Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 808 ggr
abdulla_
0

bästa träningen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur skulle ni börja träna en 7 årig russ valack?

Tack för svar

FridaSimonsson
0

jag skulle köra som vanligt helt enkelt bana en gång i veckan intervaller en gång i veckan å sen motion 3 ggr =)

ErikaSchieber
0

Är han helt otränad så skulle jag börja med att få upp en ordentlig grundkondition innan du börjar med intervaller och bankörning..Jogga honom, börja med en kortare sträcka och öka på..klättring/backträning är oxå bra för att bygge upp musklerna. När du har kört honom längre sträckor (kanske 2 mil ca)  ett tag kan du börja intervaller oxå någon dag i veckan och även på banan..börja men längre intervaller, inte i max tempo (är han väldigt långsam kanske du behöver det)  sen minskar du längden på intervallerna men ökar tempot och kräver lite mer så han får upp farten..Sen kan det alltid vara bra att variera träningen med ridning mm. Så skulle jag göra i alla fall…

abdulla_
0

#2 nej han är inte helt otränad.har kört med han några gånger, men har bar joggat och gått med han. jo han lär ju ha kondition innan jah börjar köra på barnan med han. okey.. tack så mycket

Mixie
0

Jag började köra ett russ för snart ett år sen.. 6 år gammal och i princip aldrig tränad.. började succesivt så att hon inte skulel tröttna.. körde först bara 20 minutersrundor i joggingtempo varvat med skritt för att sedan öka ju mer hon gick.. sen för att få upp tempot med henne körde jag inte intervaller utan bara ökade tempot på kortare rundor.. och mycket skritt innan och efter.. har funkat för henne iaf.. nu när hon har en rejäl grundkondis kör vi snabbjobb 1 ggr i veckan och så ofta vi kan inne på banan :)

//Mickan

abdulla_
0

#4 Okey, Tack så mycket

Colt
0

#0 han ser fin ut! vad har han för stam?

hasten
0

är han inkörd?

Jag skulle börja me att lunka en bra bit innan man börjar köra intervaller…….

Glenn
0

Kör tills den inte orkar längre, sedan vänder du och kör hem.

Hannna
0

Hm, jag undrar om Glenn är vidare seriös i sina inlägg..Tvivlar starkt på detta.

amandahandersson
0

Håller med Hanna, jag tror nästan "Glenn" är oseriös. Iaf till en viss del.

Annifrid
0

jag skulle bygga upp en ordentlig grundkondition i backar och jogg, se3n intervall i grupp och lite hårdare pass inte mer än 4 ggr i veckan + skritt såklart :)

TildaLinge
0

Jag skulle göra som #11 också