Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettmont
Läst 1586 ggr
EllaMarine
0

Montéstil - kommentera !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okejs, Mirre lekte "montéryttare" igår .. ;) På blodingen Noir Garcon :D Ehm, laddar upp 3 bilder som ni får kommentera hejvilt sedan .. :D

Massor med kritik vill jag ha ! :D

EllaMarine
0

Bild nr 2

Observera att vi skrittar ;)

EllaMarine
0

Bild nr 3

Trav - jag lite framåtlutad - korta läder ?

_Jag_
0

hmmm är inte så bra på det här men men, på bild 3 känns det som skänklarna trillat bak lite mkt, försök ha kvar dom samtidigt som du lutar dig framåt i så fall ;)

EllaMarine
0

#3 Jo, det kan jag helt hålla med dig om ! Men jag hade fullt schå att hålla hästen i trav och inte pass + att hålla min egen balans och hitta rytmen ;P Typ :P:O Känns som att om jag bara får bak skänklarna, något kortare läder så rätas jag nog upp lite med ! :)

Dom andra två bilderna då ?

divansson
0

har tänkt på en sak.. :P det blir stor påfrestning på framknäna när man rider.. hur än man rider.. men när man rider framåtlutad så behöver hästen tyngre skor bak för att hålla takten som vanligt..

Tycker det såg ut som en galoppjocky på sätt å vis.. för mej spelar de ingen roll hur nån sitter.. bara hästen passar med det så.. :)

Lina-
0

Jag tycker helt klart att man ska ha korta läder och stå i lätt sits. :)

Maretto
0

klarar du av att rida i tävlingstempo med dom korta lädrerna i en vanlig ridsadel? tipset är ju att ha en galoppsadel om man ska ha så korta läder. Kan inte vara så cosy för ryttaren Flört

Maretto
0

Se och lär Oskyldig hehe

Davida
0

Snackar vi stor häst eller ponny? För med lädrena på de två första bilderna blir det svårt att få ner hästen i trav om den börjar galoppera. Samma sak om hästen är väldigt pigg då blir det jobbigt att hålla den. Så på ponnysar, som inte är lika travsäkra som varmblod är lite längre läder bättre tkr jag. Sen ska du nog försöka att ha tyngden lite längre bak på hästen.

På den tredje bilden tror jag att det blir svårt att rida fort, jobbigt att stå upp. Jag tkr iallafall att jag stör hästen om jag rider fort med sådana läder.

Men kämpa på tjejen, du hittar nog din egna stil sen som passar både dig och hästen du rider.

Ps. ett litet tips är att byta sadel om du rider med korta läder Flört

Millaaann
0

De två första bilderna skulle passa till galopp. Och den tredje bilden kan du nog korta stigbyglarna och luta dig bakåt(inte rida lätt)

EllaMarine
0

Hehe ;P Grejen var de att jag lånade Nogger (hästen) av en kompis, som var borta den kvälln, så hon frågade om jag vill rida. Sen frågade jag en annan tjej, om hon kunde hålla lektion för mig .. :P Och då var det jockeyläder-träning med på schemat .. ;P Och resultatet har ni ju sett :P

Hehe, det pinsamma är, att jag inte klarar av att rida ett helt varv i paddocken, haha mina ben pallar inte :P Då stod jag så, med Extremt korta läder, och arslet strax ovanför sadeln .. jobbigt, får träna lite ;)

Heh, ehm, hade gärna haft en annan sadel, om de hade gått .. men iom att det inte är min häst, vill man inte slänga på honom en annan sadel som kanske inte passar. Men galoppsadlarna passar väl alla pållar .. som jag fattat de ? Dock har jag ingen galoppsadel till hands ;)

Saaandberg
0

ja tyker galopp stilen e bäst när man rider fooooooort:D

Cnox
0

bild 2. det rider iaf landets bästa monte' ryttare Anna Rönning i iaf:)

Saaandberg
0

Ännu en gång har Cnox överträffat sej själv med det bästa svaretXD

EllaMarine
0

Haha .. jag tror jag skippar de här med monté ett tag ;) Jag hade en grym träningsvärk dagen efter .. och jag pallade inte ens ett varv i paddocken i SKRITT ! asg*

TildaLinge
0

Jobbigt att rida med så korta läder

Bifogar en bild på när jag rider monté dock nte i full fart men det ser nästan ut så.

TildaLinge
0

Glömde tillägga, jag sitter ner när jag rider monté.

jessssica
0

#15 känns jämt mkt jobbigare i skritt tkr jag iaf^^ :P

på bild 2 ser det verkligen ut som riktigt korta läder, om de ska vara så korta så tycker jag nästan att du ska ställa dej upp mer i dom! =) =)

När jag tränar monté står ja upp ngt framåtlutad o lämnar inte sadeln så mkt, rider russ då alltså, o lite lättare är det att korrigera dom då :P:P =)

Beeea
0

När jag rider monte så står jag upp i sadel (bara någon centimeter mellan sadeln och rumpan) och har raka ben, försöker lägga vikten mitt över hästen.

#2 - Skänklarna ligger en aning för långt bak. Annars rätt så ok:)