Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 559 ggr
castlelane
0

Hjälp!

Hej! Jag är väldigt sugen på att eventuellt börja med ponnytrav för jag tycker det verkar så himla roligt, men har inga kunskaper om det ännu förutom att man har kört lite innan och lekt med sin shettis hemma. Jag är 18 år och undrar om det ens är lönt att inskaffa sig ett russ och sedan börja tävla så småningom? Jag har hjälp av en som håller på men travhästar men är det lönt för min del att börja? Plus har ni några bra råd eller erfarenheter när man ska välja häst eller annat nyttigt att veta? Mvh

giffan
0

Klart det e lönt att börja. Jag tog min licens när jag va 25. Körde den sommaren och det ångrar jag inte! Är ju lixom fortfarande kvar i travet.

Skaffa en häst som är kanske gjort några starter iaf. Ren unghäst som ska köras in osv kommer ta tid med och då vet du inte om du hinner ut och tävla så mkt. Men det där beror ju på vad du själv tycker är roligt.

Har du hjälp av någon som kan trav så kan du fråga på där, det e nästan samma regler som gäller.

sen kontaktar du någon travskola för att ta licens. 

På travsport.se finns det mycket info under fliken ponnytrav.  alla regler mm går att hitta där.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus