Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2097 ggr
Tessan08
2

Travhälsan

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta mjukstartar för stortravet i september -13, kommer de att införas även för ponnyerna tro? 

www.travsport.se/artikel/travarhalsan

www.travsport.se/polopoly_fs/1.284147!/menu/standard/file/faq_travarhalsan.pdf

Tusen
0
EmmaEgemar
0

Väldigt bra! Funnits inom western så länge jag tävlat. Sen tycker inte jag att det ska behöva göras en sån här film. För mig är det där min dagsrutin, träningsdagbok och tempa innan träning.

Tusen
0

Jag tror att alla redan gör detta men eftersom "Djurens rätt" är på och hackar på travet hela tiden så försöker man vara övertydlig från STs håll att våra travare sköts om väl.

carsbo
2

#2 jag tror precis som #3 säger att alla redan gör detta. det är sunt förnuft. känner man sin häst väl så ser man direkt när något är fel. djurens rätt verkar ha fått för sig att man släpper in sjuka hästar på travbanorna och piskar dem till vinst även fast de är sjuka eller skadade. man inte når framgång utan en sund häst. sen finns det rötägg som travhatare drar nytta av, men börjar man granska olika hästsporter finns det överallt.

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

savrarpstuteri
1

#2, 3 o 4 visst gör alla "vi" som redan kan och vet vikten av att göra denna koll detta. Men man skall inte glömma bort att det hela tiden kommer nya som ännu inte lärt sej, förstår vikten av detta. Har ST  gått ut med en film hur det skall gå till  så kan det ju alltid hänvisas till den både i utbildningssyfte och förbättring av de som "slarvar"…….

För en van hästmänniska kanske filmen verkar "banal" men jag tycker den är bra och kommer använda den vid en del undervisning bla 🙂!

Tusen
0

#5 Visst är det så. Men jag hoppas innerligt att de som är "nya" och ännu inte lärt sig tar hjälp av de "rutinerade".. Det gör man ju annars.

carsbo
1

#5 jo visst, alla har kanske inte vuxit upp med djur och vet inte innebörden av att djuret har ätit upp maten. men då ska ju också ridfolket behöva en sådan film, inte bara för travare. :) för allt ridfolk har inte gått på ridskola heller, även om det är mer vanligt än travskola. har man lite sunt förnuft kan jag endå tycka att även nybörjare som inte haft djur förut bör reagera på att hästen inte ätit sin mat… varför jag tar upp just maten är för att alla djur är väldigt matglada, enbart sjuka och övergödda djur skulle lämna mat kvar

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights