Nya bestämmelse? start tillägg..
Har det blivit så att dom går efter de snabbaste rekordet även fast de är ett auto rekord vid anmälan av ett lopp?
Japp!
Okej, då vet jag varför Pärlan står så långt bak som han gör i ett lopp i Östersund..

wii.. :) bra

det är sjukt..
Det är från 1 jan som snabbaste rekord har gällt, då spelar det ingen roll om det är auto eller volt. Bra tycker jag. Då får hästen det tillägg den ska ha. Tänker mest på nya hästar som gör en autostart, och startar på start i 0 lopp.

Det är bra egentilgen… För hur många russ och shettisar går 3-5 sek fortare i auto, som storhästar?

#6, min.

#6 Det är rätt vanligt bland snabbrussen! En flygande start med bilen ger bättre förutsättningar än voltstart. Visst, många av dem springer snabbt i volt men desto snabbare i auto…

ventils volt är snabbare en auto.. så det är okey ;) han är nämligen rädd för startbilen..skitsnuskig! den äter små svarta russ ><

Det är bra på ett sätt men ändå dåligt! Många ponnyer får upp farten myyycket snabbare i auto och kan gå bra mkt fortare där men inte komma ner i de tiderna i volt!! :/ :( :P
Sen så äre ju bra på det viset att inte man kan starta i auto o köra sin häst i bra tider där o sedan starta i volt 0-loppen när ponnyn gått mkt fortare eg…
Men jag tkr ändå det var bättre när det var enskilt!!