Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 803 ggr
Leni
0

Heej

Hur många gånger i veckan kör ni fort?

Annelie-
0

Vi har ingen bana så det blir mest jogging hemma.

Eftersom Solvalla inte är öppen för träning för ponnier förutom 4-5 ggr i början av året, så blir det endast snabbkörning på tävlingar.

DubbelE
0

max 1 gång varannan vecka… men kör typ aldrig inne på travet, var inne 2 ggr under hela förra säsongen.

olivialundgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Typ en gång i veckan på banan, ibland två. Beror på… Sen kanske hon går nått snabbare jobb i skogen/rakbanan.

Jenniferohlson
0

Det är olika skilljer sej från vecka till vecka!

EllinoreBoy
0

I början innan säsongen börjar är man inne en del, men se uner säsongen så köra jag bara hemma.

maiijjha
0

Inte så ofta nån gång på försäsongen och är det långt mellan starterna kan det bli ett snabbjobb. Annars är det lugn träning hemma som gäller.

Teja-Bea
0

Bara på tävingarna med mina tävlingshästar!

Annars blir det vid koll av balans. Unghästen jag har får vara inne och titta på banan ca varannan vecka. Men han har ännu inte gått några snabbjobb.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Hannna
0

kör 3ggr i veckan, varannan gång kör jag fort. Snabbjobb på banan väldigt sällan, kanske 1-2ggr om året. Varmbloden går fort 2ggr i veckn.

juliapettersson
0

Nästan aldrig.

divansson
0

varierar..

Bumbi
0

Typ aldrig:P

hannibal-roll
0

Bara på tävlingar under säsongen, annars blir det intervaller 1 gång i veckan. Kör bara fort på banan med unghästar som behöver miljöträna.

iiirma
0

2 ggr i veckan

Millaaann
0

speedar på lite hemma när jag kör dem, vi är bara på banan o kör fort med hästarna på våren innan dom ska starta eller ifall de inte har tävlat på länge så får de hänga me ngngång när vi åker på tävlingar..

Geminii
0

kör ganska mkt fort men inte det fortaste utan i ett "friskt" tempo.

Michy
0

En, kanske två gånger om året..

jessssica
0

Under tävlingssäsongen så kör jag inge snabbjobb på banan..:P Bara om det skulle bli väldigt glest mellan loppen, då åker jag upp med dem.

Innan fösta starten på året åker vi upp med dem 2-4ggr:)

Hannna
0

Ni som kör fort sällan, majoriteten alltså, joggar ni bara då i 3.00-2.30 tempo alltid? (russ alltså) Aldrig snabbare tempo?

equuleus
0

När jag åker in på banan så får han alltid jobba tider runt rekordet. Kör mest 1000m jobb och lära honom att öppna fort.

jessssica
0

#18 min shettis joggar inte i 2.30 tempo!! hahah X)XDXD

Nej men jag kör inte alltid i lunk hemma heler, drar på en bit ibland och lite intervaller då å då :)

jessssica
0

tänkte inte på att det stod att du mena russ :S:SGeneradRäcka ut tungan

Jenniferohlson
0

Me mina shettisar kör ja inte särskillt mkt "intervaller" utan mer upphöjda tempon, ganska fort. och att hålla samma fart så dom tränar uthållighet, ganska ofta! på banan åker vi mest bara nån gång i början på året, under säsongen blir de nästan aldrig banjobb.

SofiaLindh
0

kör snabba intervaller 1-2 ggr i veckan. Brukar bli nått snabbjobb på banan innan säsongstart eller om det blir långt mellan starterna.

Michy
0

# 18.. Det blir tuffare turer i kanske 2 min tempo ibland (för tuffing alltså).. Men jag vet inte om det är farter som skulle kallas snabbjobb…?

Hannna
0

#24 nej snabbjobb kör jag aldrig heller, men varannan gång fort varannan gång långsamt. Tycker det känns lite konstigt att nästan alla enbart kör långsamt. :p

amandahandersson
0

Med Juppe drar jag på en viss sträcka varje pass, kanske inte i världens tempo, men helt klart snabbt tempo. Det handlar om sådär 400 meter per pass, för han mår bra av det och han behöver det!

Annars kör jag varannat pass fort och varannat söligt (kontidion, styrka), . Zolle är en häst som behöver allt, medan Juppe i stort sett behöver mest tempo, allt annat finns där. Men jag varierar, hsätarna tycker det är roligast så :)

iiirma
0

#25 Tyckte också det var märkligt :P

[sbergmark]
0

#26 samma här

Jagz
0

Jag kör inte snabbjobb så ofta, men "snabbt" kör jag ganska ofta, det är en viss skillnad.

Hannna
0

Nej frågan var ju hur många ggr i veckan man kör fort, inte hur ofta man kör snabbjobb :p

ruffe
0
love
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kör snabbt inne på banan 3-4 dagar innan tävling så här års.

Teja-Bea
0

Jag tränar intervaller med mina hästar. Men som sagts tidigare så är det skillnad på "snabbjobb" och "snabbt jobb"!!

I intervallerna så ingår jogging, arbetstrav och ökad trav. Denna form av träning blir ca 2 ggr/vecka. Övriga träningar blir variation emd dressyr/maratonkörning och med ridning. hoppning och dressyr

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

No_Tribute
0

Mitt russ (okvalad) går 2 snabbare jobb och ett mer jogging i längre sträckor.

Tävlings hästarna (ponny) går ett jogging pass i veckan mellan starterna.