Hoppas att det blir så i år iaf. :)

jag körde bara förra året.. i år ska jag ta montélicensen om ja karar den ska jag rida också nästa år…

oj.. menade i år ;) haha glömsk

Min ponny startar i både trav och monté, Montén är hon en riktig fena på, gillar det som tusan och blir heltänd när hon går med sadel på banan.

Min startar mäst trav, har gått ett montelopp :)
Både och..

mina startar bara trav

min nuvarandra ponny har varken startat trav eller monté då vi ska kvala iår. blir trav till en början, sen får vi väl se om han kankse ska gå nåt montélopp.
min förra, gick både trav & monté. mest trav.

Min startar både i trav och monté
Mina startar endast i trav, men shettisen är grym under sadel (jag rider dock INTE!!) och även russet är väldigt duktig : ) Vi får se, hittar jag nån duktig ryttare å om det blir någe form av montélopp här uppe så kanske det blir monté med :)

Näe, känner att jag är lite stor för Tippex. Men jag red han i ett montélopp för två år sedan. Slutade femma på en 13-tid.. ;) Hehe- Tror jag var den tröttaste av oss två.

Endast trav… Men jag kanske hittar en ryttare som kan starta Odena monté…

mimmin går för dt mesta trav..

Min går både trav och monté men mest trav

Japp..men går bäst i "vanligt" trav..
Mina körs mest..arnold har startat o monté några gånger..
#15 så elak du e!!! han e visst duktig i monté!!! =)
Maretto går mest monté eftersom det är de han är bäst på. Han går runt 8sek snabbare under sadel 

Muskot går både monte och trav, Mirella har bara kvalat i monte men kommer väl ut i ngt montelopp iår.
bara trav

Ska nog rida in henne till sommaren/ hösten/ vintern

#2 Måste man ta monté licens för att få rida nuförtiden?

#22 det beror på vilket år du tog licens

#23 Okej då vet jag :) Alltså en ny regel med andra ord .
Nope bara travlopp

Hanna har bara gått travlopp än så länge. men hitatr ja en som kan rida henne i lopp så ska hon gå monté i somamr:D

Förra året blev de bara körning detta året blir det förhoppnings vis både och om man klarar vikten *hosthost* russet blir det bara köning iår och inridning
Nepp , bara travlopp :)

Mina, som har åldern inne, kommer att starta i både trav och monté. Nu för tiden är jag för stor för att rida själv.
2005 red Malena Nogerius Valter åt mig.
I år kommer Elin Tigér Bohm att rida mina hästar i monté.
Tejas Musseron är bara 3 år så han får gå några travlopp bara.
(Bild: Elin & Pirmin vinner på Lindesberg)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Jag rider bara andras hästar i lopp.

Bara trav, då jag tycker russet är för liten att gå monté hehe, men med en liten ryttare men stark så skulle hon kunna gå monté….

Inte alla men de flesta försöker vi få ut även i monté….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Crossen går i princip bara trav, men han har gått tre monté lopp och är rätt duktig på det faktiskt. så vi får se i år, men det blir mest trav nu med. Vårat förra russ Oval var jätteduktig ett tag på monté, tyvärr startade vi inte mer än 5-6 lopp med honom-

både tjaa det bror på men jag har några som inte får gå monte som går trav

Min startar bara i trav eftersom jag är för stor att rida. men när jag kunde rida startade jag dom i både och.
Min ska starta i monte lopp denna säsong:)
Okey går bara travlopp nu men om något år ska Tilde nog rida honom i monté :)

only sulky lopp
bara trav. Jag känner att jag är lite för lång för russ,litar inte heller på den där hästen (Lova.) Som t.ex. när vi reste iväg till Malaysia och lät en ridbrud rida henne så stegrade hon sig och ramlade omkull. Hon har endast kastat av mig 1 gång,än sålänge.
Lova på bilden…hade ändå korta stiglädren då…

nix… ändrar mig.. ingen monte, bara trav..

Både trav och monte! Kul med variation

japps.. meen mest trav!

HAR BARA BLIVIT MED VAGN EN SÅ LÄNGE, FÅR VÄL SE OM DET BLIR NÅ MONTÉ 

Bara travlopp kanske ngt monté lop med russet nästa år, iår rider jag bara åt andra i kat B.

Nej mina shettisar startar bara i travet ;D

Min Polle är riden med sadel, men tydligen bockig då .. så jag tror vi skippar monté :P
Hon är bara tävlad i trav :)
jag har starta i monte´ men det gick inte så bra så jag kör bara trav och bonnie || tycker att det e roligare
Kör bara trav men skulle vilja ha en ryttare som kunde rida monté.

Jag startade ett monte förra året men har mest kört trav

Mina startar bara i travlopp.. Har ingen som rider monté och får inte för mamma själv xD :(

har bara blivit trav än så länge, men jag ridtränar och körtränar 50/50 hemma ..
ngn som vet om man måste ha sadel med bom när man tävlar ponnymonté ?

1#hahha det är KLART!bosse kommer att köras å ridas!