Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tippa-tävlingar
Läst 1659 ggr
dextrosol
0

PIF Tipparmästare 2013 Färjestad 4/5

Poängställning:

1. eken f.a (1) - 102p

2. fffny (3) -96p

3. Elin-Fast (2) - 95p

4. rebeccajansson (13) - 89p

5. OliviaL (7) - 84p

5. Millaaann (12) - 84p

Information:

Bana: Färjestad

Antal lopp: 9st

Datum: 4/5

Första start: 12:00 (Tipparstopp kl 11:00)

rebeccanylen
0

Lopp 1: 4 Hilda III - 3 Gold Chess - 7 Smedens General

Lopp 2: 8 Angel - 4 Tuffs - 5 Tremil

Lopp 3: 4 Pejnarve Tornado - 8 Rain II - 7 Dallas

Lopp 4: 5 Micklo Nick - 7 Min Ty - 1 Ljungens Pirat

Lopp 5: 2 Månstorps Odessa - 1 Max Factor - 7 Frans III

Lopp 6: 4 Smedens Gangster - 3 Dennis Av Friheten -2 Emmeros Alladin

Lopp 7: 9 Smedens Betty Boop - 10 Majestät II - 11 Butterfly

Lopp 8: 3 Johny Russ - 7 Raiba - 6 Valentino Rossi

Lopp 9: 2 Viktor Leaf - 6 Pejnarve Tornado - 5 Perelli

eken f.a
0

Lopp:1 3-7-5

Lopp:2 4-2-8

Lopp:3 8-3-1

Lopp:4 1-5-7

Lopp:5 1-3-6

Lopp:6 4-3-2

Lopp:7 9-10-2

Lopp:8 9-7-4

Lopp:9 2-5-3

Lycka till allihopa!!!

rebeccajansson
0

Lopp 1: 7-3-6
Lopp 2: 4-8-5
Lopp 3: 8-3-1
Lopp 4: 7-5-1
Lopp 5: 7-6-1
Lopp 6: 4-3-5
Lopp 7: 9-12-10
Lopp 8: 9-7-4
Lopp 9: 6-5-2

sandraedv
0

Putt.. Tippning kommer ikväll :)

bohuslan
1

Lopp 3; 3-1-7

Lopp 4; 1-7-5

Lopp 5: 1-2-7

Lopp 6: 2-4-3

Lopp 8: 4-7-3

Lopp 9: 1-2-3

Lycka till !!

sandraedv
0

Lopp 1: 2-3-7

Lopp 2: 4-8-5

Lopp 3: 3-8-6 Här har vi Nypon II´, han har inte form , men kan överraska.

lopp 4: 7-8-1

Lopp 5: 2-1-6

Lopp 6: 4-1-3

Lopp 7: 9-10-11

Lopp 8: 4-9-3 Här har vi Johny russ, han har tränat jätte bra i vinter och vunnit värmlands istravsliga, gick bra i senaste starten. Dock är det många svårbedömda hästar emot så väljer att tippa 3:a.

Lopp 9: 2-4-5

Lycka Till!

Millaaann
0

Lopp 1: 7 - 3 - 2

Lopp 2: 8 - 4 - 5

Lopp 3: 3 - 7 - 4

Lopp 4: 7 - 5 - 1

Lopp 5: 1 - 2 - 6

Lopp 6: 4 - 3 - 2

Lopp 7: 9 - 10 - 6

Lopp 8: 9 - 4 - 1

Lopp 9: 1 - 2 - 4

OliviaL
0

Lopp 1: 7-5-3

Lopp 2: 8-4-5

Lopp 3: 8-3-1

Lopp 4: 5-7-1

Lopp 5: 2-1-6

Lopp 6: 4-3-2

Lopp 7: 9-10-7

Lopp 8: 9-8-3

Lopp 9: 2-5-6

stallnysater
0

Lopp 1: 3 GOLD CHESS - 7 SMEDENS GENERAL - 6 FRANS III 

Lopp 2: 8 ANGEL - 4 TUFFS - 2 STUBIN

Lopp 3: 3 OLIVER PASCAL - 8 RAIN II - 7 DALLAS

Lopp 4: 1 LJUNGENS PIRAT - 8 SKÄRMNÄS PIGALL - 7 MIN TY

Lopp 5: 7 FRANS III - 6 MENDEZ - 5 TROLLEBY MELON

Lopp 6: 4 SMEDENS GANGSTER - 3 DENNIS AV FRIHETEN - 5 TRINITON

Lopp 7: 6 SMEDENS GENERAL - 1 DOGGELITO - 7 STUBIN

Lopp 8: 7 RAIBA - 9 LILLEN - 6 VALENTINO ROSSI

Lopp 9: 2 VIKTOR LEAF - 5 PERELLI - 6 PEJNARVE TORNADO

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

dextrosol
1

Lopp1

Börjar med att skrälla till med 2. Mendez som årsdebuterade senast på Årjäng och som inläde året med en rekordsänkning, Mendez kom 2:a i mål efter Smedens General som startar längst bak i detta lopp men då Generalen står längre från Mendez här så kan han få det svårt, samma kusk nu som sist och jag tror på en överraskning i lopp 1. 7. Smedens General kommer knappast ge bort loppet till Mendez bara för att Generalen har fått fler tillägg än senast, tvärtom, Generalen vann med många längder sist, marginalerna kommer att bli mindre om han nu lyckas ta sig förbi min tipsetta, tror (och hoppas för spänningens skull) på tajt målgång. 3. Gold Chess har gått riktigt bra i sina tre starter för 2013 och har en platsprocent på 100, då det inte är värre motstånd än vanligt så borde det sluta som det gjort de senaste gångerna.     Tips: 2-7-3

Lopp2

4. Tuffs får tipset i ett svårtippat shettislopp, Tuffs gör som många andra här årsdebut och gjorde bra i från sig ifjol där hon vann hela 6 utav 8 starter, samma kusk som alltid och Tuffs borde vara laddad inför denna start. 8. Angel hade svårt ifjol med både tuffa lopp och motståndare, loppet ser bra ut nu och jag tror på en plats långt där framme trots alla tillägg. 5. Tremil är en kapabel ponny som står 80m från start, jag tror hon slutar långt fram.     Tips: 4-8-5

Lopp3

8. Rain II står 60m tillägg i ett medeldistans lopp vilket kan vara till Rains fördel, Rain gör årsdebut och gör det på hemmaplan vilket kan vara 2 faktorer som kan se till att det blir seger imorgon. 3. Oliver Pascal var bra senast på Fornaboda, Lindesberg men får svårt att vinna här, längre distans och mer tid för tilläggshästarna att ta in, tror att Oliver får väldigt svårt för vinst men borde kunna hamna på plats. 7. Dallas var bra i årsdebuten för snart en månad sedan och jag tror att även Dallas hamnar långt fram.     Tips: 8-3-7

Lopp4

VPTS Vårpris ser svårt ut att lösa, men efter en fin årsdebut så får fjolårsvinnaren 7. Min Ty tipset, 8 tiondelar från rekordet i årsdebuten senast och nu längre distans med bara ett ekipage bakom sig, detta ekipage har i sin tur 60m fram till Ty, kommer nog runda alla precis som ifjol. 5. Micklo Nick är ett svårbedömt ekipage då det lika gärna kan vinna som bli diskad, Nick har mött tufft motstånd i år och gick en fin 52-tid senast, borde komma förbi de flesta här. 8. Skärmnäs Pigall står längst bak i loppet men har riktigt fina ekipage framför sig, trots den fina årsdebuten på Bergsåker så tror jag "bara" på en 3:e plats.     Tips: 7-5-8

Lopp5

1. Max Factor gick bra i sitt andra lopp för året och borde laddas och vara ännu bättre nu, Enya åker inte och tävlar med en halvdan men godkänd ponny utan med en ponny som kan ge 100% jag tror att Max Factor vinner från start här. 2. Månstorps Odessa gick bra i sin årsdebut och har samma kusk som senast vilket innebär att det kan bli åka av där framme på 1640m starten, tror dock att Enya drar längsta stråt. 7. Frans III har gått bra i år och har imponerat stort och gick nästan sitt rekord senast, tror dock att det är för långt fram för ekipaget för att nå de övriga.     Tips: 1-2-7

Lopp6

Elin Wiberg har två ekipage här men valde att köra 4. Smedens Gangster vilket jag TROR betyder att det är den bästa chansen för vinst, med 80m tillägg och nyligen kvalad så tror jag att loppets gangster vinner här. 3. Dennis Av Friheten kvalade möjligen på sämre tid men verkar på papper ändå vara den bättre ponnyn, om det är Ebba elr Elin som kört de senaste gångerna är svårt att se men jag antar att Ebba har kört Dennis tillräckligt för att köra honom i lopp, samma distans som stallkompisen, tror att det kan bli tajt. Gör en ren gissning på att 2. Emmeros Alladin lägger sig på 3:e plats.     Tips: 4-3-2

Lopp7

Dagens enda lopp med fler än 10 ekipage där jag tror på seger från fröken obesegrad 9. Smedens Betty Boop som har visat i samtliga 7 loppen att hon är en ponny av elitklass, trots årsdebut nu så tror jag på seger. 12. Tremil har långt fram till de övriga men med ett lopp i kroppen från tidigare under dagen så slutar hon nog långt fram även här. Skräller till här med 7. Stubin som står på 1680m medan trådens andra handare Majestät II står på 1720m, trots tiderna så gjorde Stubin bra lopp på Rättvik och jag tror att Stubin håller ut Majestät.     Tips: 9-12-7

Lopp8

Kör själv 2. Hults Zenito här som jag tror får svårt för seger, jag siktar mest på en fin placering. 9. Lillen gillar jag skarpt och står bara 120m tillägg och vann senast på nytt rekord, om Sandra har en extra växel så kommer alla få det svårt att slå ekipaget längst bak. 3. Johny Russ står 20m tillägg och gick 1sek från rekord senast i årsdebuten, årsdebuten är klar och nu är det bara att försöka speeda ifrån Lillen. 7. Raiba avslutade 2012 med Russ serie finalen på Solvalla där hon mötte riktigt tuffa ekipage med lyckades trots det ta sig till en 2:a plats där, håller lite utav formen i sig från det loppet blir Raiba en tuff nöt att knäcka.     Tips: 9-3-7

Lopp9

2. Viktor Leaf är en solklar vinnare här enligt mig, kvalade förra månaden på en 38-tid och sedan en månads träning på det vilket kan ge de övriga ekipagen ett svårt lopp. 1. Skottjar kvalade förra året och har nog fått en mängd med träning sedan dess, Ebba A brukar hålla sina ponnysar i trim och kommer nog kunna stann i främre delen utav fältet. 6. Pejnarve Tornado har ny kusk och kan storma till där bakom, det är ett lopp på medeldistans vilket innebär mer tid för ekipagen längst bak, Tornado gick bra i fjol i Skåne, frågan är hur Tornado går nu, outsider som tippas trea.     Tips: 2-1-6

Elsastubin
1

#10 Jätteroligt att läsa dina tippnigar! :) Spelicellt när man vet att du lagt ner lite extra tid också :)

ryttarn
1

Då var det dags för Färjestads heldag. Största skandalen är att propp 9(gl 2.06) inte fick tillräckligt med anmälningar. Finns ju ”mängder” med hästar i den klassen. Tyvärr kunde jag inte anmäla Palle eftersom jag är på 50 års fest och bägge mina kuskar med eget körkort jobbar…. Men alla kan väl inte ha samma ”bekymmer”?

Vädret ser väl iaf ut att bli anständigt. Om SMHI för en gångs skull lyckas träffa rätt så blir det uppehåll och 11 grader.

Lopp 1

Smedens General van lätt senast i Årjäng. Jag tror faktiskt att det blir samma sak idag även om det inte blir lika lätt.  Gold Chess blir nog den tuffaste utmanaren och är väldigt svårbedömd. Men skall han ta sin tredje raka så lär han få gå nytt rekord. Tredjeplatsen tror jag att Mendez tar som även han såg briljant ut i Årjäng.

Mitt tipps 7-3-2

Lopp 2

Dagens snabblopp för kat A är ett riktigt getingbo med många namnkunniga hästar. Tuffs gör årspremiär och där tror jag även vi hittar vinnaren. Inte för att ponnyn i sig är överlägsen, men det är en av två riktigt rutinerade kuskrävar i detta lopp. Linus kan sin Tuffs vid det här laget- Den andra ”räven” är Ebba Handler som med sin Angel säkerligen plockar andraplatsen. Även det ekipaget för sin årsdebut. Tredjeplatsen tror jag försvaras av Rosenbergs Roxette.

Mitt tipps 4-8-3

Lopp 3

Specialaren är alltid lite lur att tippa. Det gäller att ha koll på dagsformen på hästarna vilket är extremt svårt så här tidigt på säsongen  B.B.S Flora van senast men står pga grundtiden väldigt illa till i loppet. Så istället tror jag på Oliver Pascall som vinnare. Rain II gick väldigt bra förra året, frågan är hur han funkar i årspremiären- Kriget om andraplatsen står iaf mellan Rain II och Dallas. Då jag några månader till är värmlänning så får jag hålla en tumme för Rain II. Lite av en outsider i detta lopp är Nypon II. Han har väl inte imponerat i sina två starter i år, men det är en häst som man aldrig skall räkna bort då han helt plötsligt kan gå som en kanonkula utan att någon förstår hur…..

Mitt tipps 3-8-7 outsider 9

Lopp 4

Dagens snabblopp för Kat B är verkligen ett riktigt getingbo.  Alla hästar är av yttersta kvalité och de flesta kuskarna är grymt rutinerade. Då jag har ett lite extra kärleksfullt öga till den godkända avelshingsten Skärmnäs Pigall hoppas jag av hela mitt hjärta att han får vinna, men att ta in 60 meter på Min Ty lär bli en hiskligt tuff uppgift som jag tvivlar på att han orkar med. Det kommer bli ett krig genom hela loppet mellan dessa två. Tredjeplatsen tror jag att ”gubben i lådan”, dvs Miclo Nick, tar. Den hästen blir jag aldrig riktigt klok på. Ena veckan kan han se ut som att han håller på att gå av på mitten och tar inte många steg i rätt gångart, en vecka senare ser han hur fin ut som helst och bara blåser förbi alla konkurrenter. Ja, den hästen är en gåta. Så idag tror jag på en tredjeplats för honom.

Mitt tipps 7-8-5

Lopp 5

Ett svårtippat lopp igen. På start står två ponnyer som i sina senaste lopp, på samma dag men på olika banor gick exakt samma rekord. Dessutom är det två stycken 4 åringar. Dessa två kommer kriga genom hela loppet och slås om segern till slut. Jag tror dock att Max Faktor vinner med mindre än en längd före Månstorps odessa, mest pga fördel av startspår. Bakifrån kommer Mendez jagandes i andraspår och hinner fram till en tredjeplats.

Mitt tipps 1-2-6

Lopp 6

Dagens långsam lopp för kat A är väl inte helt lätt. Emmeros Aladin kan ha mognat över vintern och frågan man ställer sig är om poletten ramlat ner nu som fyraåring. Det tror jag iof den gjort men idag tror jag det ”bara” räcker till en tredjeplats för denna otroligt snälla ponny. Istället tror jag faktiskt att Smedens Gangster tar detta. Han har fått mogna till ordentligt och gjorde ett riktigt bra kval på Årjäng. Tredjeplatsen tror jag att ”gamle gentlemannen” Dennis av Friheten tar.

Mitt tipps 4-3-2

Lopp 7

Här blir det rena gissningsleken. Specialarn för Kat A. Redan kat A gör att jag känner mig lite vilsen, men specialrn slår soiken i kistan. Jag får gå mer på tränarens erfarenhet av att anmäla till denna typ av lopp. Utifrån det perspektivet så tror jag att Linus Olson vinner med sin Majestät. Som tvåa tror jag på Smedens General som står rackarns bra till inne i loppet och var, som jag skrev tidigare, briljant senast, Tredjeplatsen tror jag att Tremil lyckas jaga in.

Mitt tipps 10-6-12

Lopp 8

Här tror jag väldigt mycket på Johny Russ. Senast på Årjäng harvade han på i tredjespår från 140m tillägg och ändå bara gå 1 sec över sitt rekord. Framförallt travade han bra, vilket inte alltid är fallet.  Idag får han två hästar bredvid och framför sig som bör motivera honom att ta i men inte är så svåra så att han tar till galopperna. Så håller sig kusken bara lagom kall så vinner han detta. De två andra placeringarna kommer sitta hårt mellan Raiba och Lillen. Jag tror nog att Lillen tar det i slutet av upploppet. Dessutom har jag en känsla av att Lillen i detta lopp slår den ”magiska” tvåminuters vallen.

Mitt tipps 3-9-7

Lopp 9

Dagens 0-lopp för kat B tror jag att Viktor Leaf tar. En bra kvaltid indikerar att det finns vissa fartresurser i denna häst. Känner jag Ebba rätt så finns det dok betydligt mer fart i Skottjar än vad kvaltiden visar, vilket gör att jag tippar dom som tvåa. Tredjeplatsen tror jag är vigd åt Zican C.C. även om hon inte riktigt övertygat i de senaste starterna.

Mitt tipps 2-1-4

Det var allt för idag, Lycka till alla. Tänk på att trav är trav och banan är oval vilket gör att alla kommer stå där som vinnare på sitt sätt.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

tomj
0

Lopp 1: 5 Amaya - 7 Smedens General - 3 Gold Chess.

Lopp 2: 8 Angel - 4 Tuffs - 5 Tremil.

Lopp 3: 3 Oliver Pascal - 8 Rain II - 7 Dallas

Lopp 4: 5 Micklo Nick - 7 Min Ty - 1 Ljungens Pirat

Lopp 5: 2 Månstorps Odessa - 1 Max Factor - 7 Frans III

Lopp 6: 4 Smedens Gangster - 3 Dennis Av Friheten -2 Emmeros Alladin

Lopp 7: 9 Smedens Betty Boop -11 Butterfly - 10 Majestät II.

Lopp 8:9 Lillen - 3 Johny Russ - 7 Raiba.

Lopp 9: 5 Perelli - 2 Viktor Leaf - 6 Pejnarve Tornado.

Winner04
0

Lopp 1: 3-5-7

Lopp 2: 8-4-3

Lopp 3: 8-3-7

Lopp 4: 7-8-1

Lopp 5: 1-6-5

Lopp 6: 4-3-1

Lopp 7: 9-10-3

Lopp 8: 9-4-6

Lopp 9: 2-1-5

Lycka till 🙂