Vad menar du, vart de tar vägen? Senast jag läste stod det att de skulle komma ut runt 20 mars. Här är länk till propparna: https://www.travsport.se/artikel/tavlingskalender

Tycker de verkar sent påtänkt! 1 månad innan.. Jag vill Kunna planera

Propparna har alltid kommit 1,5 månad innan ca.
Så är det även för stortravet.

Ok känns ändå sent, förhoppningsvis första månaden med proppar för dom ostartade russen
Nu är majpropparna ute, gå in på stortravets propositionshäfte och scrolla till de sista sidorna. Dessa är lika stor besvikelse som aprilpropparna för oss med långsammare hästar, nu blir det nog tack och adjö och det är förmodligen det de ansvariga vill….
Ja den prop som är längst i Boden på heldagen är 2.20!!!
Vi har en 3 åring som vi hade tänkt starta då men hinner inte kvala före så det blir kval den dagen för honom istället..och tur är väl det..
Hade inte startat honom i den prop.
Kollat igenom vad de andra har för prop för de långsammaste och dom är kring 2.35-2.45
Kan lugnt hålla med att propparna är en besvikelse tyvärr :(
#6 Ja vad ska vi göra vi som har långsamma?? Sälja och köpa nya? Men man måste ju få vara långsam före man kan bli snabb..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Det är lika illa om du har en häst som ligger mellan 1.45 och 1.50 😕däremot kan vår andra som har 2.05 starta varje lördag och söndag i både april och mars
#9 Ja man kan ju undra. Vad jag inte förstår är att kvaltiden är ju 2.55.0, så varför skriver han sedan ut lopp från 2.30… Och det ser ju likadant ut över hela Sverige. Är det meningen att hästen måste kunna prestera runt 2.30 direkt för att få vara med i dagens ponnytravtävlingar så kan ju Rickard & comp sänka kvalgränsen med 25 sekunder…. För att ponnytravet ska fortsätta växa behövs en bredd inte bara en elit, de har redan en hel del lopp. Det är de andra som behöver få komma ut i lopp för att ha möjlighet att förbättra sig och få erfarenhet! Att skriva ut sånna här proppar redan i början av året för de långsamma får mig att fundera över hur de kommer att se ut i höst, kvala kan man ju göra hela tävlingssäsongen och nollopp el åtminstone idealtidslopp ska finnas att anmäla till vid varje hel tävlingsdag på alla banor och inte bara vissa!