sören persen
jo, är det någon som har priset på en ny sören persen speedcart?
o ni som har köpt vagn därifrån,är ni nöjda med kvaliten, eller går dom sönder lätt?
o sen till sist, är hans sulky något att ha? skicka gärna med bilder på eran vagn därifrån

-
jag hartvå vagnar från han , en till ponny och sen till varmblodet
köpte min till ponny, för två år sen tror jag eller tre minns inte XD Men jag är jätte nöjd med den!Skön att köra i passar både till liten oh stor =) tror att den kjosta mellan 3000-4000kr
Min har hållt bra iaf har varit med om en del och blivit fixad en gång..
Sen det till varmblodet köpte vi för nån vecka sen är jätte skön att köra i + att dte finns ett fotsteg som man kan "vila fötterna på"den kostade 6000kr.
Jag har kört i hans sulky, på shettis men tyckte inte att den var nå vidare skön…
#0 Varför ringer du inte och frågar? Han står i tel.-katalogen……den speedcarten som han säljer är jättebra, jag tror att den kostar ca. 4200,-
Hans vagnar är superbra och billiga. Jag har en rockard och en speedcart. Minns ej vad dem kostar.
Jag köpte en rockard ( swinger ) i Januari i år av Persen. Jag är inte alls nöjd med hjulen på den. Det blir punka på dom hela tiden, vi köpte till ett par reservhjul också, och det är likadant med dom. Ibland är slangen full med små hål då vi fått punka. Fick tips av ryttaren att det kunde vara så att det fattas fälgband eller så är ekrarna för långa. Har inte hunnit kolla upp det ännu. I vilket fall som helst så har det blivit ganska dyrbart med alla nya slangar vi fått köpa hela tiden . Ett av hjulen har dessutom gått sönder i navet och är bara att kassera. Annars är den skön att åka i , synd på dom dåliga hjulen bara. Priset på Swingern är 4000 kr.
Det blir punka lätt kan (troligtvis) bero på att ekrarna sitter fel så att de på något sätt trycks in i hjulet på en del. Det var något fel som fanns på vissa. (hade så på min förut innan jag fick nya hjul)

Jag har en rockard, en speedcar och en sulky av honom. Rockarden och speedcaren är jag SUPER nöjd med, fast som sagt så är det mycket dåliga hjul, vi har fått nya eftersom det har varit så mycket punka på dem. Det krävde vi faktiskt eftersom jag har punka typ minst en gång i veckan förut. Sulkyn är inte alls skön, den är stenhård och osköna benstöd. Men den är hållbar, den kröks inte om man har en bråkig häst som min Sprinter sulky gör. den är verkligen värdelös..
Jag förstår verkligen inte hur alla kan ha problem med hjulen, jag har också en "swinger" och har aldrig haft problem. Jag måste ha haft tur med hjulen när jag köpte den. Men den är superskön att åka i. Jag har en i russ storlek men kör både russ och shettis och det funkar bra. Jag köpte min för typ 3500kr. Då fick jag den fraktad till solvalla plus att jag fick QH fästen.

#7. var det länge sen du köpte den?
#8 Nej det var i slutet av oktober förra året.

Hade en Persen sulky förr, med dessa kassa hjul. Pappa gjorde såhär, att han slipade av ekrarna lite grann eftersom de var för långa, och virade sedan eltejp i spetsen av varenda eker. Då funkade det!

Jag har en rockard och en speedcar, världens bästa vagnar håller alla turer :)
Har han någon hemisida?

Vi har en speedcart med qh och den är jätteskön och hitills har det bara funkat bra med den. Vi köpte våran i våras och vi är jättenöjda.
har han någon hemsida???
Jag har en speedcart från Persen, den är jättebra, har hållt i många år och har vatt med om en hel del, har aldrig behövt byta hjul eller något… den är jättebra! kanon nöjd me den :)
Har bara vganar ifrån Persen.. Inget att klaga på.. Speed carten kostar 3000:- iaf när ja köpte den .. Sulkyn helt ok.. 2500:- köpte ja min för men tror han har höjt sulkyn lite pga av hjulskydd…. Rockarden suveräna men slipper få ont i rumpan av alla gupp som kan finnas de köpte vi för 3600:- Persens vagnar passar den som inte har den största plånboken han har bra priser på sina vagnar och är hur bra som helst och ha med att göra.. Det enda är väl att han är svår att få tag i.. =)
Har aldrig haft nå större problem med mina hjul dom gånger ja haft punktering har ja haft stora tynn taggar in i hjulet.. =)
Nej han har ingen hemsida går bara att ringa

Ingen som kan lägga in en bild på sin speedcar från Persen? :)

Lite märkligt dock att den kallas speedcart, så tung som den är 

Fast vår är lättare tror jag än den som gjordes innan. Rören är iallafall smalare. Fast lätt är den kanske inte för det :)
#20 tycker du speedcarten är tung??? Har ja aldrig tränkt på¨att den är..

Ja, den är ju grymt tung…
#23 Ok tycker inte ja.. Den är iaf lättare än vad min rockard är..

Ja min är också ganska tung faktiskt. Det jag skulle önska var att sitsen var lite större, den är i minsta laget ;)
Träningsvagnar ska enligt min åsikt vara tyngre iaf :) Då bygger uj hästarna mer muskler, i och med att dom får ta i lite å dra!
#26 tycker dom ska vara så lätta som möjligt, bygga muskler kan man göra på andra sätt, som tex. backträning mm.
#27, lätt ska det vara när man tävlar, tungt ska de vara är man tränar för då får dom jobba på hela tiden. Tycker jag iaf ^^

Jag tycker att träningsvagnarna ska va lagom tunga. Lätt kan dom springa på banan!!!

jaa, lagom tunga:) min ena shettis var visst inkörd med stoor rochard ;)
inte lika lätt som en sulky kanske ;) men som sagt lagom.
Ja själv hade gärna velat att mina vagnar skulle va tyngre..

okej, tre tusen är ju ingan pengar för en ny vagn.. då blir det nog en sådan! tak för alla tips!
19# har du bild frammifrån på den ? .. Har han nån hemsida ?
asså jag är inte heller nöjd med vagnarna därifrån.. jag får också punktering hela tiden på sulkyn och speedcarten .. :S
glömde skriva att jag inte tycker att den är speciellt tung speedcarten alltså.. precis som alla andra speedcarter tycker jag .. känner ingen skillnad på royal's eller denna.. :S
har en rockard därifrån… har väl haft en del punkteringar, men det har inte berott på hjulen i sig ;P

jag har en ny persen speedcard den kostade 3000 tror ja. den har hållit bra oxå, till och med när jurist kastade av jennifer och drog iväg, den gick inte sönder :P
#34 Nej han har ingen hemsida..
Okej.

#38 haha oj, då hller den bra, så som jenna såg ut efter den åkturen så…. huh