Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 1892 ggr
palomia
8

Marelds norska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll föddes ett stoföl e. Raider u. Mareld Helsyster Mara kvalade i år som 3-åring på 2.15,6 och startar i dag på Jägersro. Även storasyster Mixa startar idag på Visby. Mareld och vi uppfödare önskar sina döttrar lycka till!

VeronicaP
0

Grattis till sto fölet

Elsastubin
1

STORT grattis till det fina fölet Annika!!! :D Gud vad kul!!!! :D :D

palomia
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis Rebecka o Mara till segern i debuten på fina 2.17,3 😃

Grattis Alex till Mixas 2:a plats och rekordsänkning, 2.09,0 😃

"Maia" har mycket att se upp till, och "Jante" struntar vi i…🤫

amandahandersson
3

Fina tjejer, grattis! Kul att Raider blivit mer använd sista åren och fått chansen med ett sådant fint sto som Mareld!

Tusen
0

#4 Förstår inte vad du menar. Raider har väl alltid fått ston?

amandahandersson
9

#5, Det jag menar är att Raider inte är lika använd som många av de andra snabbaste och framgångsrika travhingstarna (dessutom jagats med rykten att ge "sena" avkommor), samt att Mareld faktiskt är det snabbaste och mest framgångsrika stoet Raider har fått föl med. Jag tycker det är kul att han - som är min favorithingst - får fler avkommor, han börjar bli med åren, och dessutom så fina ston. Men det hör inte till tråden, utan detta handlar om Marelds fina föl!

MagganS-B
1

# 6 Bra Amandah! Vi väntar också två Raiderföl!

Tusen
0

#7 Men då så. Då kommer det ju fler.

palomia
6

#5 Tyvärr stämmer det inte att han alltid fått ston. När vi lånade ner honom hade han bara betäckt 1 sto på 4 år!!

Totalt drygt 40 startande och gubben är 25 år.

Inga mängder avkommor direkt med den meritlista han ändå har bakom sig i jämförelse med dagens "merithingstar"/betäckningar.

Med tanke på att han varit i avel sedan -94 är det inte att anse som speciellt många tycker jag iaf.

Tusen
0

#9 Vad menar du med Marelds norska?

palomia
4

#10 Det får du fundera på ;-)

Carpedium
4

#10 Anne…. hon är ju född 17 Maj  !!!😃

MagganS-B
2

# 11 Varför får du bilden fel? Den på gotlandsruss.ifokus vände jag, men här kan jag tyvärr inte göra det…..

# 10 Norges Nationaldag! Det vet väl alla….. 😉

amandahandersson
2

#7, härligt! Hoppas verkligen han används nu, han verkar ju iof hänga med bra i tanke på sin ålder men han börjar ju bli till åren.
Jag räknar kallt med ett att kunna inhandla en "pensionerad" Raider-avkomma åt min unge på sikt, med temperamentet som de flesta verkar ärva och långa ben kommer det bli perfekta hopponnyer när travkarriären är slut.
#9, precis så jag menade. Åter igen, grattis till fina bebisar!

LinnJ
0

Kommer Raider betäcka i år också Annika?

palomia
0

#15 Bara våra egna p.g.a åldern…

LinnJ
0

Trist! Milea har blivit en så fin liten dam så skulle vart kul att ha ett syskon till henne.. men förstår ju såklart att åldern börjar ta ut sin rätt..