Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 407 ggr
Magdalenaa
0

Hur stabiliserar du din häst ? :d

Hur stabiliserar du din häst när du kör den ? :)  Skulle vara kul att veta…..

Och varför ? Räcka ut tungan

amandahandersson
0

Mags, jag kan följa med du ut å köra nån gång å visa :) eller så får dufölja med me Zolle :)
<3 : )

Magdalenaa
0

Gärna för mig :D så jag vet hur man gör!! x )

Magdalenaa
0

Har inte börjat köra henne än, men snart blir väll det dags x ) <3

amandahandersson
0

Haha, joo ;) Nog kan jag visa x) Bah å ringa! :D
Förresten, e du och dina syrror intresserade av att motionera Zolle medan vi är i Östersund? :) Han behöver motion, den tjurisen! :D

Magdalenaa
0

Jodååå :D inga problem. x)

Han ska väll stabiliserars upp när man kör ?? om du visar nån dag på han så går det bra. eller om du visar på reyna, men jag vet inte när jag ska börja köra henne…. men det vore bättre om du visar på zolle och sen om jag får problem med det på reyna kan väll du komma och visa mig på henne ? :D för alla stabiliserars väl inte på samma sättt ? :D  <3

amandahandersson
0

Nejnej, det där med balans är en jäkla kopmlicerad sak x) Om vi far ut ihelgen nån gång så visa jag hur Zolle funka :D

Mixie
0

menar du balansen eller stabiliseringen? Vem som helst kan ju inte direkt balansera din häst, det krävs både goda kunskaper och erfarenhet för det.

//Mickan

MagganS-B
0

Man balanserar inte en nyinkörd häst! Man kör den först och kollar hur den går. I regel behövs ingen balans förrän den börjar gå ner i tiderna! Jag fattar inte vad du menar med "stabilisera", har hållit på med ponnytrav i hundra år, men inte har vi nån stabilisator på russen :)

amandahandersson
0

#8, Maggie är "ridhästmännisk", jag känner henne dock och vet vad hon menar :) Hennes häst är en nordsvensk, som är 4 år gammal.  Hon har gått för vagn sen hon var 2!

Maaags, ring nån dag : ) <3

giffan
0

#9 Men vad menar ni med att "stabilisera"?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

amandahandersson
0

#10, svårt att förklara ;)
Maggie, förklara! x)

Anna_
0

Förstår inte heller..

giffan
0

#11 Men du måste ju veta om ni menar att balansera med skor, korta, länga käken villken utrustning ni ska ha på eller om det är något annat ni menar…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

amandahandersson
0

#13, jaghar ingen aning hur maggie menar, men ur min synvinekl såg jag de mer som hur man kör liksom… Som sagt, hon ska få föllja med mig ut å köra, så fattar nog jag vad hon menar iaf :)

Mixie
0

Blir lite förvirrad här.. först skriver du i inlägg #9 att du: "jag känner henne dock och vet vad hon menar :) "

Men sen i inlägg #14 har du helt plötsligt: " jaghar ingen aning hur maggie menar"

//Mickan

amandahandersson
0

#15, om vi säjer så hrä.. Jag är lika virrig som Mags x) Jag röstår på ett sätt, men på ett sät inte… Därför vi ska ut å köra! 
Då fattar jag definitivt!

Mixie
0

#16 hah bra där ;)

//Mickan

Jagz
0

Alltså är det att få den att gå rakt, springa rent, och så?

Magdalenaa
0

Amandah du förstår, det är när man kör, att kunna stabelisera upp hästen, vilket som jag inte kan för att jag är en RIDHÄSTMÄNNISKA : ), men jag fattar ändå någe om trav, men inte just det  x )

Men jag åker till norge i morgon !! Men ví kan väll ta det till veckan ? Amandah jag kommer hem på onsdag från norge. Och på torsdag ska jag och Reyna rida dressyr för Elin.

Det är väll som # 18… 

Kramar <3<33<3

DubbelE
0

#19, I fatting -ridmänniska i grunden o på deltid numera.

stadig hand men samtidigt mjuk, små små snabba kramningar för att hålla hästen i balans i travet, så kör jag ;) o sen prata med hästen mycket när jag är ute o kör.. jag o pilly har långa diskutioner om saker o ting, han fattar alltid vad jag menar o är jätte bra på att lyssna Flört..jag är dock tystare o focuserad när jag kör lopp.

divansson
0

#20 hehe :D Smart ;) heh, påminner mig, när ja vann förraa året så satt ja å snackade mä hästen hela lopept :$ så på målfoto sen ja helt puckad ut ;) tihi

DubbelE
0

#21 haha jo man ser helt kaiko när man pratar o nån tar kort xD tror jag ska sluta med sånt när jag kör förbi folk med kamera xD

Andy
0

Jag körde ett russ i nåra lopp förut o han fick man prata med hela tiden med glad röst, röt man till eller visa spöt blev han tvär o sluta springa!

amandahandersson
0

Haha, Juppe måste man prata med hela loppet, annars blire galopp, eller vääääääääldigt segtrav… x)

Magdalenaa
0

Haha juppe:d

Magdalenaa
0

20 # Helt rätt

fredrikaa
0

24# ahha jag har känt på juppes tooook galopp, om man inte pratar med han. Inte roligt de!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Men amandah kör zolle så snyggt på träningen. Som att hon balanserar upp hans steg jätte bra och allt. Det såg jag för ett tag sedan. Då går han riktigt FINT!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se