Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1040 ggr
ryttarn
20

Att hjälpas åt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är många "gamla stofiler" som här på forumet med jämna mellanrum ondgör sig över att samanhållningen innom ponnytravet inte är som förr. För er och andra vill jag berätta om en eppisod som vi råkade ut för i helgen.

Jag och min äldsta dotter skulle upp till Rättviks travdag för att starta ett monté lopp och ett kval. En mil innan Mora exploderade ett däck på transporten. Givetvis hade jag inget reservhjul då jag inte hunnit fixa det efter en olyckshändelse i höstas.

Jag ringde då till ryttaren som skulle rida min häst i montéloppet för att informera om vad som hänt. På ett par minuter hade hon fixat fram bil, transport och chaufför och kom sättande till undsättning. Vi lastade om hästar, ställde min transport vid vägkanten och for upp till Rättvik. Palle och Natalie vann sitt lopp i överlägsen stil varefter jag var tvungen att börja tänka på hur vi skulle ta oss hem. Min transport stod ju fortfarande utanför Mora med ett helskrotat däck. Efter att ha pratat runt med lite folk, för mig både kända och okända, fick jag låna ett reservhjul av en familj som hade exakt samma typ av släp som jag har.

Detta tycker jag visar på att Ponnytravet fortfarande är en familj som mer än gärna hjälper varandra. Skickar ett stort tack till alla inblandade igår.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Emmelie93
3

Det är härligt när folk kan vara godhjärtade och hjälpa till!
Sådanna människor ska ha mycket eloge! 😃

Ännu ett stort grattis till dig, det var du verkligen värd! 😃

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

MagganS-B
6

# 0 Jättehärligt att du fick sån fin hjälp, men dalmasarna är gulliga vet du…..Men en sak tycker jag: Mycket oansvarigt att ge sig iväg utan reservhjul till släpet! Vi kuskade runt i Sverige en hel del förr, och då fanns alltid extra hjul till släpet och full verktygslåda med. Man vet aldrig vad som händer! Skylla på tidsbrist, det är absolut fel! Man måste ta sig tid, man har ett ansvar!

ryttarn
2

#2 Det är bra Maggan att du är så redig och vet precis hur andra har det omkring sig. Ibland finns bara inte tiden utan man får gå på Gôschelôv…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

# 4 😇