UTSTÄLLNINGEN 4 AUGUSTI
Hej!
Jag behöver verkligen hjälp med att anmäla till utställningen den fjäde Augusti! Hur gör man? Jag har hittat en anmälningsblankett på Svenska russavelsföreniningens hemsida, men vart ska man skicka den? Kan man faxa anmälan? Finns det någon "propisition" för just den utsällningen? Jag kan verkligen inte mycket om utställningar, det är första gången jag har en häst som ska ställas ut. Anmäler man till någon speciell klass, eller fixas det automatiskt? Skriv gärna allt man behöver veta, det är ganska bråttom :)
Tack på förhand!
Karin

Titta in på Mälar russ hemsida www.skogsbaggen.com Klicka på Utställningar, gå sedan in på propositioner så hittar du nog det du behöver, du kan maila anmälan. Lycka till så ses vi där!!!

vart är det utställning ??

#2 På Sundbyholm, Eskilstuna

Sundbyholms travbana
TID OCH PLATS Lördagen den 4 augusti på Sundbyholms Travbana, Eskilstuna
DOMARE Morgan Johnsson, Svenljunga och Helena Kättström, Tranås.
ANMÄLAN Skriftligen till Helena Jansson, Kungsgatan 24 B, 761 44 NORRTÄLJE eller helena.norrveda@telia.com
ANMÄLNINGSAVGIFT 200 kr per russ och klass, förutom klassen för generalmönstring. Där är anmälningsavgiften 450:- Inbetalas på MälarRuss pg 13 16 14-0.
Ston med föl, klass 9 och 10 deltager utan avgift.
SISTA ANMÄLNINGSDAG. Generalmönstring senast 1 juni, utställning senast den 15 juli 2007
KLASSER gemensamma klasser, generalmönstring, veteranklass för russ födda 1987 eller tidigare, samt uppvisningsklass för barn upp till 15 år. Kostnad för uppvisningsklass 25:- betalas på plats.
ÖVRIGA UPPLYSNINGAR Liselotte Erixon, tel 08-591 434 03, 070-370 24 14, Helena Jansson, tel 0176-109 16 eller 070-866 78 24. Uppgift om boxar och lokala förutsättningar kan ges av Torsten Jacobsson, tel 016-34 73 50 eller Agneta Hecht, 016-610 29
Dit ska jag =D
Okej, tack! Man kan alltså inte faxa anmälan? Eller?
Jag mailade anmälan, det funkade bra.
# 8 Okej, hur gjorde du då? Går det att fylla i blanketten direkt på sidan ( det brukar inte gå) eller fick du sprara blanketten och sedan fylla i och bifoga?
Snälla hjälp! Jag förstår ingenting och måste anmäla snart! Jag förstår inte det här med klasserna! Jag ska anmäla en fyraårig, ej godkänd, hingst till utställningen! Vilken klass är det?
Jag tänkte på en sak till "anmälan registreras först när anmälningsavgiften tagits emot av arrangören" och det tar väl ett par /någon dag om man betalar via internet. Alltså kommer man inte komma med nu?
Dessutom står det på anmälningsblanketten att en kopia av hästpasset eller registreringsbeviset ska följa med, hur blir det om man mailar? Det går väl inte? =/ Ni som mailat, hur gjorde ni?

Om du mailar in anmälan så brukar det gå bra att skicka kopia på passet via posten, om man skriver det i anmälan. Det bästa är givetvis om du har passet skannat och bifogar det. Samma sak med betalningen. Det brukar vara mailets datum som gäller som anmälningsdatum.
Annars kan du ju alltid ringa de info telnummer som fins i proppositionen. Det brukar aldrig vara omöjligt att lösa sådana saker.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 13 Jaha, okej! :) Tack!
En fråga till, är det hela passet eller just bara delen med härstamningen som ska skickas i sånna fall?

Jag scannade fram och baksida av passet. Du ska anmäla till klass 13 Fyraåriga och äldre ej godkända hingstar, treåriga och äldre valacker. Skriv i anmälan att du betalar nu i helgen så är det nog OK, ring annars och fråga.
Okej :) Det här med medlemsförening, vilken förening skriver man då? Går det bra med vilken som helst?

Vilka problem du har Karin och huj vilken bra planering… ute i god tid och så haha Du ska vara medlem i Svenska russavelsföreningen eller någon av dess lokala klubbar så som märlarruss, öst russ osv beroende på vilket område du tillhör.
Gå in på gotlandsruss.se Klicka på välkommen - föreningen/historik - Bli medlem så har du alla olika klubbar där och välja emellan
Lycka till hoppas det fixar sej så man får se dej oxå kuta runt i visningsringen, så slipper jag vara den ända som gör bort mej :P HAHA!

Jag har anmält mitt russto Julia och hennes föl till klass 9, och också till fölklassen (18) =)=)
#19 va kul jag har också anmält ett russ som heter Julia, eller ja hon heter Fröken Julia. Klass 7 tror jag det var.

#20 Ja =) Visst vare hon som kvalade på Romme 6/7?
Hoppas det går bra att åka dit bara, att lilla fölisen vill åka transport, vet man ju inte hehe..men det går nog bra =)
#21 Ja det var hon, hon klarade tyvärr inte. Är Julia utställd förut?
Hoppas det går bra för dina hästar. Men men vi syns väl på Eskilstuna. ;)

#25 Okej, hehe! Hoppas det går bättre den här gången då! =)
Jo, visst är jag jättenöjd med 39p men det var såå nära till guld! :P :D Nu hoppas jag bara att de ska gå bra att visa henne med fölet :O:O
# 19 Haha javist Elin, det är kalrt man är ute i god tid! Jag var visst inte medlem i Svenska russavelsföreningen men nu är jag det, och han är anmäld! :) och ja, jag är glad om min häst håller sig innanför ringen! ;D Haha!