Märke på vagnar?
Vad har alla för märken på sina vagnar? Hade tänkt att köpa en ny, behöver dock både Rockard och speedcart. Vilka märken har ni på era vagnar? (Måste dock vara qh!)

Vi kör med gamla Kummlavagnar. Fungerar alldeles utmärkt. Rockard har jag några stycken, samtliga hemmabyggen. En speedcar har vi oxå, det är en gammal Bullet som funkar utmärkt…..
Jag ser ingen anledning att lägga en förmögenhet på utrustning, bättre att satsa de pengarna på omvårdnad och träning av hästarna.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Om du tittar på bilden #1 så ser du kanske att man kan ge sin häst god omvårdnad ,bra träning OCH satsa lite på utrustningen ! Förstår inte vf du alltid måste vara så nedlåtande o nervärderande i dina funderingar !
Hon som startade tråden har ju redan uttryckt att hon ville köpa en NY vagn,vf då komma med kumlavagnen som inte tillverkas mer ??!!
Det måste inte alltid vara "my way or the highway" Jerker !!!

#3 Jag kritiserar inte någon, så varför tar du åt dig så? Jag berättade bara vad jag använder. Jag har köpt all utrustning utom en sele och några småsaker begagnat. Det betyder inte att jag anser att man måste göra så.
Däremot anser jag att ponnytravet håller på att bli en prylsport där man kan köpa utrustning för över 50.000 men anser det vara för dyrt att betala 25.000:- för en välstammad och välutbildad ponny. Jag anser att man då prioriterar väldigt fel, men det är min åsikt och inte adresserat till någon speciell person.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag har en champion, dock tillverkas dom inte längre.. Men jag står också och funderar.på ny vagn, säkerhetsvagnarna är supersköna att sitta i så det lutar åt en ny master :) samma modell som puma III men 10 000 billigare
Jag har en chevi sulky som jag är väldigt nöjd med. Sen har jag en grafströms rockard, väldigt skön att köra i!!
Jag har 2 speedcart och 1 rockad, varav speedcarterna är märkeslösa (vad jag vet) och rockarden är hemmabygge :) Sedan har jag några sulkysar som är: 1 champion (russ/shettis), 2 kumlavagnar (russ & shettis) sedan har jag en Royal till mina storhästar. :) Är väldigt nöjd med alla vagnar! :)
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus