Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: babbel
Läst 1705 ggr
EllaMarine
0

Vad har hon för tecken ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderat alldeles för länge på vad Polenta har för tecken på sitt huvud .. funderar på om allt sitter ihop eller om det är en massa olika krussiduller hon har ?

Jag är kass på tecken, kan bara dom absolut jättevanligaste … :P

Dusty-Aling
0

Ser ut som en stor stjärna med strimmad/bruten bläs och vit snopp!

Geminii
0

haha vet inte jag heller men skti söt va hon iaf :P

AnnaLundin
0

Jag hade nog kallat det där för bruten strimbläs.

/Anna, ID-kontrollant.

Susanne.Nygren
0

#3 Varför inte stjärn & nosbläs med vit fläck på nosryggen?

/ Susanne, ID-konrollant.

Mixie
0

Oddny här har ju nån liknande teckning och i hennes pass står d exakt:  brut en bläs, snopp.
Alltså inte bruten bläs utan brut en bläs =S e inte d lite skumt?

//Mickan

Susanne.Nygren
0

# 5 Oddny skulle jag definitivt säga har en bruten bläs, men det finns många "teckningar" där man kan skriva på hur många sätt som helst… Det är en "tolkningsfråga" med mkt fina marginaler och ibland kan man inte säga vilket som är rätt eller fel…

Flört Brut en bläs kankse är någon ny teckning som vi inte hann lära oss? Räcka ut tungan

Mixie
0

haha joo :) visst låter d lite kul :)

Bild: Oddny med alla barnen ;)

//Mickan

EllaMarine
0

Nånstans bland alla mina papper från skolan .. ska jag ha ett papper om en massa tecken i ansiktet .. men orkar inte leta fram dom just nu .. :P

Mixie
0

#8 har du inte hennes pass?

//Mickan

Mixie
0

#8 har du inte hennes pass?

//Mickan

Colt
0

Det där är en Bruten Bläs.

EllaMarine
0

#9 Nej jag har de inte. Jag har lånat Polenta av min kompis Sofie, just nu i sommar för att jag ska få tävla lite och känna på hur det är att ha en polle .. så nej, jag har inte hennes pass. Annars hade jag kollat i de för länge sen .. :P

Nitro
0

#12 Måste inte passet följa hästen?

EllaMarine
0

#13 Jag vet faktiskt ej, nu när du säger de .. börjar jag fundera.

CarolaG
0

#14 Passet ska eg alltid följa med hästen men många "vågar" inte skicka med det.

DubbelE
0

om man har passet kan man praktiskt taget säja att man äger hästen.. därför vågar inte många skicka med passet även om det alltid ska finnas med när man transporterar hästen, så..blir lite kryx om man ska låna tävlingshäst o sen inte får med något pass.

#0, bruten bläs

AnnaLundin
0

#6 Visst kan man skriva så som du uttryckte det. Fast jag tyckte det var lite att krångla till det. Det finns en del tecken som liksom hamnar utanför de normala ramarna och då brukar åtminstone jag försöka göra det så enkelt för mig som möjligt.

EllaMarine
0

Och tack så mkt alla .. nu har jag någorlunda hum om vad hon har för tecken .. :);)

Och angående de här med passet .. så litar ja fullständigt på Sofie som äger hästen, då hon är en väldigt nära vän till mig .. aja, nog om de nu :)

maiijjha
0

Passet ska ju följa hästen så veterinären kan fylla i det om den får nån av medicinerna som ska skrivas i passet.

Teja-Bea
0

Jag skulle säga Bruten bläs och snopp eller bruten strimbläs.  

Veterinär och hästavelsföreningen rekommenderar att passet alltid skall åtfölja hästen

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus