montesadel sökes!
Hej! jag söker en montesadel som inte är så tung och inte så dyr! har ni någon ni kan tänka er att sälja eller har ni några tips på en sadel! jag är tacksam för svar!
// Kajsa🙂
Putt Putt!!!🙂
Hej! :) Jag kan verkligen tipsa om Zilcos montesadlar :D Dock är dom lite dyrare, men kvalitén är jättebra :D
passar dom ponny? för jag vill ha en sadel som passar både settis och russ! men kostar dom mer än typ 2000kr och finns det zilco sadlar som väger typ mellan 500 och 800 gram?🤔
#3 Det du får anpassa till ponny är sadelgjorden, annars passar sadlar ponnys de med. Lite nyfiken bara , vad anser du "inte dyr" för pris??
Jag har en sadel jag ska sälja! Den kostade ca 900 kr som ny och jag har använt den i en säsong. 🙂
#3 Alla zilcos montesadlar passar ponny, så det är bara att köpa en sadelgjord och svanskappa till ponny :D
En montesadel som väger ca 700 g kostar ca 2900kr.
Zilcos lättaste montesadel väger 500 g. Jag har en som väger 670g, finns montesadlar som väger 700 g, 800 g osv :D
"susan61" som hon heter här på ponnytrav iFokus, säljer en zilco montesadel, den väger 800 g. 2700kr ska hon ha för den :) Kontakta henne om du är intresserad, den är jättefin, helt ny! :D
Det finns även en zilco montesadel på hästnet (begangnad utrustning) som väger 1,5 kg, 2800 kr ska hon ha för den :)
Men som sagt, finns billigare monntésadlar också :)
#4 Det jag trycker inte är dyrt är typ en sadel på 1500 ungefär!
#5 Vad vill du ha för den? vad är det för märke hur mycket väger den och vart finns den och kan man få en bild på den?🙂
Jag har hittat en jättefin zilco montesadel på royald tror jag det var som vägde 340 gram och som kostade 2,095.00 men det ser inte ut att vara något fäste för uppkäk! men är det någon som vet om den här sadeln är bra till ponny för den ser liten ut! Tacksam för svar
// Kajsa🙂
#8 Jag tror den passar perfekt till ponny :D Sadeln måste ju ha fäste för käk och ryggstycke. Man kan lämna in sadel, så kan man få det :D
#8 Jag tror den passar perfekt till ponny :D Sadeln måste ju ha fäste för käk och ryggstycke. Man kan lämna in sadel, så kan man få det :D
Min är såld! 😉