Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: utrustning
Läst 1620 ggr
Mariasoderstrom
0

vill inte springa i ledning .. HJÄLP !

har ett russ som inte vill springa ifrån andra hästar om det inte är någon framför. Har provat med helstängt men då blir han bara ännu segare, har provat macklobellare också. Någon som haft liknande problem men kunnat lösa det? tacksam för alla tips! =)

Rovalds-Zurfa
0

hej! jag hade liknande problem med min häst, men hennes problem berode på låsta bogar fram fick vi reda på när hon togs till en homopat. efter att han gått i genom hästen blev hon bara bättre o bättre. Nu har hon fått vinnar skalle och sänkt hennes rekord med 11 sekunder.

Rajmon
0

Jag hade samma problem med en shettis jag tävlade, provade en massa saker med det fukade inte alls då… Så jag fick helt enkelt vänja mig vid att bara bli tvåa som bäst:S… Det gick bättre när hästen hade någon som pressade honom till mål! Hoppas det löser sig för dig:)

equuleus
0

Alla hästar vill inte gå i ledningen, min är också så, så dår får man köra taktiskt i stället och hålla sig vid de främre hästarna in på upploppet och sen köra om så dem slipper springa i från dem andra så tidigt. Det gäller att lura dem lite =)

pappasflicka
0

har typ samma problem med min ,   om han går i ledning bryter han ut jättemkt .  gäller att försöka köra taktiskt ,  ibland lyckas man & ibland inte (:

CarolaG
0

Jag håller med #3. Men ibland kan man ha tur.. Vår shettishingst stannar alltid i ledning eller kanske stannade? För på Bodentravet 1 juli gick han helt plötsligt i ledning! En engångshändelse? Ja det vet vi inte än…

jessssica
0

Var sammma problem med min shettis förut, men nu har han heelt ändrats. Det är viktigt att du kan träna tillsammans med andra hemma och då växla mkt med att springa först och sist och sedan får de andra hålla igen så att du kan springa om och träna på att springa mkt först hemma. Så gjorde vi och efter en sommar så har han ändrats helt och vill ligga i ledning jämt :D:D

Men det är svårt, och alla är olika. Men hästar är flockdjur och en del vill väl inte springa ifårn sin flock. Men som med min shettis, han ville aldrig gå förbi första hästen, men efter att ha övat upp vinnar instinkten lite så gick det vägen :)
Lycka Till!!

tearsofmemories
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Medalj som vi har hemma, en shettis dock hade problem förut att ligga först. Vi kör mycket positionsändringar hemma i skogen i grupp med hästar:) De tog en tid innan de funkade på banan oxå men de går^^

jenniferaronsson
0

Min kompis har en sån häst ! En travkusk sa åt henne att ligga i rygg tills mitten av upploppet ( eller nånstans på upploppet) Sen viker man ut och kör på dom. Så fick hon sin första seger ^^ Men det märks att hon inte vill gå i ledningen ^^

Jossaa
0

haha jag har samma problem med min envisa Yra :P

amandahandersson
0

Juppe är sån.. Eller rätare sagt, han har blivit sån!
Förrut gickhan på hur jäkla bra som helst i ledning, nu bara bromsar han och släpper ledningen… Vi höll på att falla på mållinjen på Bergsåker nu i år, och Juppe gick inte i NÄRHETEN av vad han kunde gå! Men som tur var så vann vi ändå…
Sånt stör man sig på..

Men det hela är pga. att Jupep inte haft möjlighet att starta i lopp där han fått gå i ledning, det har bara varit tillägg och tillägg…

Numera kör jag hellre i "dödens", Juppe är då vassare där…

divansson
0

Min va sån, nu vill han nästan bara gå i ledning.. vet inte hur jag gjorde.. det kanske vart lite mycket ensamt körda jobb..

Tarkan
0

Vi hadde også liknenede problem med Beauty. Men det gjorde susen med skylapper .. Men hun senket farten rett før mål, da .. :/ Håper det løser seg!

emmyhansson
0

Manfred är en sån :/

Mariasoderstrom
0

tackar ! men han sprang i ledningen hela vägen igår på hoting så det visar ju bara att det är humöret som det borde sitta i för igår var han finare än någonsin ! :D men tack för alla bra tips !

Saaandberg
0

Min häst är EXAKT sån, så om jag vill vinna får ja gå ut typ 20 metr innan mål..han tar i som fan när han går om, men sen ba Nej STOP!

TildaLinge
0

Min häst Kastanjegårdens Nougat var sån, men sen vet jag inte vad som flög i honom för första loppet så ville han sprinag först :P Men träna mkt på det hemma om du tränar med andra hästar och ha en häst som inte springer om honom hur sakta han än går, lycka till.