Snabb tävlingshäst säljes
DAR'S GOLF, valack f-02.
Toppstammad; e.Darius Roll (1.45) u.Lucky Ess (1.59) ue.Munter (1.44).
Rekord: 1.51,9.
Resultat: 66 starter; 14-11-8.
Insprunget: 16.625:-
Golf är den mest kapabla ponnytravare jag har kört. En häst som är riktigt rolig att tävla, då han har en enorm motor och tävlingsskalle - i lopp handlar det mest om att hålla honom lugn, han bara springer.
Golf är en naturtravare som varken har haft skydd, balansering eller skor i min ägo (något ganska unikt för en så pass snabb ponny).
Denna säsong har jag på grund av tidsbrist tränat väldigt dåligt, resultatet blev ändå på fyra starter 2-0-1 och rekordsänkning till 1.51,9. Säger en del om hästens kapacitet.
Okomplicerad i all hantering. Är låg i rang och en mycket uppskattad kamrat av sina hagkompisar.
Mina universitetsstudier gör att jag nu slutar med hästar och ponnytrav och säljer min oslipade diamant. Goffe vill utvecklas, ta fler segrar samt gå under 1.50 med en ny kusk.
Finnes utanför Uppsala. Utlånas ej. Komplett tränings- och tävlingsutrustning finns att köpa, säljes i första hand till eventuell köpare.
Julia Pettersson,
Mobil: 073-20 99 024
Mail: julia_89a@hotmail.com

Goffe går som bäst på upploppet, han bjuder ofta på upploppsfighter där han aldrig ger sig. Länk till ett typiskt sådant lopp, välj lopp 8: http://foto-mike.com/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=0

Detta är en kanonponny som man garanterat har riktigt kul ihop med. Som att köra ett varmblod i miniformat.

Golf börjar bli sugen på att komma igång och träna inför säsongen!
Är han lite het i loppen? Är han inriden? ( för monte)
Hälsningar Nellie

Han är lagom het, mycket egen motor. Men han är känslig och fin i munnen. Han är riden, har inte startat monté än.
Är han bra som "nybörjar" häst? Har kört shettismen ej russ förut
Hälsningar Nellie

#8, på hemmaplan kan han vara lite trotsig om han går själv, så då behöver man som kusk vara bestämd.

Putt

Har nyss varit ute och kört en kanonfin Goffe som är taggad att börja träna på allvar.
lånas den ut ? elller vad har du för pris
#13 Det står i annonsen "lånas ej ut" Ring och fråga vad han kostar, telefonnummer och mailadress står i annonsen 🙂

Goffe kommer ur en gammal fin Lojsta-Hed-stam med bl.a Junisorken, Hero……Hans far, Darius Roll kommer också ur en otroligt förärvningssäker gammal russtam från Hägvalds i Linde…..inte en helt omöjlig SM-häst!
Såg annonsen tidigare på hästnet. Otroligt fin är han!
Er han forsatt for salg eller leise ut? :)
Visst ligger han ute på annons igen nu?

Golf är fortfarande till salu.

Länk till Golfs senaste lopp i september där han vinner enkelt på 1.52,7, välj lopp 1:
http://foto-mike.com/index.php?option=com_content&view=article&id=126&Itemid=0

Putt upp för min fina kille.

Golf finns fortfarande kvar - ett perfekt tillfälle för kusken som söker en rutinerad tävlingsponny som det ändå finns massa utveckling i! Golf är bland de bästa hästarna i hans klass, kommer oftast bland de tre första i lopp.
Bifogar en bild som tydligt visar hur det är att köra Golf; han flyger fram över marken med öronen spetsade framåt:
Helt otroligt att ingen slår till. En sån toppentravare. Charmig är han dessutom.
hvilken str. är honom i stg?
Är det eller kan det bli en bra monte ponny?

Golf har nu flyttat till Norge, jag önskar de nya ägarna stort lycka till med min pärla!
okej