Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1592 ggr
[Saltvikens]
0

Börjes sele?

Nån som här erfarenhet av dessa? : http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&p=H&%2422301=&%24echoLink=&%24echoVar=0 Som inkörnings sele och sedan till träning.

Emmelie93
0

man kommer bara in på första sidan 🤔

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Emmelie93
0

Jag har en sådan fast till stor häst! :) Och jag är jättenöjd med den! :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

stallnysater
0

Vi har den selen och har varit ganska nöjda med båda selarna. Fick dock skicka tillbaka några delar som jag sedan fick nya (som såg ut som de skulle).

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

[Saltvikens]
0

Har den passat storleksmässigt på shettis? Fick svar från kundtjänst att den kunde passa maxad shettis?? Våran är inte maxad men för dagen köttbullerund.. :-S

stallnysater
0

Vi har haft shettisselen till 98-105 cm höga shettisar. Vi har dock bytt ut gjorden. Så den borde passa en köttebullerund shettis :)

~Sandra~

[Saltvikens]
1

Blev POSITIVT överraskad när den kom! Sitter riktigt bra. Mjuk och fin i lädret. Inte alls tjockt och lite stelt som jag förväntat mej .. Däremot är förbygeln för stor och bakstycket behöver nya hål. Känns som ett bra köp! :-D

stallnysater
0

Gör lite fler hål i förbygeln så passar den oxå :)
Nu när du säger det så fick vi oxå göra extra hål i bakstycket :)

Mitt tips är att fetta in den några ggr innan den används. Vi var väldigt noga med att ta hand om selen i början och det har man ju igen sen. Den håller längre då :) 
Nu sådär 5-6 år senare så behövs det byta ut lite delar, men det får man ju räkna med :)

~Sandra~