Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 2017 ggr
Tusen
1

Fel på ponnysidan?

Jag kommer varken åt tävlingskalender, proppar eller kvalloppen på travsport.se - sidan för ponnytravare. Någon annan som också har problem med det?

ryttarn
0

Jag hade lite problem i går kväll men nu funkar det. Kanske är något intermittent problem…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

Inget problem…..

Tusen
0

Hmmm… får försöka igen då. Igår hade jag problem både på jobbet och hemma. Och nu fortfarande hemma. 

Så ni kan se majs proppar? Kan ni vara snälla och hjälpa mig genom att lägga in dessa som en fil här iFokus? 👍

Vill se vart vi skall starta nästa månad och behöver planera lite.

Tusen
0

#4 Det är just den länken som inte fungerar för mig. Kan du inte ladda ner filen istället och lägga in den som fil/bild här i fokus.

Jag vet vart dessa proppar finns. Det är inte det som är problemet.🙂

Tusen
0

Jag har löst det själv. Kom på att ponnypropparna ligger bland storhästpropparna. Där kom jag in utan problem. Underligt.🤔

Stallmima
0

#6  🙂

Tessan08
1

Jag kommer inte in vare sig i går eller nu! Har startat om och rensat i systemet med det hjälps inte… :(

Tusen
0

#8 Men då är det något knas i vilket fall, då. 

Har varit inne flera gånger idag för att se hur kvalet gått och även kollat efter statistik. Men icke..

Ni som kommer in: Kan ni se resultatet från kvalet på Sundbyholm i går den 26 april? Kan ni i så fall berätta hur det gick?

VeronicaP
0

Har inga problem alls med sidan

Tusen
0

#10 Kan du berätta hur kvalet på Sundbyholm gick? Eller kopiera in pdf-filen i ett inlägg

giffan
0

#11 Båda klarade sig.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
1

Alltså de är helt sjukt. Nu kan jag inte ens öppna pdf-filen som du la upp. (Andra pdf-filer går utmärkt att öppna) 🤔

Jag har testat olika webläsare, varit ute på fyra olika datorer samt mobil och Ipad. Dessutom testat både på jobbet och här hemma. Inget fungerar för att komma till ponnysidan. 
Någon som vet vad det kan bero på? Skall man ringa ST på måndag och berätta eller?

Någon riktigt datakunnig ute här?

giffan
0

Stjärnfall 2.28,0

Kruton 2.29,8

~ Anneli ~ 

Tusen
1

# 14 Tack! 🙂

Roligt att det gick bra för båda.

Tessan08
0

Jag kommer fortfarande inte in på STs tävlingskalender el deras andra länkar via mobilen (iphone) provat med att rensa och startat om men går inte, alla andra sajter funkar lysande. Provade med datorn och då funkade det, märkligt…

Tusen
0

#16 Ja, konstigt är det och jäkligt irriterande. 😡

Ingen som vet vad felet är datamässigt? Alltså vad kan jag göra mer då allt annat fungerar utom just dessa länkar?

ryttarn
0

#17 Det enda jag kan tänka mig är att tömma cascharna i webläsaren. Har det varit problem kan de "ligga kvar" i caschen.

Jerker Klang,

www.isil.se

Tusen
0

#18 Nopp! Funkar inte ändå.

Problemet ligger kvar på flera olika datorer, mobiler, Ipad och olika servrar. Kan det vara något lokalt här i Eskilstuna? Kan det verkligen vara så ens? Alltså geografiska problem?

ryttarn
0

Jag hade detta problem på en dator här hemma för 5 minuter sedan, tömde casch och webhistorik och sedan fungerade det. 

För er som undrar hur man gör, här finns guider beroende på vilken webläsare du har.

https://support.google.com/mail/answer/32050?hl=sv

Grunden är givetvis att någonting är problematiskt på det serverhotell som ponnytrav.se ligger på så att detta inträffar. Vill minnas att det är one.com som dom ligger på…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Tessan08
2

Jag har tömt och rensat min mobil 2 ggr och även startat om den och det fungerar ändå inte att logga in på dom sidorna hos ST, den säger bara att servern för sidan finns inte.. Har dock inga problem att gå ut på andra sidor på nätet med mobilen, bara STs som krånglar. Inloggning via datorn har jag inga problem med där funkar allt!

sarahansen
1

Jag kommer inte heller in.. Gjorde inte det igår heller så något knas borde det vara. Har funkat tidigare men nu kommer jag varken in från mobilen eller datorn.

VeronicaP
0

Funkar hos oss fortfarande, både från telefon, iPad och datan.

Winner04
0

För mig funkar det från telefon men inte från datorn och då har jag gjort det som Jerker tipsade om.. Funkade dock perfekt för mig för ca 3h sen!

stallnysater
0

Jag har gjort så som Jerker skrev, jag har provat olika webbläsare och ändå funkar inte sidan :/

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Emmelie93
0

För mig funkar det både på iphonen och datorn. :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

jessssica
0

Ibland funkar det jättebra för mig och ibland funkar det inte alls att öppna dokumentet, servern för sidan fungerar inte eller inte i bruk för tillfället osv står det. Sedan kan det funka efter ett tag.., "/

ryttarn
0

Jag tror att det är ett "intermitent" fel, dvs ibland funkar det o ibland inte. Typ ett "glapp". Troligen är det en DNS server eller brandväg hos webhotellet som konstrar…..

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
1

Har rotat lite. One.com, som är webhotell åt ponnytrav.se, har ett DNSSEC problem. Som det är just nu så är det beroende på vilken internetleverantör man har hur problemet uppträder.

Mer går att läsa här:

http://www.one.com/en/info/profile

Det finns även en workarpind men jag rekomenderar inte att använda den, kan ställa till andra problem som tex mail.

Jerker Klang,

www.isil.se

StuteriLA
0

Jag kan inte heller, va irriterande :( 

Min telefon, som har telia kan se tävlingskalendern men inte få upp själva listorna

Datorn som är telenor får inte upp nåt:(

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

giffan
0

Har telia på datorn, och telenor på telefonen. Inga problem

~ Anneli ~ 

Tessan08
1

Maila STs kundtjänst i helgen och fick detta svar idag: Det har varit problem för en del att nå ponnytravets tävlingskalender i helgen. Anledningen är en säkerhetsuppdatering som sedan inte Telia och Bredbandsbolaget kunnat hantera för sina kunder. Det är alltså inte fel på den server som ponnytravet använder. Vi har varit i kontakt med bolagen och svaret är givet: felsökning pågår, våra tekniker jobbar för fullt med det. Bredbandsbolaget löste knuten igår kväll men fortfarande är det problem för kunder som använder Telias bredband. Med vänlig hälsning xxxx xxxxxxx Kundkommunikatör -------------------------------- Jag kommer in på datorn (comhem) men fortfarande inte med mobilen (telenor)

Tessan08
0

Nu äntligen kommer jag in på tävlingskalendern med mobilen!