Ponnytravets historia under SPTF
Jag blev smickrad när jag blev tillfrågad om att skriva ner några rader om SPTF och ponnytravet för att se tillbaka på åren som SPTF varit huvudman för ponnytravet.
Att skriva om det som skett under åren är naturligtvis en utmaning och delvis en tillbakablick på en del av mitt eget liv.
Mitt intresse för hästar började på 60-talet med ridning men ganska snart blev jag alltmer intresserad av russ och russtravare, jag tävlade själv i ponnytrav och höjdpunkterna var att på sommaren åka till Gotland för att kunna vara med på ”riktiga travtävlingar” med russ, inte som insprängda lopp mellan travloppen utan en del av travdagen och med totospel i loppen. Detta var något som de flesta ponnytravintresserade gjorde på den tiden.
Jag har varit delaktig i ponnytravet först som aktiv kusk sedan som hästägare, uppfödare, funktionär och haft styrelseuppdrag i olika sammanhang och det är roligt att se tillbaka samtidigt som jag kan dela med mig av det som hänt under åren.
Jag hoppas det kan väcka minnen till liv för de som varit med länge inom ponnytravet och samtidigt ge lite bakgrund om ponnytravet för de som inte varit med så länge.
Bengt Westergren
Läs på www.ponnyronden.se
Vilket jobb du gjort 😃 Jätterolig läsning ✨

Kolla in ponnytrav-HISTORIA
Nu ligger sidan uppe! www.ponnyronden.se
Tack Bengt!
Tack för ett otroligt fint jobb Bengt! Det här behövdes verkligen! 🌺

Riktigt rolig läsning!
Vilket jobb! :)

Väldigt trevlig och intressant läsning!
Fantastiskt bra gjort Bengt 🙂!
..men en hel del sakfel om klubbarna!

# Alla klubbar har blivit tillfrågade men väldigt få har tyvärr svarat. Bengt

Väldigt trevlig läsning, kunskapen om ens historia är det fundament som man kan bygga för framtiden på……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 9 Om alla tänkte så, så skulle mycket vara annorlunda i vår värld…..Det är så lätt att glömma historien bakom allt! Det är viktigt att alla har den med sig!

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss