Ingen som vet?
Fortfarande ingen som vet vad man kan få tag på fina lädergrimmor till shettis för ett rimligt pris? Har letat men tycker att alla är väldigt dyra eller så finns det ingen för shettis..? ser att många av er har lädergrimmor och undrar då vart ni köpt dom.. kom gärna med tips på var det finns att köpa.. har kollat på börjes men dom är för stora. Tack i förhand!
Lädergrimmor ÄR dyra om de är gjorda av ett bra läder. Bättre då att börja spara pengar till en bra lädergrimma som passar. Så har vi gjort i alla fall.

Hööks har bra lädergrimmor för 129 kr till föl/shettis. Har själv dem till våra.
1# ja jag vet, vart har ni köpt era läder grimmor då?
2# ja jag har kollat på dom men vill ha bruna och tror inte hööks har bruna till shettis eller?
Vi har sytt upp dom.
Kolla på gravfström.se
När jag var på solänget så hittade jag en lädergrimma i en rea låda som kortade 85
By by from Lo
http://www.horsemeup.se/folgrimma-8.html
Där har du en brun fölgrimma från Lippo (brukar vara av god kvalité). Storlek Large bör fungera på Shetland med tanke på att den enligt tillverkaren är avsedd för stort föl/liten ponny :)
Jag använder Hööks lädergrimma för 129kr till vardags på min, man får ju verkligen vad man betalar för - MEN den är värd det låga priset! Den första grimman höll i två år (utan någon som helst omsorg) innan den gick sönder, användes i hagen varje dag oavsett väder. Min andra gick dock sönder efter ett år på grund av att ponnyn fick panik i transporten och kastade sig (glad är jag att grimman gick sönder och inte ponnyn!). Nu är jag inne på grimma nummer 3 och är helnöjd!