5-årsbaggen 2007
Här är deltagarna som än så länge är anmälda tom. insats 3:
Alize
Ilectra
Amaryllis
Kålmans Pensé
Bravo Ess
Lillen
Carmenco
Ljungens Legolas
Celektra
Lojstasafir
Cenit
Lojstasmaragd
Cleo
Mack Tyson
Cocos
Monte Mira
Dar's Golf
Mr After Eight
Estelle
Piggybank
Farmens Hyper
Sivert
Gemini
Tell's Madicken
Gudmund
Thyra
Ilectra

Var har Tuffing och Tiffy tagit vägen?

Tiffy har betalt allt på en gång…. De betalade allt i första betalningen.

#2, konstigt att hon då inte står med på listan?
Ca. 14 hästar har fallit bort sen förra inbetalningen.

#3 Måste vara de som har gjort fel då , för det kan ju vara så att de 14 som inte är med är alla sådana som betalt in allt på en gång kanske.

#4 Vi betalade också in allt direkt, och Mirella är inte heller med på listan :S Iof kan hon nog inte vara med ändå, har ju brutit griffelbenet och är opererad, men ändå.

hur fungerar det med betalningen å de? hur mycket betalar man och till vem och när?

Solos Xtra är anmäld i tid!

Ravelli är inte anmäld i alla fall, han skulle ju säljas förra hösten men lagom till årets sista start ändrade Maija sig och skulle ha honom ändå:D. Lite sent påtänkt bara;)

när är sista betalningen??

Sista betalningen är 1/7.

jag skulle oxå vara med, och jag betalade in men jag har ändå aldrig stått med på den där listan, tkr det är konstigt när jag betalt in o allt.

jag skulle oxå vara med, och jag betalade in men jag har ändå aldrig stått med på den där listan, tkr det är konstigt när jag betalt in o allt.

Vem betalar man till!?!?
Jag ska anmäla till 2008, när ska man betala in???

Vet inte varför han inte står med.. Men vi betalade allt på en gång.. Så han ska vara det!

Pappa hittade kvittot men undrade varför Tuffing inte var med på listan.. Så han ringde till Gotlandsklubben i morse.. Tydligen så har de mitt upp i allt bytt den som är ansvarig för baggen och därav hade vissa missats när dom skrev listan.. Dem som är osäkra kan ju bara ringa och kolla.. Allt är ju lungt så länge man har kvittot kvar..
ja Bravo Ess kan man ju stryka. Han är travar ju orent och kan omöjligen komma i trimm i tid.

#17 Det är ju lite dumt när det blir sådant, är ju faktiskt viktigt att sådants skötts rätt tycker jag..

Nu börjar det dra ihop dig!
5-års Baggen 2007
Bravo Ess
Lillen
Piggybank
Carmenco
Lojstasafir
Sivert
Celektra
Lojstasmaragd
Telis Priloma
Cleo
Lorri Ess
Tell's Madicken
Dar's Golf
Mack Tyson
Tiffy
Estelle
Make My Day
Tokajer M.L
Farmens Hyper
Mirella II
Tuffing
Ilectra
Mr After Eight
Zira
Kålmans Pensé
O'den

Är det någon som vet hur dom gör.. Seedar dom hästarna som i "stora" sprintermästaren eller lottar dom vilka som ska möta varandra i kvalen…?

Har för mig att när Iva tävlade femårsbaggen så tog de varannan per snabblistan av de anmälda i kvalen… Inte säker men jag har för mig….
Det tycker jag är mest rättvist i alla fall!

De "seedar" ju på något vis så inte kvalen blir ojämna. Förra året hade dem dock 1,2 och 3:an i finalen i samma kval.

Okej… Känns taskigt om alla dom bästa skulle komma i samma kval… Då kan alla vara skitbra, men det leder ändå ingenstans, eftersom bara de främsta kommer till final..

#25 Du vinner ju lätt som en plätt, Tuffing är HELT överlägsen ALLA 5-ÅRINGAR!!! :) (men allt kan hända även om jag tror att det inte gör det i detta fall)

#26 Hmmmm, Tyson "skulle" också vinna femårsmästerskapet, men så blev det inte!

#27, vem vann istället det året? (Minnet sviker)

Det var väl, Lindqvist. Hm. Monark!?

Japp

# 28 Monark vann , min gamla pärla:) Tyson hade lite för många galopper….

Hade för mig det var målgalopp, men då var det inte så:P

Monark vann även 5-års Baggen!

Annette körde för svenskt rekord med Tyson då. Fick tredje galoppen på upploppet och blev diskad.. Goya var galen och skulle bränna tornet..:P

#33 Jag tror inte ens att Tyson var anmäld. Då skulle man ju anmäla när hästarna var bäbisar.

#35 nix, han va icke anmäld. Tror inte Lorentzon ägde Tyson när det var dags att anmäla…

Haha, jo jag vet. Sen startade ju Raider samma dag och vann väl? Travade illa men fick ingen rapportering. Goya gillade inte det heller;)

#37 Ha, ha, det gånger jag sett honom på ponnytrav har varit med bestämda steg på innerplan (på väg mot tornet :o)

Haha! Har för mig att även Lindos hade tre galopper samma dag i sitt lopp.. Dom vågade inte diska honom..^^
Jaa, om man inte startar e d inte lätt att vinna :P

Hur ska man göra för att komma med nästa år om man har en 5 åring iår?
#41 Om du har en 5åring iår så kan du inte starta i baggen nästa år för då är ju din 6år, det är endast för 5åringar i baggen :)

Haha, oj, skulle ju stå 4 åring, helt borta e ja ju inte (5-års baggen:P)
#43 Tänkte la d :P..men du borde fått en inbjudan..4åringarna brukar betala sin första insatts iår…kom ej ihåg när dock..

Men uppföddarn sa nåt om att hon va nmäld, men vi får la ringa o höra me dom efter 5-års baggen iår:P

Är det någon som har koll eller förslag på boende under den helgen?
Om Gud vill och hängslena håller så far vi över med vår 5-åring den 9:e augusti och sen hem på måndagen. Biljetter till färjan är fixade i allafall.

#46 om jag inte är helt ute och cyklar så läste jag på GRTK:s sida om att man kunde få hyra rum i klubbstugan. Läs mer på www.grtk.se under fliken klubbstuga om du är intresserad…

# 47: Tack för tipset!

#48 var så lite så 
#45 ägarna kanske har betalt då, lappen kom säkert hem till dom..men ring för säkerhetsskull så att ni vet :D

#50 Vi äger henne nu ;PMen vi får nog göra det:D
#51 Ahaa, hehe…tänkte bara på uppfödarna, att dom ägde henne..heheh x) läste mellan raderna :P

#52, förstår, dom ägde henne förr, men från årskiftet ungefär så åger vi henne:D
Det har nyligen kommit brev om första inbetalningen till 2008.
Jag fattar inte det där med 5-års baggen… Jag skulle vela vara med så småningom, när ska man börja betala in osv.? Och hur gåre till? HUr mycket betalar man in?

#55 Gå in på Gotlands Russtrav klubbs hemsida så brukar det finnas info där…
#55 Den informationen har vi också letat efter på GRTK:s sida, men vi har inte lyckats hitta något. När vi anmälde Primusa, Fantom Roll, Lexius och Iva Roll skulle man betala in första insatsen på hösten när de var tre år, så det måste vara dax snart för de russ som är födda 2004.

#57 jag tror inte att det är dax att betala in på de födda 2004 förän i nästa år ( Har själv en som skall anmälas) Flera deltagare till årets femårsbagge anmäld deras hästar på dubbeltravet ifjol men jag kan ha fel.