ÖSTERSUND NÅN ? :D
funderar på att åka på dubbeltravet i Östersund , nån som ska dit & vet om det är bra typ ? xP ;)

Jag o familjen ska dit, östersunds dubbeltrav är verkligen årets höjdpunkt. Har varit där i 5 år i rad och det är helt enkelt hur kul som hellst, sån gemenskap och en fin muljö runt hela travbanan! Jag tycker det verkligen är värt ett besök.

Jag åker dit! det är defenetivt värt att åka, de bästa på hela året;) jättefin bana och trevligt folk!

aah okej :D , härligt (y) det är lite långt att åka så om det inte var kul så kändes det inte som nån idé liksom ;) men om de verkar så bra vill jag dit :D
det finns två höjdpunkter på ett ponnytravår och det är elitloppet och dubbeltrav i ö-sund.
Jag ska dit iallafall
JAG SKA DIT!
Fjärde året i rad jag är där nu ^^Vi ahr 65 mil enkel väg, men det är helt klart värt vartenda mil!
Loppen brukar vara rätt så håda, och därför blir man jäääkla nöjd när man får placering ^^Förra året lyckades jag till och med å vinna ;)
Det bästa är såklart att umgås med folket!

Jag ska dit jag med ! Första året jag var där, var förra . ! Det var riktigt kul, detta år kommer jag upp med egen startpolle ;P
Håller med Viktor om att årets höjdpunkter på året är Elitloppet och dubbeltravet i ÖS ! :D

Finns redan en tråd om detta.
" Östersunds dubbeltrav 20-22 Juli "

Häärligt att de verkar kul ;)
har tävlat sen år 2000 och har varit där alla år.

Det e ju klart du ska dit!
Det kommer o till bli asa kul iår ju! Det e storsjöyran samtidigt=D vi hade kul förra året också vi typ spela fotboll o en massa.. (TJEJERNA VANN JU SÅKLART) haha
Sen så vill jag ju att r-vik ska kunna ha ett eget lag på 5 kampen sofie!

hahah , om rättvik skulle ha eget lag på 5 kampen skulle vi äga alla ;) ( eller inte ) xD

i skulle! förra året fick ja ju lov att va me solvalla
Man ska int va me i 5-kampen, man ska sitta å titta på å typ dö av skratt x)

Haha men du amanda vi kan ju gö ett eget lag;) typ med rosa foppatofflor;) haha då kommer alla få skratta
tur att man har ett par rosa foppisar dåe
Visst fan d är ju stjöyran där dåe jue natta :D Bra att du påminde mej!:D
Ohja, Rosa foppisar äger ;)

måste bara säga att sverige lider av " foppasko " hysteri xD Dom är ÖVERALLT !!
Foppaskor e kung ;D min kille har ett par ROSA :D
Tyvärr så blire inte Östersund för min del! har ingen som kan transportera dit min pålla så.. jag få va hemma o mögla ist :P

Rosa foppa äger stort;)
Yes ;)

håller med ;) Rosa ska de va också :) haha, killarna i klassen är fjantar, går i rosa de å ;) haha
hehe ;D

KLART MAN SKA DIT! ååååårets hööjdpunkt som sagt! hur kul som helst, jag ska doc inte va med i någon 5- kamp ?
jag är gärna med i rosa foppisar X) hahahahhaa.´
storsjöyran samma helg? huuh ?

#7 vad spelar det för roll, bah kul med fler trådar än att sitta på dom gammla som man har svarat på 100000 gånger..
Jeg trenger å få fraktet opp en sulky opp til Östersund denne helgen! Er det noen fra Stocholms-regionen eller rundt Gävle som har mulighet til å ta med seg sulkyen opp så kontakt Julia Petterson på 073-393 17 12 !!
Storsjöyran är den 26-28 juli, och dubbeltravet den 20 & 22 juli. Inte alls samtidigt. 
hehe jag o pojken o hans kompis ska kanske på storsjö yran.. men vi vet inte än .. eftersom de e så dyrt :P
# 18 Är det sånna här "träskor" i gummi? Synd att de är canserframkallande =/
#29, du ska inte tro på vad allt som säjs om cancer x)
ORKA STORSJÖYRAAAN! He e ju dyrt, å bästa festen e med bsäta folket .)
#29 haha det är inte canserframkallande :P

#29 Hoho, allt är ju cancerframkallande nu för tiden :P
Haha, japp. Snart blir välla luften cancerframkallande me…

#33 det är den redan (bilavgaser, flygbränsle,rök från industrier (och från människor)….
#34, jag mena mer renaste fjälluften, som vi har här uppe i norrland där bilar är exotiska x)
# 31, Eh, jo …
Enligt Aftonbladet/Expressen är ju allting cancerframkallande.. Man läser ju för attans varje dag om "nån hemlig sjukdom som varannan svensk har":.
gaah… Folk kan inte det där om att leva i nuet x)
# 37 Nejmen de är ändå förbjudna på alla sjukhus / vissa skolor, sen får man tycka vad man vill ^^.

#35 Ja, förstås :o) Själv kommer jag från "avgasland"…
ang. cancerframkallandet. Om nu foppa tofflan framkallar canser varför just köpa den äkta variantet, alltså den äkta foppa tofflan. Jag har köpt en budget variant av foppa tofflan som ser exakt lika dan ut men materialet är inte likadant som den äkta varianten. Alltså är det inte säkert att tofflorna jag har är cancerframkallande så om man är osöker kan man ju köpa budget varianten som jag ^^

#38 Vilket iofs INTE beror på ev cancer utan på att någon/några TROR att den kan lagra statisk elektricitet.

Faan! Trodde själva yran va samma helg men men.. Hela yran veckan börjar ju iaf den20… sen kan man ju kanske stanna kvar:D nån som e på ???
#42 Vad är det som börjar den 20? På deras hemsida står det ju att det börjar 26 å slutar 28.
har brorsan där uppe så man kanske stannar kvar
För min del blir det absolut inten Storsjöyra ifa.. Jag har hästar att sköta, och sen får jag ju hem min nya gosse nån dag efter jag kommit hem :)
Vi får satsa på Storsjöyran nästa år ist…
Jag tycker iaf det är bra att dubbelhelgen inte är samtidigt som Storsjöyran? Jag menar - det är ju bara kul att allt folk är på travet/campingen!
Storsjöyran är Republiken Jämtlands stora sommarhelg. Den infaller sista helgen i juli varje år (i år alltså mellan den 26 och 28 juli). Presidenten Ewert Ljusberg (vald 1988) håller självklart tal till medborgarna, precis som han alltid gör till studenterna vid skolavslutningen. Republikens nationaldag är den 12 mars (detta datum 1963 utropades republiken av den första presidenten Yngve Gamlin). Enligt Republikens egen hemsida är traditionsenligt yrans förfest dagen innan själva yran börjar, i år dvs onsdagen den 25 juli.
kanske ska upp men som hästskötare då.

Ja ska dit! :D:D

Storsjöyran äge allt!! Blev ihop me sambon för 7 år sedan under Ewert ljusbergs tal på lördagsnatten!!
Dubbeln påÖstravet äger allt oxå! Har tyvärr ingen häst med iår men ska ev. upp iaf för sambon släkt bor där.
*PUTTAR UPP*

klart att jag ska ditt om loppen blir bra =P

#43 assa själva veckan börjar men inte konserter o så…