Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1598 ggr
FridaSimonsson
0

Citation ^^

Viiilken häääst ^^,
och vilken kusk :D

Hejjade på både han och Going och på upploppet visste jag inte riktigt vem av dom jag hejjade på ^^

Tycker de var kul för Adielsson att få vinna speciellt då ludde gått ut å sagt att han vinner detta loppet lätt..

Grattis Erik , Citation och allt folk kring hästen ;)

Hannna
0

Going Kronos var GRYM! Det värsta jag sett en 4-åring kuta på våra svenska banor. Man får rysningar. Sedan att loppet blir kört i halsen på Citation är ju bara för kusken att tacka och ta emot.

FridaSimonsson
0

Jo precis, Going var jävla bra!:D vilken häst asså sjukt:o

CarinJ
0

Så mycket mer spännande det hade varit att se loppet på TV om  gratulationen kommit EFTER TV-sändningen!!!!

FridaSimonsson
0

# 3 , jag sa det efter tv ^^

CarinJ
0

???? Vilken kanal? På min TV (TV4) började travet 18.00. Ingen direktsändning nu.

Hannna
0

Det är ingen som tvingar någon att läsa! Fast man kunde kanske varnat i rubriken..

CarinJ
0

Tja! "Citation" som rubrik ger ju onekligen vissa "vibbar". Det är absolut ingen fara, SÅ fanatisk är jag inte, men man kan ju tänka sig för nästa gång bara. Ett litet tips. Jag tycker också att båda hästarna gjorde fantastiska prestationer så jag förstår att det blir hyllningar om man sett det på liven.Glad

FridaSimonsson
0

# 7, jo precis ; )))

[Emma123]
0

jag ver där det var ju inte tyst precis;)

Millaaann
0

Haha såg ni intervjun me Ludde..han vatt inte glaa..men båda hästarna gjorde ett kanonlopp, men tyvärr hann inte going fram..

divansson
0

Going, going, going.. Fy f**n ilken jädra häst! :o helt sjukt hur han går!

Nitro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Going =)

FridaMariedahl
0

Going Kronos ær lungt bæst! ;)

Jossaa
0

jag missade loppet, finns de nån stans man kan se de igen ?:/

EmiliaLeo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

två riktigt grymma hästar är de! hade vart kul å sett live :)

amandahandersson
0

Jag fatta int varför Ludde var så sur? Kan han inte vara GLAD över att hans häst gjorde ett så sukt bra lopp, och är den fantastiska häst han är!?

Mollberg
0

#16 Du vet väl hur Ludde-pojken är? :P

amandahandersson
0

#17, jamen ändå! Så länge som han hållt på borde han väll ha läst sig att det kan vara lika bra och komma 2a iblnd x)

Hannna
0

#18 det är aldrig lika bra att komma 2:a..:P Ingen kommer ihåg en 2:a, alla minns en vinnare! Men visst skulle jag också gräma mig i en sådan situation där en konkurent har all tur i världen fastän ens egna häst gör ett mycket bättre lopp. Men trav är trav ;)

amandahandersson
0

#19, men ändå! Vakna upp Ludde, nu är det inga lopp där Going kan lunka ifrån övriga fältet och vinna med  halva upploppet. Nu är han uppe i eliten, då blir det tuffare!

Hannna
0

#20 Det tror jag inte han förväntar sig heller. Men det loppet han gjorde idag, helt fantastiskt. Trav är inte alltid rättvist.

amandahandersson
0

#21, det jag menar.. Han gjorde ne fantastisk prestation, och visst förstår jag att Ludde är småsur över att han inte vann..  Men att bli sååå sur?

Hannna
0

#22 nej eller hur. Man kan ju inte bli sur för att någon annan har tur.

EllinoreBoy
0

Ludde var inte "mogen" i sina utal i intervjuen, det var dåligt sagt! Även om han säkert är besviken ska man inte behöva utala sig så i tv! Citation är en jävligt bra häst och nu fick han ett perfekt lopp och "skyldig" att vinna.

Lucas_W
0

Erik körde snyggt med Citation ,men han hade också tur , Men bästa hästen i loppet vann inte ,han kom 2a.

FridaSimonsson
0

Ludde vore börja vara lite tystare före loppen..

det jag störde mig på var: vi spöar dom jävlarna sen!

Mariasoderstrom
0

Ludde måste sluta vara en sån dålig förlorare jämt ! Han måste ju veta att han kan inte vinna jämt! :p ibland undrar man ju om han verkligen är vuxen ;) men going var riktigt grymt bra ändå! borde han inte vara nöjd med det?

Hannna
0

#25 Äh, ingen kusk skulle tagit rygg på häst nr 2 som var sämsta hästen i loppet. Så det var ganska självklart att han tog rygg på hypersnabba Scarlets Aino. Att han sedan fick perfekt lucka är ju bara tur..

Shabalov
0

Bara tur??? det var ingen taktist styrning då eller??? att aino är i form det vet nog de flesta och ja tror nog erik hade en tanke!

Hannna
0

#29 ja det var bara tur. Inte en nisse i hela världen skulle tagit rygg på nr 2, klart man tar rygg på Scarlets Aino.

divansson
0

hm.. :P Va kom 2:an då? (nr2)

Hannna
0

#31 Den fela strax efter start.

Lucas_W
0

Själv tycker ja att erik körde snyggt ! , De är inte bara tur ?

Hannna
0

#33 Klart det var snyggt, men ingen kuskprestation. 1. Välja rygg i starten-lätt val enligt mig. 2. Ta ut i andraspår när den i andra ytter tröttnar + att ledaren är trött, lätt val- man går såklart ut i slagläge. 3. Vrida ut på upploppet så man får fritt spår-klart man gör!

deweycheatumnhowe
0

Loppet var planerat in i minsta detalj av " Mäster " och Erik. Tempot var högt hela loppet, det gynnade ju Citation som låg i rygg. Going Kronos fick chansen försent att avancera framåt.

Going får hoppas på bättre spår i nästa lopp som jag tror blir Hugo Åbergs Memorial.

__SVANE__
0

håller med alla hannas inlägg och om going skulle ha fått citation position och citation goings så har going vunnit pisslätt

ozzkan
0

Tyckte de va en kul uttalning av Ludde. Bra tänkt av Erik, som gav sin häst loppet och GOING KRONOS, en Ooootrolig häst!

jenniferaronsson
0

hann inte se loppet ;/ va i åsele ;)

Mimmis
0

Jag tycker Erik är mer taktisk i sina körningar än Ludde. Ludde springer och kaxar före loppen och kör ofta ute i spåren, det brukar straffa sig.

iiirma
0

Sååå dålig stil av Ludde att uttala sig som han gjorde, han äger faktiskt inte hela världen bara för hans häst är en demon!!

FridaSimonsson
0

Mm hållermed, Ludde oj oj, lär dej att man inte ska snacka så jävla mkt !

amandahandersson
0

Men Ludde måste också lära sig köra taktik!
Han trodde ju han kunde vinna Elitloppet fårn dödens?
Visst, hans häst är GRYM, och en av världens bästa. Men nu börjar det hårdna till, hoppas han börjar fatta det!

Jagz
0

Vad var det han sa? Jag såg inte lopppet. Vad var det end förlopp? Jag har ingte hängt med på ett tag ;P

Hannna
0

Just i detta loppet kunde han inte kört så mycket annorlunda. Han kunde inte avancera fram i det tempot, det var fullt med hästar, skulle bara blivit hängandes. Kunde gått invändigt men det skulle ju vara att ge upp loppet.

Han sa väl liknande ; nästa gång sänker vi dem j*vlarna. Hade även skällt ut Erik Adielsson efter mål för att han haft tur(!!)

amandahandersson
1

Ja… Lilla Ludde.. Han har värre temprament än mig..

Mimmis
0

Det är så många lopp jag sett hur Ludde styr på ute i spåren eller kör allt vad som finns i hästen för en ledning.

Det är inte alltid så sjysst emot hästen och som hästägare hade jag varit förbannad. Det är inte alltid tuta och kör som gäller oftast kommer taktikerna längre.

Skälla på andra för deras segrar verkar lågt, gratta istället!

iiirma
0

Men när den som intervjuar frågar om de kanske var för tufft att ta ut going mot de här äldre då! HALLÅ!! Han kom 2a efter ett väldigt hårt lopp, han ÄR i eliten om vinner över de flesta!

Lucas_W
0

#34 du har rätt hanna :P

Mollberg
0

#46 Håller med dig, i Sverige så funkar det inte bara att köra jämt.

amandahandersson
0

Haha, nån kan ge Ludde lite tips på taktik nästa gång ^^

Mollberg
0

Tycker ändå att Ludde gör våran svenska lopp roligare :P

jenniferaronsson
0

hans barn äh cool! han digga jag !

FridaSimonsson
0

Petter har allt jobbat hos luddE:p

Jag å Emilia ba jävlar vilket temprament ;p haha Petter ba log ^^

EmiliaLeo
0

#51 håller med ;) inte bara snabbaste hästen ska vinna lopp utan den starkaste också, hallå alla lopp kan inte vara uppgjorda i förväg.. ibland är det för mkt rävspel….

sen att ludde inte kan ta att han inte hade bästa hästen för dagen är ju en sak.. vill han ha en häst som håller längre än till 6 år kanske han ska tare lite lugnt.

amandahandersson
0

#54, håller med om det där sista..

Hannna
0

#54 men han hade ju bästa hästen för dagen…

Men som sagt, om den bästa hästen alltid skulle vinna, då har man ju också vinnaren i varje lopp.

FridaSimonsson
0

Ludde vore ändå ta det lite lugnt med going han är bara 4a :S

EllinoreBoy
0

Även om Going är en fantastisk häst, så kommer han liksom inte kunna vinna med hela upploppet mot snabblopparna, vet inte hur ludde tänker riktigt? I snabbloppen är det liksom den häst som får bästa loppet som vinner, om den är bra för dagen.

Liiiiiiinn
0

#14, vi har de inspelat:P

Miii4
0

# 59 Ja, somnade visst till det igår xD

JOSSE PÅMINN SÅ FÅR DU D

Hannna
0

#58 Jag har aldrig hört Ludde säga att han ska vinna med hela upploppet när han möter eliten med Going? Var har du hört det? Klart han vill vinna alla lopp, det vill väl alla..

EllinoreBoy
0

#61, nej, men ibland kan man få vissa vibbar som säger så, men jag har aldrig heller hört han säga det rakt ut, men i det sättet han pratar så kan man ju tro att han tror det, även om t.o.m han fattar att det inte går.

EllinoreBoy
0

#61 jag menar har du aldrig fått känslan om att han tror att han ska vinna hyfsat lätt?

EllinoreBoy
0

#61 jag menar har du aldrig fått känslan om att han tror att han ska vinna hyfsat lätt?

Hannna
0

#63 Jovisst när han möter sitt "egentliga" motstånd, vanliga 4-åringslopp alltså. Ludde förstår nog också att han inte vinner med "halva" upploppet om han tänker vara med i Åbergs mm. Han sade själv inför Årjäng att han inte var ute efter några rekord, utan först och främst vinna loppet. Låter ganska rimligt i mina öron. Tror det är mest vi "publik" som tror att han ska gå nya världsrekord stup i kvarten och vinna överlägset. Vi glömmer ibland att hästen bara är 4 år.  Det är min känsla:P

EllinoreBoy
0

#65 aha, okej, fattar vad du menar. Jag tycker bara att han låter lite självsäker när man säger att han vill vinna loppet, även om det är andra 4åringar eller snabblopparna. Men skitsamma, det är en onödig diskussion:P haha, det finns för många sånna på iFokus :P

Hannna
0

#66 haha, jaja:P det är en del av Luddes personlighet, att vara lite överlägsen ;)

EllinoreBoy
0

haha, jo! men det får inte gå över gränsen:P

FridaSimonsson
0

Går det över gränsen så är man inte omtyckt :p tyvärr

Jossaa
0

#59 , #60 .  JAG VILL JÄTTEGÄRNA LÅNA OCH SE :)

Mia ljug inte nu, du somnade inte alls Flört

Miii4
0

#70 JOHO, fråga min mamma xD