukost, sen lata ja mej framför datan ett tag innan jag och matilda gick ut och mockade och fixade klart, sen körde jag hanna när matilda red lilla ginny, som då inte rids så mkt alls så hon tyckte de var jobbigt. Men var iaf på en tur sen så fyllde vi på allt vatten ute.

Nu har jag nyss kommit hem, har varit ute och gått med 2hundar i över 1timme, matilda och moa red och ena hunden (som jag e hundvakt till) skällde på hästarna heeeela tin, hon har blivit sparkad en gång såå. vi gick och köpte glass sen gick vi hem igen men så har man ju fått värdig motion, de behövs! 

Nu blir de väl lungt tills middag:)

Miii4
0

Denna dag har jag kört Kontrig, som ja sa starta i helgen. gick Kanon, och går han lika bra i helgen har vi tre segrar kan jag säga.
För övrigt gick alla ponnysarna bra idag. är SKITNÖJD (ursäkta ordvalet, men det är jag) tränat fam UNDERBARA ungar som ska tävla, jag är riktigt stolt!

sensationen
0

idag har jag inte gjort mycket…..kollat på film och sånt..

divansson
0

vart ingen skoning idag.. :S Åkte till rättvik och körde en travskoleponny ist..:P

Brunzell
0

Vaknade halv 9, åkte till stallet kl 9 och körde Pärre när Sandra red Tyson. Det gick bra, till och med när vi körde 1 meter från fåren (pärres värsta fiender). Åkte hem och åkte och jobbade från 12-19 och nu är jag hemma. Kul dag? NOT haha.

casandra
0

Gick upp klockan åtta imorse, gick ut till stallet, gav Moses & Plexis havre, släppte sen ut dom i hagen där dom fick käka resten av frukosten (dvs, höet). Gick in, åt frukost själv och sådär. Sen ut efter någon/några timmar och körde Moses, gick jättebra och det känns verkligen att han är på G nu, hoppas bara det blir några tävlingar framöverdå, har ju lyckats pricka varenda en som ställt in hittills..