Autostartsprovstarter.
Absolut!
Starterna överhuvudtaget är något man bör träna mera.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det är jätte kul med auto start!!! Och man lär sig ju som sakt!🙂
Bra träning för startpersonalen också.
#0 Fast vingar till shettisar? Inte så smart, va?!
#3 Varför inte. Vi har så väldrersserade Shettisar här uppe i Norrland, så dom kryper inte under vingarna! serru.
#4 För att det i reglementet står att vingar inte skall användas i kat A. Om man inte har en specialbyggd startbil som är godkänd för start med utfällda vingar för kat A.
Det vore väl bättre att de lärde sig bilstart UTAN vingar eftersom det är så det är på de allra flest banor i Sverige.
Även voltstart i kurvorna bör tränas på då den kräver mer av både kusk och häst, detta tränades inte alls på när min dotter tog licens utan endast voltstart från 1140 och 1640.
Det är ju självklart att man ska få träna autostart på travskolorna. Dock, det är ju så att shettisarna är försmå för vingarna och kan lätt springa inunder vingen. Är man då inte 13 år eller över så är det inte så lätt att träna autostart för att man kan inte riskera att barnen hamnar under vingen med sin/travskolans shettis. När jag gick på travskolan var jag under 13 år och har aldrig varit med om att någon där tränat autostart, vilket är synd! :( Vi försökte att få ledarna att sätta på någonting på en cykel så kunde dom cykla framför som en bil! XD Men det ville dom inte :P
Men jag tycket att det är självklart att barnen ska träna på autostarter med bild, och absolut behöver massor med barn träna på volt start!!
~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~
Vi hade autostartsträning på Halmstad igår.
Både shettisar (10 st) och russ (9 st) skötte sig exemplariskt. 😎

#8-9. Bra där Halmstad!!!!🙂
Stor eloge till alla kuskarna i Halmstad, ✨ som fick högsta betyg av Marcus Savin, som var där och hjälpte till.
😃