Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1333 ggr
olesen
0

Snabbare?

Jag undrar om det är nån som har ett russ som har snabbare rek än vad hans/hons mamma och pappa har.? Vad har han/hon för rek och hur mkt snabbare?.

Tusen
0

Det är nog inte så ovanligt att avkommorna springer fortare än sina föräldrar.

Tejas Monita har snabbare rekord än både Mamma och Pappa. Monitas rekord är 1.50,0. Tejas Monela hade väl ett rekord runt  2.38 och Pappa Drömprinsen slutade med ett rekord på 2.02,7.

Monitas dotter Montró har redan som 3-åring sprungit fortare än sin pappa, Trojka Viking, hade som travrekord. Fortsätter hon dessutom att utvecklas som vi tror och hoppas lär hon bli bättre än mamma också. Fast det är ju svårt att  veta förstås.

Tejas Primona, som Fanny lånar, springer också fortare än sina föräldrar. Pappa Drömprinsens rekord ser du ovan och mamma Anemona hade ett travrekord på 2.12.

johannaolofsson
0

Oj det är nog många….Jag kan börja med våra som finns i stallet nu

Pensionerade Zabine har bättre rekord än fader. Även bättre än moder då hon var ostartad. Rek:1.42,2

Zlatan Nick har bättre rekord än mamma sin. Rek:1.51,5

Wilja har bättre rekord än mamma sin då hon är ostartad. Rek: 2.01,?

Dar´s Foxtrot har bättre rekord änn mamma sin då hon är ostartad (tror jag) Rek: 1.55,?

Pralinus har nog samma som sin pappa men bättre änn sin mamma då även hon är ostartad. Rek 1.44,?

Lina-P
0

Namnlöse har sprunget fortare än sin pappa Helios, mamma Ripadals vera vet jag ej om hon är startad å isåf har rek.

Namnlöse rek. 1.59.1
Helios rek 2.11.?

Colt
0

Colt är snabbare än sin mamma Ripadals Fanny, hon gick 2.05 om jag minns rätt.
Men han får jobba lite för att kunna slå sin pappa Ripadals Jinnics rekord på 1.44! :P

olesen
0

Okej. Det va ju endel ;)

LindaBlomberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gervides Ösa Har bättre rekord än sin mamma då hon är ostartad och bättre rekord än hennes pappa Chosan som på sin tid sprang 2,09, Ösa har idag rek 2,00,6

Christina-Lundberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Karsk har bättre rekord än sin far Rasputin. Karsk rekord ligger i dagsläget på 2,05,4 och Rasputin hade 2,15. Mamma Elilia har (tror jag) inte satt sina hovar på travbanan. Hon har nog varit hemma fru och fött/passat fölisarna, som hon haft med olika herrar:))

StuteriSolo
0

Vår Yazzå har bättre rekord än mamma Dansa Bess som vi inte ens yckades kvala, däremot får hon nog problem att slå pappa Ernst Mascot..

Mysli har ungefär samma rekord som mamma Mysan efter två tävlade säsonger, men om hon slår hennes 1.59 eller pappa Darius Rolls tid, det tror jag inte

Primula har redan travat fortare än hennes mamma gjorde som femåring, fast hon är fyra, så det ser ju bra ut. Pappa Dusol vet jag inte om han har startat.

Lille Duff har ännu inte kommit inärheten av pappa charlies 3.10, eller mamma Druvas 2.59, men han har ju ett år kvar att tävla…

VeronicaP
0

Våran Ijor har ju bättre rekord än både sin pappa och mamma om jag kommer ihåg rätt.

Hans mamma Toffifee har rekord 1.59,3 och pappa Tejas Monljus har 2.11,3 om jag har någerlunda koll.

Ijor själv har ju nu som 4 åring satt rekordet 1.57,7.

Dalsgårds Jasmin är en shetlandsponny som varken mamman eller pappan har gått trav. Men hennes mamma Hamodam är ju även mamma till bla Haodo .. Django Vd. Romer har en del andra på travet men som sagt aldrig satt sin fot på en travbana.

Jasmins rekord är 2.30,1 som hon också har satt nu som 4 åring.

Slättens Lilla My ( som nu är såld till Norge) Har bättre rekord än sin mamma som är Slättens Lina 2.44,9 ( som i sin tur har bättre rekord än sina föräldrar då ingen av dem har gått på trav) My har samma pappa som Dalsgårds Jasmin . My´s rekord är 2.37,0.

Dee-Dee N.Q har även hon föräldrar som inte gått på travet . Men där hennes pappa Slättens Madgic II mycket väl skulle kunna passa på travet men som inte har startat där pga vi inte har hunnit med honom. Dee-Dee´s Rekord är 2.47,0.

Så alla våra tävlingsponnyer som vi har haft/har går bättre än sina föräldrar och då vi ofta använder hästar med lite annorlunda stam ( inte så travavlade) så visar det sig ju att det går alldeles utmärkt att göra så eller kombinera stammarna med varandra för att få så bra individer som möjligt både i extriör och i bruksegenskaper.

VeronicaP
0

Sorry smet med några shettisar där ;-)

Nitro
0

Pigall är snabbare än mamman Tarragona, vad jag vet har hon inte startat. Men han har en del sekunder kvar till pappa Raiders 1.42, då han själv gått 1.47,5.

Cnox
0

Björksta Delit har snabbare rekord än mamma Denkila. Delit har rekordet 2.16,5 och Denkila 2.23 men jag kvalade henne på 2.17-tid när jag körde henne..

ryttarn
0

Tejas Monljus har ett rekord på 2.11,3. Hans Pappa Jucent hade ett rekord på 2.29, 2 modern Tejas Monela är ostartad.

Troll Twix har idag ett rekord på 2.04,4 och har lite att ta in på sina föräldra Vet inte vad Gina Scott hade för rekord men Raider gick väll runt 1.42. Men hon är bara 6 år och har bara tävlat två säsonger….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tusen
0

Gammalt inlägg men rätt kul ändå.

#13 Såg nu att du skrivit att Monela var ostartad. Det är ju inte riktigt sant (men det vet du kanske numera) Hon hade ett rekord runt 2.38 (tror jag) Hon kom 2:a i samma lopp där Monita vann sin andra seger och samtidigt dubbel på Solvalla 2000.