Shettisar ut på foder
Jag har två stycken shettisar som jag skulle behöva ha ut på foder snart. I första hand så är det en 2 årig hingst, som är tömkörd, van vid sele och träns. Efter: Rossmons Jackmani RS 445. Undan: Iriz Mankhöjd ca 90-95 cm. Det här är en kille som jag vill ska vara hingst och mitt mål med honom är att få avelsvärdering och få honom godkänd för avel i framtiden. Han är jättetrevligt i all hantering, verkning, lastning, transport, bilar mm. lär sig fort nya saker, nyfiken och framåt på ett trevligt sätt. Arbetsam! Min tanke är att han ska komma till någon som vill köra in honom i sommar/höst och eventuell börja tävla till nästa vår(2014) jag skulle även vilja att han vissas och får bedömning i sommar( antingen fodervärden eller jag, spelar ingen roll). Jag vill att han ska ha sällskap i hagen, antingen av annan valack eller av min andra valack som också måste ut på foder. Valacken är också Shettis, 6 år 111cm i manken. Resultat av tjuvbetäckning, alltså ingen godkänd stamtavla (jag äger mamman) men han är också jättetrevligt i all hantering, skoning, verkning, lastning, transport, bilar mm. Inriden av liten vuxen, dock inte så värst utbildad, men har hoppat lite mm. Han är också trevlig att köra, vilket han gjort mest. Lämnas ut på foder pga tillskott i familjen då jag inte kommer kunna ge dom den träning och kärlek jag vill ge dom. Dom finns nu mellan Enköping och Uppsala, men transport till övriga Sverige kan ordnas!! Tele:070-4012193 Mail: anniepettersson87@hotmail.com