Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1383 ggr
FridaSimonsson
0

Skrattar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, jani förr var  tiden grym ^^
Satt och tittade på Internet och hittade ett tidningsurklipp som de skrev om mig och min Shetlandsponny Kålkulla Advocat :)

Frida Simonsson. Lägg namnet på minnet. Tillsammans med ponnyn Kålkulla Advocat skördade hon stora framgångar vid helgens ponnytävlingar på Bodentravet. - Det känns jättebra. Det här hade jag inte räknat med, säger hon efter sin andra seger på söndagen.

KURIREN.
Frida Simonsson, från Boden, är blott 12 år och har endast haft licens i ett år. Trots det har hon tillsammans med sin ponny, Kålkulla Advocat, vunnit nio av tolv tävlingar hittills den här säsongen. I helgen blev det två nya segrar att lägga till meritlistan när Bodentravet arrangerade sin årliga ponnytävling.
- Han ville verkligen den här gången. Det är en otrolig häst, säger hon glatt.
Spurtuppgörelse
Och det är bara att instämma. I söndagens första lopp, 1640 meter, segrade hon efter en stenhård spurtuppgörelse med Emmeros Helios och Benjamin Bergström, från Bygdeå. Och som om inte det vore nog tangerade hästen, i samma veva, sitt personliga rekord med hela tretton sekunder.
- Det var jämnt in till upploppet. Men jag drev och lyckades få nosen före över mållinjen. Kul också att få sätta nytt rekord.
Fridas andra lopp och till lika tävlingens fjärde, 2140 meter, blev långt ifrån lika spännande som det första.
Kålkulla Advocat tog spets direkt från start och var ohotad ända in i mål.
- Jag fortsatte att driva på hela tiden, för jag vet hur snabbt de kan ta in. Men det blev ju en ganska stor lucka till slut, säger Frida Simonsson, vars intresse för hästar uppstod vid åtta års ålder, med ett leende.
Hon fortsätter:
- Det känns verkligen jättebra. Jag hade inte räknat med att det skulle gå så här bra, därför känns det extra roligt.
Närmast väntar Skellefteås ponnytrav, i september månad, för de 12-åriga kusklöftet.
Och givetvis siktar hon och Kålkulla Advocat på seger även där.
- Jag har ju en bra häst, så varför inte.
Frida Simonsson alltså. Kom ihåg vart ni läste det först.
Niklas Berglund

divansson
0

haha, coolt ;)

FridaSimonsson
0

Kan inte fatta hur liten jag var då ;p haha